    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: trawy fee
    Date: Fri, 11 Sep 2020 23:33:17 +0200

    Pani Krycha napisała:

    > Nie widzę, abym mogła ją traktować jako ozdobną.
    > Dla mnie wstrętny chwast w trawniku :-(

    Kwiat bezimienny jest chwastem; kwiat z nazwą łacińską
    zyskuje jakby ostrogi fachowości. Jeśli wyrośnie wam na
    zagonku pokrzywa, przyczepcie do niej etykietkę z napisem
    "Urtica dioica" i zaczniecie ją szanować, co więcej --
    ziemię pod nią spulchnicie i zaprawicie chilijskim nawozem.

    Karel Čapek, "Rok ogrodnika", Iskry, Warszawa 1986
    ("Zahradníkův rok", Československý spisovatel, Praha 1968)

    Jarek

    PS:
    Być może Carex nigra, ale pewny nie jestem.

    --
    Man gave names to all the animals
    In the beginning, in the beginning.