  • Data: 2023-03-22 18:58:55
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-22 o 18:35, WS pisze:
    > Gazu na wsiach nie było, pod Zywcem okolo 2000 dopiero... każdy miał jakieś
    piekarniki/kuchenki na prąd, bo był stosunkowo tani...
    > u wujka np. lampa na podwórku z 0.5kW...
    > Wodociągu też nie było, około 2005 dopiero, wcześniej wszyscy mieli studnie i
    hydrofory 3fazowe...

    No wieś to tak, ale tam była rzadka zabudowa, nie to co teraz że na wsi
    napierają domkami jeden obok drugiego. W miastach w mieszkaniach to mało
    kto ciągnął dużo prundu a gaz był dostępny w większym stopniu.

    > kilka lodówek teraz? raczej nie, moze druga na swieta ;)

    Ja mam dwie i osobne 2 zamrażary, znam sporo ludków którzy podobnie
    chomikują żarcie, zwłaszcza wielodzietni. Ale u kogo bym nie był to
    druga lodówka już stoi albo jest w planie.

    > tak sobie, Niemcy np. chca aktualnie opoźnić likwidacje/zakaz pojazdow spalinowych,
    a elektryczne w kilkudziesięciu procentach to dopiero bedzie wyzwanie dla
    energetyki...

    To to jest zagrywka o dużą kasę i duży przemysł, spalinówki i tak
    zostaną bo nie wierzę że zakaz wejdzie w życie i będzie skuteczny. Już
    kombinują nad jakimś ekopaliwem, więc to straszenie końcem spalinówek to
    tylko chyba pod wybory się przydaje.
    Elektryki to żadne wyzwanie, kwestia rozwoju i popularyzacji magazynów
    energii i odpowiedniego ustawienia cen w taryfach dynamicznych i ludzie
    sami będą wpierać sieć, zresztą u Niemca to już się dzieje od kilku lat.
    Samochody z ładowarkami V2G już też powoli wchodzą na rynek.

    > Mietki to od szczegółów, ogólne zalecenia raczej z góry powinny iść...

    Od kogo? Od Sasina? Suskiego? A może Kowalskiego? :P

    L.