  • Data: 2022-07-02 18:44:41
    Temat: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, 2 July 2022 at 17:50:10 UTC+2, Kris wrote:
    > Jakiś czas temu kupiłem pod wynajem na pobliskiej wiosce mieszkanie w "bloku'(3
    kondygnacje, 12 rodzin)
    > Takich bloków jest tam 3, dotychczas były ogrzewane z lokalnej kotłowni, założona
    mini spółdzielnia i mieszkańcy rozliczyli koszty ogrzewania.
    > Teraz kotłownia idzie do likwidacji i mieszkańcy muszą swoje mieszkania ogrzać we
    własnym zakresie.
    > Z tego co widzę to zdecydowana większość poszła w pellet w piwnicach stawia kotły
    na pellet i tym zamierza ogrzewać mieszkania.
    > Dla mnie to trochę bez sensu pchać się w dzisiejszych czasach w śmieciuchy.
    > Myślę o pompie ciepła bo gazu z rury tam nie ma.
    > Niestety kompletnie nie mam pojęcia o modelach pomp ciepła.
    > W mieszkaniu są grzejniki cała instalacja jest więc pasowałoby na elewacji powiesić
    jednostkę centralną w środku jednostkę główną i tym grzać.
    > Czy są na rynku za rozsądne pieniądze jakieś niewielkiej mocy pompy ciepła aby
    ogrzać 2 pokoje plus kuchnia łazienka łącznie 50 m 2. Plus cwu oczywiscie
    pompa ciepła to fake
    i może stanowić 3.źródlo ogrzewania a nigdy glówne

    pellet to kolejny fake bo droższy od węgla o 50% i malokaloryczny

    Jak jest kotłownia to trza ja wykupić i dostosowac do obowiązujących przepisow i
    niczego nie zmieniać