eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-23 09:11:15
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 23 lutego 2021 o 09:01:19 UTC+1 heby napisał(a):

    > Ludzi podpisujący umowy na prąd zapewnie nie wiedzieli że w dowolnym
    > momencie cena może podskoczyć o 10000%. Nawet jeśli przeczytali. I nawet
    > jeśli połowę zrozumieli.

    > Oskubanie. Oszukać można łamiąc jakieś prawo. Oskubać można zazwyczaj w
    > świetle prawa.

    No ale w tym wypadku (jak napisali w zalinkowanym artykule) nie do konca "wolna
    amerykanka" byla dopuszczona. Wladza czyli panstwo ustalalo max cene, ale ze wzgledu
    na braki pradu (czyli masakrycznie duze zuzycie) podniesli limit. Byc moze da sie w
    sadzie nadwyzke odzyskac?...

    cyt. "Wobec kryzysu i załamania systemów energetycznych stanowa Komisja ds. Usług
    Publicznych nakazała podniesienie limitu cen do maksymalnie dopuszczalnej wysokości 9
    dolarów za kilowatogodzinę. Spowodowało to kolosalny skok kosztów."