    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [OT]Re: Nowe robale w domu
    <20210720223430.70444944@mateusz>
    <o...@d...nat.stargardszczecinski.vectranet.pl>
    <20210721091936.72dd6069@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20210721123100.5141b361@mateusz>
    <60f823e2$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210721160739.263ffede@mateusz>
    <60f83ff9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210721181154.5bf9d4c4@mateusz>
    <60f86319$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210721205539.069e48bd@mateusz>
    <60f872c7$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210722091159.77222f6e@mateusz>
    Date: Thu, 22 Jul 2021 15:29:34 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wątpię, by nastał w bliskiej przyszłości czas, kiedy dla lisa zabraknie
    > pożywienia, będzie raczej kolejno eliminował najłatwiejsze łupy.

    Już na początku zaznaczyłem, że nie oceniam wybranych metod. I niech tak
    będzie dalej. Lisa i lisie zachowanie znam, rozumiem i popieram -- takie
    postępowanie jest mi bliskie, też nie lubię się wysilać, wolę łatwe łupy.
    Gdyby tak utrudnić nieco dostęp do jagniąt, to rudzielec poszełby gdzieś
    łapać myszy, bo łatwiej. Już tysiące lat temu ludzie w takich celach
    oswoili psa. Pies pasterski nie tylko zagania stado owiec do kupy, ale
    zazdrośnie strzeże, by inne drapieżniki nie miały dostępu. Na ogrodzonym
    terenie mu łatwiej niż na hali. Widząc większego od siebie psa, lis nie
    będzie ryzykował przeciskania się przez szpary, bo wie, że przy odwrocie
    mogą mu boleśnie dobrać się do futra.

    Proszę nie traktować tego jak "konstruktywnej rady" -- dobrze wiem, że
    teoretyk nie jest na nic potrzebny bacy praktykowi. Chciałbym tylko
    wiedzieć, co złego jest w tej starej metodzie, że lepiej jest osobiście
    robić kęsim kęsim lisowi.

    Jarek

    --
    Znano różne w świecie lisy