  • Data: 2022-08-22 21:35:45
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-cwu - warto?
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 22 sierpnia 2022 o 14:14:33 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > Zawsze warto robić coś co nie obniży komfortu a obniży rachunki. Ty sam musisz
    policzyć ewentualne koszty i co za nie dostaniesz. Ale tego nie zrobisz bo idziesz za
    modą nie patrząc na dawniejsze rozwiązania. Kolektor słoneczny kosztuje niewiele i
    przeciętnie przez 3/4 roku potrafi podgrzać wodę do użytkowej temperatury. Coś do
    niego trzeba dorobić żeby można było używać. Poza tym pytasz takich co nie mają
    rozwiązania o jakich ci chodzi. To skąd mają cokolwiek wiedziec?

    I tu zaskoczę - kolektory do niedawna były, ustąpiły miejsca dla PV. Po demontażu
    wcale ich nie wyrzucam, przenoszę do innej lokalizacji gdzie jest większe zużycie cwu
    (dzieci) i korzystniejszy kierunek (południowy wschód) by najpierw (9-13) grzać
    kolektorami zimną wodę dla lepszej sprawności, a później (13-16) dogrzewać tańszym
    prądem brakującą różnicę temperatur do 65 stopni. W dotychczasowym miejscu kolektory
    średnio się sprawdzały, bo były na południowy zachód - chcąc mieć pewność że zawsze
    będzie ciepła woda, trzeba było i tak w godz. 13-16 grzać prądem a potem mieć nadmiar
    ciepła (albo codziennie patrzeć na niebo i ręcznie sterować, ale to kolejna rzecz do
    pamiętania).

    Ten "drops" wydaje się ciekawą opcją, choć tanio nie jest jak na trochę przerośnięty
    agregat od lodówki (efekt dotacji?), ciekaw jestem praktycznych doświadczeń jak z
    niezawodnością.