  • Data: 2022-10-08 06:10:15
    Temat: Re: Mógłbym napisać " a nie mówiłem"
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-10-2022 o 21:40, nadir pisze:

    > A te proporcje cen to mają jakieś odzwierciedlenie w faktach czy tak
    > sobie je rzuciłeś?

    To są fakty.
    Wystarczy sprawdzić pierwszy lepszy artykuł o tym za ile chcą sprzedawać
    prąd samorządom - jest ich zatrzęsienie.

    Było 300-400 zł, teraz ma być ponad 2000.
    Biznes już dostaje oferty na ponad 3000.

    > Tym zakontraktowanym z Rosji?

    Nie, z Polski.
    W tym brunatnym.
    Albo OZE, którego koszty praktycznie w ogóle nie wzrosły (nie licząc
    wzrostów sztucznie wywołanych wzrostem ceny prądu z gazu).
    A ceny sprzedaży prądu wzrosły 10 krotnie.

    > A w tvn powiedzieli,

    Aha, czyli nie powiedzieli, więc pisior nie wie co się w kraju dzieje.

    I łyka jak pelikan wszystko co mu pis zapoda.
    A jak wytłumaczyli w tvp rezygnację z obligo giełdowego?
    Czy durny pisior już się nie zastanowił o co chodziło?

    > że od od połowy kwietnia jest embargo na węgiel z
    > Rosji oraz Białorusi i kontrakty poszły się jebać?

    I dlatego prywatni odbiorcy mają problem.
    Energetyka w dużo mniejszym stopniu.
    Dlatego koszty wzrosły, ale o kilkadziesiąt procent, a nie 1000 jak ceny
    za którą chcą sprzedawać prąd.