  • Data: 2023-03-22 18:35:19
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 22 marca 2023 o 16:53:16 UTC+1 Lisciasty napisał(a):

    > To chyba w innym kraju mieszkamy :>
    chyba tak ;)

    >Piekarniki były w 90% na gaz.
    Ja mogę napisać o sobie, cale życie w Krakowie i rodzina na wsi (okolice Żywca i
    Tarnowa)
    Gazowe były w latach ~70tych, w 80tych zmieniliśmy na gazowo-elektryczny
    Gazu na wsiach nie było, pod Zywcem okolo 2000 dopiero... każdy miał jakieś
    piekarniki/kuchenki na prąd, bo był stosunkowo tani...
    u wujka np. lampa na podwórku z 0.5kW...
    Wodociągu też nie było, około 2005 dopiero, wcześniej wszyscy mieli studnie i
    hydrofory 3fazowe...

    > Lodówka była jedna, oświetlenie ok może to samo mocowo zostało.
    teraz LEDy... lodówka raczej jedna i mniejsza (na wsi standardem były zamrażarki na
    świnię conajmniej ;) )

    > Doszły suszarki, zmywarki, klimy, zamiast jednego cherlawego kompa który
    > jadł 80W jest kilka dużo mocniejszych.
    Klimy na wsi dalej nie widzę, zmywarki też tak sobie (raczej nowe domy)
    Komp 80W? Sam kineskopowy monitor więcej żarł ;)

    >Pompy ciepła, rekuperacja,
    to tylko nowe budynki, mały procent

    > dodatkowe lodówki i zamrażarki, pompy ogrodowe, telewizory, zestawy
    > audio i cala masa innych pierdół, routery, kamery.

    kilka lodówek teraz? raczej nie, moze druga na swieta ;)

    > Bardzo łatwo przewidzieć i półdebil by sobie poradził, wystarczy śledzić
    > co się dzieje u Niemca, bo to co u nich to się zadzieje za 10 lat u nas.
    > Są wyjątki oczywiście jak np. internet, gsm, bankowość elektroniczna,
    > gdzie u nas z wieloma apsektami jesteśmy do przodu.

    tak sobie, Niemcy np. chca aktualnie opoźnić likwidacje/zakaz pojazdow spalinowych, a
    elektryczne w kilkudziesięciu procentach to dopiero bedzie wyzwanie dla energetyki...

    > Sejm i senat nie jest od uchwalania norm i wymyślania wzorków
    > elektrycznych. Od tego są Mietki, które mają tylko takie zadanie i za to
    > biorą kasę.

    Mietki to od szczegółów, ogólne zalecenia raczej z góry powinny iść...