  • Data: 2016-07-12 10:21:08
    Temat: Re: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 09:31:55 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Można by rzec Science Fiction :), chyba że:

    Ja grzeje 200m2 CO+CWU za 2500 / sezon czyli 208 pln / mc. Samo CO wychodzi
    ok. 1800 pln / sezon czyli 150 pln / mc.

    > a) wywalisz na pompę, odwierty (lub poziome) z 50tys. zł

    Ale bzdury :-) Wlasnie sasiadce bedziemy klasc poziomy kolektor 500m. Narazie
    wydala 1000 pln na rury, koparkowego ma dobrego znajomego za paliwo. Glikol
    zmiescimy sie w 2k, rozdzielacz i chlop do rozwijania rury przy koparkowym
    jakis tysiak. Wyjdzie 4k :-) Przeszacowales "lekko".

    > b) w domu będziesz miał z 17stopni C podłogówki

    22stC pokoje, 24stC lazienki/wc, 18-20stC sypialnie.

    > c) mieszkasz w Świnoujściu, albo Wrocławiu

    Gorny Slask.

    > d) masz porządnego serwisanta i gwarancję (a to kosztuje)

    Pompa jest najbardziej bezobslugowym urzadzeniem grzewczym jakie sobie mozna
    wyobrazic. Nie trzeba w niej konserwowac NICZEGO. 4 lata grzeje i padl mi
    stycznik w elektryce za 30 pln. Jedyne co trzeba to patrzec na cisnienie
    w dolnym zrodle raz na pare tygodni (jak bedzie za niskie to pompa i tak
    zglosi alarm) i ew. dopompowac troche glikolu. Ja tego jeszcze nie robilem
    ani razu - mam po prostu szczelny uklad i stabilne 1bar :-)

    > e) oczywiście te 250zł miesięczne to masz na myśli styczeń, czy 250*12 = 3000zł ?
    > f) zredefiniujesz pojęcie wrzątku i u Ciebie wrzątkiem będzie 40stopni w zbiorniku
    300l CWU

    43stC. A po co komu wrzatek? I tak mam na wyjsciu zawor termostatyczny ktory
    ogranicza temp. do 45stC (przy podgrzewie CWU raz na tydzien sie przydaje) :)

    > W takim przypadku chwaliłbym się owszem wygodą i majętnością, ale nie ekonomią
    wybranego źródła ciepła.

    Bzdury.
    pozdr.

    --