  • Data: 2023-12-20 10:17:27
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20-12-2023 o 10:05, Myjk pisze:

    > To jest wiadome powszechnie, elektryk bez pompy
    > ciepła zużywa w zimie więcej maksymalnie o 20%.

    Nieprawda.
    Mój (osobowy) tak średnio z 50% więcej.

    Owszem, są możliwe warunki że spadnie o 25% (długa trasa przy plusowych
    temperaturach), ale to margines zużycia, zwłaszcza że zimą w długie
    trasy jeżdżę rzadko.
    Pewnie to też po części jest tego efekt - większy procent eksploatacji
    to krótsze trasy wokół komina.

    Realnie to jest tak:
    Średniorocznie 17,8 kWh/100 km
    Latem: koło 14-15
    Zimą: koło 22.

    Kurier może mieć jeszcze gorzej, bo częściej się zatrzymuje i non stop
    będzie grzał wielką budę.