    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    Subject: Re: Tuja Brabant
    Date: 28 Feb 2020 13:12:33 GMT

    Jest Fri, 28 Feb 2020 13:30:27 +0100, Tomasz pisze:
    > Na wiosnę 2019 roku posadziłem sadzonki tui Brabant.
    > Przez cały rok nic nie urosły ale były zielone.
    > Dzisiaj, czyli po roku czasu wyglądają jak uschnięte, patrz
    > link.
    > https://www.dropbox.com/s/eexllyx01zaxzad/20200227_0
    93346.jpg?dl=0
    > Zamierzałem je wyrwać i na tym miejscu posadzić teraz,
    > wiosną coś innego.
    > Proszę o poradę, czy to jest naturalny stan tui i za chwilę
    > się zazieleni, czy póki czas na sadzenie czegoś nowego
    > zlikwidować te rachityczne roślinki?

    Jeśli są wyraźnie brązowe/przyschnięte, to nie jest to naturalny stan.
    Z tego zdjęcia jakoś nie bardzo mogę odczytać jak bardzo są brązowe. Te
    na pierwszym planie nie wyglądają tragicznie, dalej jest chyba gorzej.
    Mogą odbić, ale gwarancji nie ma.

    Lato było suche, nie brakowało im wody? Iglaki reagują na suszę
    z opóźnieniem, więc jeśli wizualnie widać jej skutki, to może być już za
    późno.

    k.