  • Data: 2021-07-28 22:03:40
    Temat: Re: Polecam optymistom liczącym że zarobia
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.07.2021 o 13:24, WS pisze:
    > środa, 28 lipca 2021 o 13:02:17 UTC+2 4kogu...:
    miec-za-17-tys-zl-w-japonii-jest-ich-8-mln/rxlt9sh,3
    796b4dc
    i zabranie im kasy chyba nie może się liczyć z żadnym dymaniem z wyjątkiem
    niemieckiej okupacji.

    > Co w tym dziwnego? U nas też nikt nie chce mieszkać na "zadupiach"... Zobacz na
    ceny mieszkań w Tokio ;)
    > Problemem jest brak mieszkań w miastach, w których jest dobra (czytaj korpo...)
    praca. Małe miasta się wyludniają, ceny mieszkań są tam b. niskie... tylko co z tego,
    jak codziennie marnuje się 2-3h na dojazd + nabija dziesiątki tys. km samochodem?
    > Kolega tak dojeżdża ~70km w jedną stronę, za swoje mieszkanie w małym miasteczku
    może (jak sam stwierdził) kupić mały garaż w Krakowie...
    > Praca w Krk pozwala na bezproblemową spłatę rat za te mieszkania, więc po studiach
    większość zostaje jednak tutaj... i napędza biznes mieszkaniowy... nie da się ukryć,
    że ceny działek kilkukrotnie przekraczają ceny domów w innych regionach, ale to
    kwestia popytu/podaży i na chwilę obecną raczej taniej nie będzie. Zwłaszcza, że
    koszt wynajmu całego mieszkania jest porównywalny ze spłatą za swoje...
    > Covid pokazał, że można zdalnie robić to samo, co w biurach, więc może trochę toto
    przystopuje, ale na odwrót ludzi z dużych miast raczej nie ma co liczyć...

    Bytom. mieszkanie kupisz za 100 tyś, za 250 bardzo komfortowe. Jak ja
    sprzedawałem mieszkanie 2014, to zaproponowałem je Katowiczanom z
    informacją że za różnicę w cenie (2.5 raza) przez 10 lat będą dojeżdżali
    taksówką za darmo. Żaden Polak chcący mieszkać w dupnym mieście nie
    zgodził sie kupić mieszkania w Bytomiu. JAk pytałem dla czego? to
    mówili ze to wstyd. miasto górników, ślązoków, syf i patologia. Co
    więcej, nikt nie przyjechał zobaczyć jak to rzeczywiście wygląda.
    Mieszkanie kupił z pocałowaniem ręki... Anglik. przyjechał pooglądał na
    własne oczy dzielnicę, mieszkanie... powiedział ze miasto jest
    zajebiste, ma potencjał na rozwój, on potrzebuje lokum na kilka lat i
    zamiast dojeżdżać z innej dzielnicy Katowic do centrum, będzie dojeżdżał
    z Bytomia. tramwajem bez przesiadek, albo samochodem. chciało mu się?
    Tak!!!! bo zaoszczędził 150 tyś złotych.
    Historia banalna, ale pokazuje ze my POLACY ciągle jesteśmy "zastaw sie
    a postaw się". to samo jest z samochodami które zajebiście tracą na
    wartości, a ich liczba rośnie. nawet emeryci którzy mogliby taniej
    jeździć taksówkami, trzymają auta.
    jak najbardziej zgadzam się z tezą, że mamy to na co zasłużyliśmy. Nie
    chcemy mieszkań/domów. chcemy je w tej a nie innej okolicy. nie chcemy
    nad morze albo w góry. chcemy aby nasi znajomi wiedzieli że stać nas na
    wypoczynek nad morzem albo w górach. nie chcemy wypić piwa w samotności,
    bo nam piwo smakuje. chcemy się spotkać ze znajomymi i w ich obecności
    wypić to piwo. Bo co? bez piwa nie będzie o czym gadać?

    ToMasz