  • Data: 2011-12-24 13:01:12
    Temat: Re: po co się buduje bloki
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dorato <b...@k...com> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek"
    >
    > Już wolałbym aby gmina podniosła nieco obecny podatek od nieruchomości niż
    > wprowadzili jakiś "zaporowy", nowy.

    Nie da się. Jesteśmy w Unii i systemy podatkowe muszą być takie same. Podatek
    katastralny nie jest taki zły. To podatek od wartości a nie od posiadania. Od
    czegoś co ma małą wartość jest niski. Dlatego jeszcze go nie ma. Bardzo dużo
    ludzi wykupiło tanio mieszkania. Jak ma na rachunku 10 tysięcy to podatek od
    takiej kwoty ma być liczony. To wyjdzie pół paczki fajek albo szczeniaczek
    miesięcznie. Ci od budżetu w liczeniu są dobrzy. Według mnie po wprowadzeniu
    teraz podatku katastralnego wpływu do budżetu mogły by spaść. Ale jak umrą,
    sprzedadzą, podarują to nieruchomość z automatu nabywa nowej wartości. Oszukać
    na zaniżaniu wartości przy kupnie albo naliczaniu podatku strach, bo źle się
    to skończy. Jak ktoś miał umiar w budowaniu to przetrzyma. A potem się
    przyzwyczai. Bo nie będzie miał innego wyjścia. Gigantomanii dostaną za to
    strasznie po dupie. Jeden pisze że ma dom 300 metrów. Jak w nim prowadzi
    agencję towarzyską to ok. Ale jak pracuje poza domem to w efekcie spędza w nim
    10 godzin z tego 8 w łóżku. No to za przeproszeniem trzeba być jebniętym żeby
    pozbawić się normalnego życia dla przebywania na 300 metrach przez dwie
    godziny dziennie.