  • Data: 2022-07-02 18:50:21
    Temat: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.07.2022 o 17:50, Kris pisze:
    > Teraz
    > kotłownia idzie do likwidacji i mieszkańcy muszą swoje mieszkania
    > ogrzać we własnym zakresie. Z tego co widzę to zdecydowana większość
    > poszła w pellet w piwnicach stawia kotły na pellet i tym zamierza
    > ogrzewać mieszkania.

    I Starostwo wydało pozwolenie na zamianę jednej dużej kotłowni na
    kilkanaście mniejszych? Przecież to bez sensu.

    > Niestety kompletnie nie mam pojęcia o modelach pomp
    > ciepła. W mieszkaniu są grzejniki cała instalacja jest więc
    > pasowałoby na elewacji powiesić jednostkę centralną w środku
    > jednostkę główną i tym grzać. Czy są na rynku za rozsądne pieniądze
    > jakieś niewielkiej mocy pompy ciepła aby ogrzać 2 pokoje plus kuchnia
    > łazienka łącznie 50 m 2. Plus cwu oczywiscie

    Jak wspólnota wyrazi zgodę na powieszenie jakichś klamotów na elewacji,
    to na tak małe powierzchnie klima z funkcją grzania. To też jest pompa
    ciepła. A na srogie mrozy, gdyby klima nie wyrabiała to kilka grzejników
    olejowych, można powiesić w miejsce istniejących.
    Do CWU bojler z grzałką.
    Najmniejsze pompy ciepła powietrze-woda, do opędzenia CO i CWU to
    zaczynają się od jakich 4-5kW mocy, to za dużo na 50m2 i musiał byś
    dostawić do tego bufor, a to dodatkowe miejsce i kasa.