eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-23 09:01:16
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/02/2021 23:00, ToMasz wrote:
    > Chcę kupić samochód na wodę.

    Nie. Chcesz kupić samochód. Dostałeś na wodę.

    Chciałeś prąd. Dostałeś duży hazard małym druczkiem.

    > co parę dni dolewam wodę. to jest wolny rynek.

    Nie, nie chciałeś grać na giełdzie podpisując umowę za prąd.

    > przychodze do sprzedawcy a on mi porpnuje tani samochód na wodę. nie
    > działa. To jest oszustwo. żadna partia nie chce oszustw. wolność bycia
    > głupkiem, to nie to samo gdy ktoś z ciebie robi głupka

    Wolnośc bycia głupiem kończy się jak w wielu innych krajach, do władzy
    dochodzą populiści.

    > ale czy słowo "polisa na życie" cokolwiek zmienia w powyższym akapicie?

    Znacząco. Przypominam że Skandia tą metodą sprzedała mechanizm grania na
    giełdzie przeciętnemu suwerenowi który giełdy na oczy nie widział.

    > Bo jeśli nie, to posłuchaj. mozesz kupić za całe oszczędności bitcoinów
    > i stracić je w jeden dzień.
    > pasuje?

    Ale wtedy jesteś tego świadomy.

    Ludzi podpisujący umowy na prąd zapewnie nie wiedzieli że w dowolnym
    momencie cena może podskoczyć o 10000%. Nawet jeśli przeczytali. I nawet
    jeśli połowę zrozumieli.

    > Możesz spalić swoje oszczędności. tak to jest wolność wyboru.

    Nie, KTOŚ spalił Twoje pieniądze. Taka jest różnica w tej wolności o
    której mówisz.

    > niestety masz racje. Wielu z nas nie ma mózgu. tak wielu że gdyby
    > wszystkim takim lekkoduchom pozwolić decydować czy wolą ponieść ryzyko
    > przy niższych kosztach, czy spać bezpiecznie lecz wiecej zapłacić - jak
    > pokazują frankowicze - weźniemy ryzyko a potem płacz.
    > Tak więc unia biorąc pod uwagę dobro większości, zakazuje podejmowania
    > ryzyka i _Wszyzcy_ slolidarnie ponosimy tego koszty.

    Brawo. To się nazywa społeczeństwo.

    M.in. z tego powodu Ty ponioszi koszty jak Mi spali się dom. Ja ponoszę
    koszty jak Ty będziesz wymagał transplantacji nerki. Całkiem sprawnie to
    działa. I jest ok pod kątem sprawiedliwości społecznej.

    Oczywiście nie jest ok dawanie kasy żulom na wódkę. No ale populiści, co
    robić.

    > ale oskubanie czy oszukanie.

    Oskubanie. Oszukać można łamiąc jakieś prawo. Oskubać można zazwyczaj w
    świetle prawa.

    > bo ja jestem rękami i nogami za skubaniem i
    > zdecydowanie przeciw oszukiwaniu.
    > spróbuj pomyśleć co będzie dalej. noże którymi debil nie może się
    > skaleczyć

    Stąd ostrzeżenia aby nie robić tego i tamtego na opakowaniach, zakazy
    paradowania po ulicy, bezpiecne krajalnice itd itp.

    >, ogień który nie może parzyć, woda w której nie można się
    > utopić... Wiesz gdzie tak jest? W domu wariatów.

    Nie, dom debili. Obecnie IQ na poziomie 100 to dużo za mało aby rozumieć
    jak działa rzeczywostość z czego skrzętnie korzystają cwaniacy, tacy jak
    w Texasie.

    > Sory ale to nie dla mnie. nie żebym lubił sporty ekstermalne, ale
    > chciałbym decydować o tym co będę robił w życiu, a nie dostać 5
    > bezpiecznych ofert, na której nic nie zarobię, ani nei stracę, bo
    > wszystkie ograniczył rząd.

    No wiec oni właśnie taką mozliwosc dostali. Myślę że o to walczyli całe
    swoje redneckowe życie. I maja co wywalczyli. Uważaj na życzenia, mało
    kto chce aby się naprawdę spełniły.

    > nie doczytałeś? Nie mówiłem o domu, tylko o pokoju.

    1.5kW w pokoju, a w salonie pękają rury od mrozu.

    > po za tym, w
    > zależności od agregatu, można wykorzystać jego ciepło, nie tylko
    > wytwarzany prąd.

    Jasne, kanare zamarzł, ale iPhone z porno działa. Rozejśc się.