  • Data: 2021-07-23 22:26:35
    Temat: Re: Ogrodzenie raz jeszcze. Kwestie formalne.
    Od: collie <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W piątek, 23.07.2021 o 16:36, m4rkiz napisał:

    > Próbowałem się dowiedzieć w gminie jak to interpretować, ale niewiążąco
    > dowiedziałem się na dziś to kompletnie martwe prawo (i to akurat widać),
    > ale też nie chciałbym przerabiać tego za parę lat jak się trafi ktoś kto
    > zechce je ożywić.

    Nie ma znaczenia co Ci urzędnik powie, znaczenie ma tylko urzędowa
    decyzja, czyli w tym przypadku brak sprzeciwu właściwego organu.
    Planując bowiem postawienie na własnej działce ogrodzenia od strony
    ulicy/drogi, obowiązuje Cię zgłoszenie tego zamiaru do gminy/starostwa,
    bez względu na to z czego i jakiej wysokości ogrodzenie chcesz postawić.
    W zgłoszeniu opisujesz co i jak będziesz kombinował z płotem. Oczywiście
    powinieneś w zgłoszeniu uwzględnić wymagania dot. ogrodzeń, opisane w
    miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ale nie musisz. To
    organ ma Ci przetłumaczyć jakby co, dlaczego sprzeciwia się Twojemu
    pomysłowi na ogrodzenie. Jeśli w ciągu 21 dni urząd nie zgłosi
    sprzeciwu, możesz zacząć się grodzić.