  • Data: 2021-01-14 12:43:19
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Jeszcze w zeszłym roku u znajomych zakładali panele 320Wp. Czytałem w
    > sierpniu, że Chińczycy rozpoczęli produkcję paneli 495Wp, 540Wp, 590Wp.
    > A w 2021 mają przekroczyć 600Wp.
    >
    > Pytanie, kiedy te panele zaczną pojawiać się w Polsce? Cena zestawu
    > będzie taka sama tylko mniej miejsca będą zajmować?

    Skąd wniosek, że będą zajmować mniej miesca? W zapowiedziach
    marketingowych nie ma nic o tym, czy moc będzie zwiększona
    w drodze podniesienia sprawności, czy zmiany rozmiarów. Gdyby
    odnieść to 600 W do typowej powierzcni półtora metra kwadratowego,
    to mamy sprawność 40% i niebezpiecznie zbliżamy się do teoretycznej
    granicy sprawności przemiany widma słonecznego w prąd.

    --
    Jarek