  • Data: 2021-01-14 18:15:43
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 17:10:54 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    że utrzymali reakcie termojądrową przez 20 sekund. Twierdzą że za 5 lat utrzymają ja
    przez minutę. Czyli do minuty dojdą w dwa lata a za pięć lat powstanie użytkowa
    elektrownia termojadrowa. Jeśli by się udało to za dwadzieścia lat byśmy mieli prąd
    tylko z takich elektrowni. Wtedy zrobi się problem z odnawialnymi źródłami energii bo
    przestaną mieć jakikolwiek sens.

> [...]
    > zakaz dla zakazu. taki sam opór jest wobec elektrowni atomowej. co z
    > tego ze w przypadku awarii, jesteśmy w "zasięgu" kilku elektrowni
    > atomowych. to że MY nie mamy ani jednej, daje złudne nadzieje
    > bezpieczeństwa.
    > ale chciałbym dożyć momentu w którym energia elektryczna będzie prawie
    > darmowa, to by rozwiązało masę problemów. choć pewno stworzyło by też kilka
    >
    > ToMasz
    >
    > PS. byłeś kogutkiem, jesteś zenkiem, zmien sobie nika, bo głupi nie
    > jesteś, tylko wdajesz sie w bezsensowne spory
    Nie może się nie udać. Zbyt duża kasa jest utopiona i za dużo od tego zależy. Jakiś
    czas temu czytałem artykuł na temat bezrobocia w następnych dziesięcioleciach. Tam
    było napisane coś takiego. Rośnie mechanizacja i automatyzacja procesów
    produkcyjnych. W USA jest np fabryka w której robią jeepy i z wyjątkiem kilku
    zajmujących się nadzorem na automatami osob nie ma innych pracowników. W budynku
    produkcyjnym nie ma okien a w czasie pracy panuje ciemność jeśli nie liczyć
    świecących diodek na pulpitach. W rolnictwie kilka przełomów się zrobiło. Fabryki
    świń, kurczaków itp. ogromne gospodarstwa na których pracują maszyny wielkości
    niedużych domów. Gospodarstwa ogrodnicze w których wykorzystuje się technologie
    hydroponiczna w ktorych na kilku hektarach pracuje kilka osob. Takie działania
    spowodują że bezrobocie będzie musiało wzrosnąć. Prognozowali że w okolicach 2070
    roku pracowała będzie co dziesiąta osoba zdolna do pracy. Co nie znaczy że reszta
    będzie musiała umrzeć z głodu. A wręcz przeciwnie. Reszta pomimo że nie będzie
    pracowała będzie musiała żyć na przyzwoitym poziomie. Żeby to się udało potrzeba jest
    ogromna ilość bardzo taniej energii. A taka może być w tej chwili tylko z elektrowni
    termojądrowych. Elektrownie termojądrowe to nie kaprys a konieczność. Zdaje sobie
    sprawę że taka wizja przyszłego świata ociera się o komunizm. Ale nie będzie to model
    komunizmu jaki lansowali Lenin i Stalin.