  • 211. Data: 2017-06-05 16:08:19
    Temat: Re: a są tu jacyś komputrowcy?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/5/2017 8:54 AM, Budyń wrote:
    > no bądźże precyzyjny - dostałem linka który mówi ze płytki sie przyciągają i
    własnie to zostało zmierzone. To wskazuje na sensownosc hipotezy o wirtualnych
    cząstkach - ale i prawidłowe wyniki pomiarów ciepla wlasciwego potwierdzały teorie
    flogistonu.

    Fizyki nie interesuje prawda tylko opis metematyczny świata. Smeryfy być
    może są rownie dobrym wyjasnieniem. Chwilowo akceptowanym wyjasnieniem
    są cząstki wirtualne ponieważ ich model zgadza się z obserwacją.

    >Fizycy juz od dawna mówią ze te cząstki to wlasciwie ich nie ma bo są struny. Zatem
    moze sie okazac ze teorie są błędne bo będą wymyslone lepsze.

    I na tym polega nauka. Na ciąglych doprecyzowaniach hipotez i teorii.

    > Ale, ale -co sądzisz o mojej teorii puchnięcia czarnych dziur? :-)

    Czy jesteś uznanym autorytetem w tej dziedzinie? Ja tez nie więc zarówno
    twoje przemyslenia jak i moje potencjalne akceptacje sa nieistotne,
    szczególnie że oba mają źródło w głebokiej ignorancji.

  • 212. Data: 2017-06-07 11:35:44
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.06.2017 14:45, KIKI wrote:
> [...]

    Budyń, co tak zamilkłeś? :-)

  • 213. Data: 2017-06-07 12:08:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 11:35:48 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Budyń, co tak zamilkłeś? :-)

    pytam o mozliwosc puchniecia czarnych dziur to nic nie mówicie. Odnosnie twojego
    opisu w słońcu - nawet ładny :)
    A na puchnięcie samej przestrzeni zwlaszcza w pierwszych chwilach po wielkim wybuchu
    macie wytłumaczenie?

    b.

  • 214. Data: 2017-06-07 12:28:40
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.06.2017 12:08, Budyń wrote:

> [...]
    opisu w słońcu - nawet ładny :)
    > A na puchnięcie samej przestrzeni zwlaszcza w pierwszych chwilach po wielkim

    Z czarnymi dziurami to jest tak, że ilość pochłoniętej materii/energii
    czyli ilość informacji jaka się do niej dostaje jest proporcjonalna nie
    do jej objętości ale do jej powierzchni. Uważa się, że czarna dziura
    jest w środku pusta. W centrum jest osobliwość ale cały materiał odkłada
    się na jej powierzchni.
    Później napiszę bi wychodzę...

  • 215. Data: 2017-06-07 12:48:44
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.06.2017 12:08, Budyń wrote:
    > Odnosnie twojego opisu w słońcu - nawet ładny :)

    Ja tam się przejęzyczyłem. Bozon W+ rozpada się na pozyton czyli
    antyelektron i neutrino, a napisałem, że foton.
    Więc elektrony i neutrina lecą jako wiatr słoneczny, a część elektronów
    anihiluje.

    Tutaj jest schemat jak proton przechodzi w neutron z emisją bozonu W+.
    Właśnie ten bozon W+ jest strasznie masywny i żyje bardzo krótko.
    No i ciężko jest go wykryć. Jedynie można go ustalić po produktach rozpadu.

    Zobacz, że pozostałe dwa kwarki w protonie nie zmieniają się. I to jest
    właśnie to magiczne pobieranie czy pożyczanie energii z próżni, w której
    ta energia występuje jako kondensat. Czyli jako taki śmieszny stan,
    który jest na tyle nieoznaczony, że zabranie kwantu czy dołożenie nie
    zmienia jej stanu.

    Tylko pamiętaj, że z próżnią wymieniane są ładunki ale nie ładunki
    "elektryczne' tylko takie inne, nie mające do końca nazwy. Są to kwanty
    hiperładunków, które sumują się jako końcowe "E=".

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e5/
    Feynman-beta-plus-decay.svg

    Ta reakcja jest stosunkowo wolna, są to oddziaływania słabe więc słońce
    spala się bardzo powoli.

  • 216. Data: 2017-06-07 12:55:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    https://www.researchgate.net/figure/277845076_fig1_F
    igure-1-Feynman-diagram-of-positron-decay-Protons-an
    d-neutrons-are-not-elemen-tary

    Ten obrazek jest właściwy.

  • 217. Data: 2017-06-07 13:01:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Tu ładnie widać. I ten W+ ma wielką masę pochodzącą "znikąd" i rozpada
    się też na "byle co".
    I cała magia jest w tym, że W+ wymienia, czyli pożycza i oddaje
    hiperładunek z/do próżni.

  • 218. Data: 2017-06-07 13:20:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 12:28:40 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Uważa się, że czarna dziura
    > jest w środku pusta. W centrum jest osobliwość ale cały materiał odkłada
    > się na jej powierzchni.

    ilosc informacji w dziurze jest proporcjonalna do powierzchni na promieniu
    Schwarzschilda. Ale materia jest w osobliwosci, cos pokręciłes.

    b.

  • 219. Data: 2017-07-11 15:56:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 15:40:16 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > sprawa jest taka: kupiłem laptoka lenovo w510, i7, 8GB, z win10 na pokładzie, .
    Aktualizacje i co sie tylko udało powyłączne.
    > Chodzi toto słabo, na choć jakby przez chwile na początku jakby lepiej.
    > Przeinstalowałem na innym dysku win7 prof, własciewie tez tragedia.
    > Własciewie to jest czysty system+avast+firefox. Wyłączenie avasta niczego nie
    zmienia.
    > Na moim 10letnim (albo mocno lepiej) kompie z XP-kiem, na c2d e4400 i 2GB ramu
    wszystko chodzi 20x szybciej.

    > To ma być komputer pod przeglądarke, ot tak dla zabijania czasu. Ale na razie mam
    ochotę zabić jego :)

    > Niech mnie ktos objasni o co chodzi?

    tak dla wyjasnienia - moze sie komus przyda - mam w domu kilka laptopow thinkpad
    lenovo, i zasilacze miedzy nimi sa użytkowane dosc przypadkowo. Otóż okazało sie ze
    zasilacz od modelu w510 dziala przy starszych modelach - ale odwrotnie to juz nie
    całkiem. Tzn starsze zasilacze jak najbardziej ładują nowego lapka i udaja ze
    działaja poprawnie - ale z niewiadomego mi powodu system masakrycznie zwalnia.
    Padło podejrzenie na kartę wifi, bo gdy lazłem do kabla lan to sie odpinałem od
    trefnego zasilacza wiec nagle wszystko dzialalo cudownie szybko :-)
    Trzy miesiące dochodzilem do niniejszej konstatacji :/

    b.

  • 220. Data: 2017-07-11 16:00:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-11 o 15:56, Budyń pisze:
> [...]
    trefnego zasilacza wiec nagle wszystko dzialalo cudownie szybko :-)
    > Trzy miesiące dochodzilem do niniejszej konstatacji :/

    Zasilacz za słaby i dlatego system przechodził w tryb oszczędzania
    energii - czyli procesor chodzi na ćwierć gwizdka.

    --
    Pete