  • Data: 2016-07-10 21:25:57
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: uciu <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Zapytałem już na FM asolta o dokładne wyliczenia:-)

    Dla przypomnienia do się dopiero rysuje i próbuje wybrać najlepsze rozwiązania na
    chwile obecną:-)

    Z założeń:
    - parterówka 120m użytkowej + 36m garaz + duuuuzy strych (nieogrzewany)
    - płyta z XPS 10-12cm pod i 10cm EPS nad (konstruktor nie chce słyszeć na podłogówce
    w płycie - dzięki temu wyeliminowałbym EPC i wylewke na płycie)
    - ściany 20cm styro z lambdą jak nabliżej 0,03
    - strop lany + 20cm wełny/styro
    - okna 3 szybowe
    - brak przeszkleń na północ - większość to południe i zachód
    - wentylacja mechaniczna z reku (GWC pod płytą z rury drenażowej)

    I probuje dowiedzieć się jakie najlepiej zastosować ogrzewanie (PC, gaz, prąd).
    Co do ocieplenia dachu - jeszcze nie wiem - zobacze co zaproponuje projektant.

    Pozdrawiam
    uciu