  • Data: 2011-03-03 13:02:28
    Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 03 Mar 2011 13:41:29 +0100, na pl.rec.dom, LEPEK napisał(a):

    > OK, rozumiem. Załóżmy jednak (zgodnie z tematem), że mnie interesują
    > jedynie świetlówki kompaktowe.
    >
    > Pozdr,

    Najcieplejsze i zblizone do "zarowego" swiatlo daja moim zdaniem tylko
    osramy, bez wzgledu na gwint czy budowe swietlowki, sa jednak najdrozsze,
    mimo to ich zaleta oprocz temperatury barwowej jest dlugi czas pracy.

    Philipsy za to (ale nie te produkowane w Pile) maja bardzej "dzienna" barwe
    swiatla i moim zdaniem daja mocniejsze "bielsze" swiatlo, dobre sa do biura
    albo do pomieszczen gdzie potrzeba duzo "ogolnego" swiatla.

    Jesli do czytania to nie polecam swietlowek, a zwykla biurkowa lampke
    halogenowa...

    Co do innych swietlowek, kiedys mialem cos co sie zwie brillux, kupilem to
    bo podobno mialo nie ustepowac tym firmowym, swiatlo dawaly znosne, problem
    z tym ze nie wytrzymaly roku. Tanie swietlowki z Aldiego, Lidla czy
    Biedronki, lub ikei, praktikera, castroamy, Tesco - o nich mozna zapomniec,
    chyba ze maja sluzyc do oswietlania (dlugiego w czasie - bo jesli ma sie
    zapalic na 5 min to nie ma sensu wogole tego kupowac) piwnicy, korytarza
    lub klatki schodowej, gdzie barwa swiatla nie jest wazna, a tyle aby bylo
    widac pomieszczenie...