  • Data: 2021-07-20 20:33:34
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-07-20 o 18:29 +0200, FEniks napisał:
    > Podziwiam Twoją wiedzę na temat pszczół,

    Niesłusznie, jestem tylko zwyczajnym amatorem i wiem wbrew pozorom
    bardzo mało. Popełniam błędy, doznaję niepowodzeń, obserwuję... i
    staram się na tej podstawie zrozumieć co, jak i dlaczego. W porównaniu
    do zawodowych pszczelarzy mam być może ten komfort, że nie muszę
    martwić się ekonomicznym aspektem tego zajęcia.

    > Ale to zacytowane wyżej zdanie mnie powaliło. Mam nadzieję, że
    > napisałeś to jednak ironicznie. Widać, że pszczoły kochasz, dobrze,
    > gdybyś miał trochę więcej sympatii też dla człowieka.

    Dla człowieka jako gatunku mam mało pozytywnych uczuć. Większą sympatię
    odczuwam wobec lisów, które uśmiercam każdej wiosny. Niemniej, często
    zdarza mi się doceniać wybranych przedstawicieli gatunku ludzkiego.

    > O tych pestycydach, ich szkodliwości dla pszczół, bicie na alarm, że
    > pszczoły są zagrożone - myślę, że o tym się całkiem sporo mówi.

    W kontekście ekologii i pestycydów rolnych - tak. Ja miałem na myśli
    wyłącznie pestycydy wkładane do uli oraz parzenie pszczół kwasem
    (nazywane eufemistycznie zapobieganiem warrozy, co tak naprawdę w
    dłuższej perspektywie ma skutek dokładnie odwrotny) oraz to ciągłe
    grzebanie pszczołom w gniazdach aby im na siłę ulepszać życie.

    Mateusz