  • Data: 2021-07-16 22:28:31
    Temat: Re: Praca w drewnie a oprogramowanie CAD
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-07-16 o 10:46 -0700, ptoki napisał:
    > FreeCad jest dosyc mocny w tym co ci potrzeba. Ale musisz odpowiedni
    > workflow w nim uskutecznic. On nie wymusza tego samoczynnie.
    > Kazdy z twoich elementow musisz zdefiniowac jako czesc (wtedy free
    > cad bedzie w stanie je interpretowac osobno i wygeneruje planarny
    > zestaw) i potem zlozyc w komponent.

    Wydaje mi się, że ja tak właśnie robię. Mam "części" (parts), i każda
    "część" składa się z kilku "form" (shapes). Tylko że nijak z tego nie
    jestem w stanie wygenerować planu 2D. Ew. przy nietypowych kształtach
    rysuję je najpierw w płaszczyźnie 2D za pomocą modułu "sketch", tam
    podaję wymiary, kąty i inne wymagania, by następnie nadać elementowi
    głębokość. W tych szczególnych wypadkach mógłbym posiłkować się takim
    sketchem jako namiastka planu, ale to brzydkie, nie daje się wydrukować
    w jednolitej skali i wymagałoby jednej strony na każdą płaszczyznę
    każdej części... Porażka. A wygląda to tak:
    https://imgpile.com/images/NiHkCw.png

    Generalnie kupa roboty.

    > Ja nie uzywam bo nie widze sensu. Dla mnie starcza inkscape plus
    > jakis program cam-owski jak cos na cnc wycinam. Nie mam z tego widoku
    > 3d ale mi takie uproszczenie mocno przyspiesza projektowanie.

    Czyli to podobne do mojego rysowania w LibreCAD. Da się szybko ogarnąć
    i wydrukować. Tyle, że każdą część trzeba rysować osobno w kilku
    rzutach, i jak coś się w niej zmienia to trzeba edytować każdy rzut
    osobno bo LibreCAD nie wie, że to ta sama część. No i oczywiście brak
    modelizacji 3D, czyli łatwiej przeoczyć jakieś wtopy które zamiast
    wyjść na modelu 3D pojawią się na drewnianym prototypie...

    Mateusz