  • Data: 2023-05-24 15:47:54
    Temat: Re: czy pierwszy pokos już był?
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 24.05.2023 o 15:28, Janusz napisał:
    > Ale przecież są te kleszcze ptasie latające, na gołębiach między
    > inymi bytują, to na kury się nie przenoszą czy kury bardziej
    > ogarnięte w walce z nimi?

    Może istnieją jakieś specyficzne gatunki ptasich kleszczy, nie wiem,
    nie znam się, zarobiony jestem. Ale nawet jeśli istnieją, to wątpię by
    były problemem dla człowieka. W każdym razie ja nigdy nie widziałem
    kleszcza na kurze. Dla nich problemem są głównie wszy i świerzb.

    W kontekście kleszcza, efekt kury jest dwojaki: po pierwsze kury
    chętnie się takim kleszczem żywią, a po drugie skracają trawę, a tego
    kleszcze nie znoszą. Dlatego pisałem, że gęś jeszcze lepsza, bo kosi
    trawę skuteczniej, ale bardzo jest przy tym rozmowna i nie każdy to
    lubi. Kura dyskretniejsza i też robi robotę. Kura do tego zlikwiduje
    również wszelkie przydomowe żmije i zaskrońce. Same plusy dodatnie.

    Mateusz