  • Data: 2021-02-14 18:43:01
    Temat: Re: Robot
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Feb 2021 16:07:07 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > a) ślizga się na podłodze. Co oznacza że robot nie jest w stanie na
    > nią
    > wjechać, jeśli nie jest postawiona pod ścianą oraz kiedy na nią
    > wjeżdza,
    > przesuwa ja i gubi orientacje. Tymczasowo rozwiazuje to składąc po
    > stację dokującą cienką "folię silikonową" która działa troche jak
    > dwustraonna taśma klejąca. Myś być jednak bardzo ciekna - robot nie
    > wjedzie jesli będzie choć o 0.5mm wyżej (!).

    A w instrukcji nie ma zastrzeżenia, że stacja może być tylko pod
    ścianą?

    > b) styki wystajace ze stacji najpierw dotykają brudnej obudowy
    > robota, a
    > dopiero potem styków, podczas dokowania. W efekcie czego po kilku
    > takich

    A czy czasem w modelach jakimi dysponujesz nie jest tak, że brudna
    szczotka boczna smyra po styku i paradoksalnie go zabrudza tym co
    kleistym zagarnie? Moim zdaniem w i7 problem ze stykami jest
    spowodowany m.in. właśnie tym, że szczotka sięga do styku.

    > c) iRoobe można sterować z HomeAssisanta. I nawet to działa, ale
    > proces
    > odzyskiwania tajnych kluczy jest bardzo trudny i raczej dla nerdów.

    Jakich kluczy? Jak oceniasz aplikację?
    Pięknie jest poczytać opinie o aplikacji iRobot w
    Play. Ale żeby doznać pełnej skali "zadowolenia" klientów należy
    przełączyć się na język angielski by dostać dostęp do opinii
    angielskojęzycznych....

    Ja w tej chwili w i7 walczę z problemem odnajdywania stacji w ogóle.
    Po ponad pół roku robot przestał umieć odnaleźć stację będąc 30cm od
    niej, tak jakby nie widział beacona ze stacji. A jak zobaczy to
    wjeżdża krzywo, spada ze stacji itp.
    Wcześniej walczyłem z problemem braku opróżniania śmieci w stacji.
    Robot przez podczerwień (diody są w zderzaku za filtrem IR oraz w
    bazie) komunikuje się z bazą, w ten sposób odpala silnik
    opróżniający w bazie. Po kilku miesiącach zaczął zgłaszać problem z
    komunikacji z bazą i przestał się wypróżniać. Problemem okazał się
    nagromadzony kurz na wewnętrznej stronie filtra IR w zderzaku (i na
    diodach też). Rozebranie zderzaka i usunięcie warstwy kurzu usunęło
    problem z komunikacją.
    Natomiast nadal mam problem z beaconem. Czujnik beacona jest też w
    zderzaku ale dodatkowej osłonie - takim kominie, do której przy
    pierwszym czyszczeniu nie udało mi się dostać, podejrzewam że i tam
    dostał się kurz który przykrył diody.

    --
    Marek