    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Date: Wed, 22 Mar 2023 09:43:39 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 00:10 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Sieć niskiego napięcia czyli taka do której podłączona jest fotowoltaika
    > domowa jest w takim stanie technicznym że nie dopuszcza zbyt wielu
    > podlaczonych do niej indywidualnych instalacji. Projektowana była tak że
    > prąd miał płynąć z elektrowni do odbiorcy a nie odwrotnie chociaż
    > transformatorowi powinno być obojętne w którą stronę działa.

    Nie wierzysz jak Ci na tych samych portalach piszą, że brakuje mieszkań a
    łykasz jak młody pelikan, jak Ci piszą, że są problemy z PV :-)
    Na WP co drugi dzień są negatywne, bzdurne arty na temat PV i PC. To tak
    zwane clikbaity.

    W mojej okolicy (PGE Dystrybucja) - tam gdzie ktoś miał problemy (za
    wysokie napięcie, skoki itp) to to poprawili. Mam kumpla, który
    notorycznie miał 256V i stop falownika. Od nowego roku ma niecałe 230V.
    U mnie też obniżyli o jakieś 5-7V. Sieć NN jest ciągle rozbudowywana i
    modernizowana, wymieniają trafa, wymieniają cienkie druty.
    Tam gdzie nie ma warunków, nie dają tymczasowo zgody na nowe przyłączenia.
    Dopóki ustawodawca nie zmieni zasad rozliczeń (od przyszłego roku będą
    jeszcze bardziej skrajnie niekorzystne dla prosumentów) to nie będzie
    większych problemów z PV.

    TG