  • Data: 2023-03-22 19:30:06
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 22 marca 2023 o 18:59:01 UTC+1 Lisciasty napisał(a):

    > No wieś to tak, ale tam była rzadka zabudowa, nie to co teraz że na wsi
    > napierają domkami jeden obok drugiego.

    Bo ja wiem? Spora wiocha, wybudowałem tu chałupę ~2001, numeracja szła po kolei,
    dostałem numer ponad 1000 ;)
    Gdy dobrych kilka lat przekroczyło jakieś 1800 (?) wprowadzili nazwy ulic i numery na
    ulicy, więc teraz trudno powiedzieć ile...

    > W miastach w mieszkaniach to mało
    > kto ciągnął dużo prundu a gaz był dostępny w większym stopniu.

    gaz był, ale u mnie w bloku i znajomi dość szybko wymienili kuchenki 100% gazowe na
    gazowo-elektryczne (el.piekarnik) bo były
    wygodniejsze...

    > Ja mam dwie i osobne 2 zamrażary, znam sporo ludków którzy podobnie

    u mnie na wsiach tak było, jak mieli własne mięso, teraz bez sensu trochę...

    > Elektryki to żadne wyzwanie, kwestia rozwoju i popularyzacji magazynów
    > energii i odpowiedniego ustawienia cen w taryfach dynamicznych i ludzie
    > sami będą wpierać sieć, zresztą u Niemca to już się dzieje od kilku lat.

    magazyny drogie i niebezpieczne ;) a ładowanie wszystkiego ~równocześnie "nocą" w
    garażach wymaga 100% nowych instalacji, od linii średniego napięcia po kontakty...