  • 91. Data: 2021-04-25 11:59:44
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Gdy będzie rozkaz. :)

    zalecenie ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 92. Data: 2021-04-25 13:07:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-25 o 10:05, ToMasz pisze:
    > mój szacunek do Ciebie przjawia się tym, że nie wyzywam Cię

    a czy ja Ciebie wyzywam?

    > prosiłem, zapytaj, nie pisz że TAK JEST bo TOBIE się tak WYDAJE. Masz
    > prawo do własnych osądów. ale jeśli ktoś coś sugeruje, niedopowiada,
    > to ZAPYTAJ, zanim posądzisz go o kłamstwo.

    No widzisz, a Tobie ciągle się to zdarza. Dla przykładu poniżej Twoja
    wypowiedź na temat trwałości kotłów, gdzie wyciągnąłeś złe wnioski i
    próbujesz mnie ośmieszać.

    Ale później Ci wytłumaczę na czym Twój błąd polega i jaką głupotą się
    sugerujesz.

    > Teraz Ty. Coś napisałem. że któryś wulkanizator to złodziej. i nagle
    > na drugim końcu polski inny wulkanizator poczuł się urażony. Dla czego
    > on? Właśnie ten jeden?!
    > Dla tego napisałem idź na spacer, bo doszukujesz się ataków bardziej
    > niż kościół katolicki

    Nie któryś wulkanizator tylko masz w zwyczaju porównywać interlokutora
    do według Ciebie złych fachowców. Nie obrażam się, że piszesz o kimś,
    ale obrażam się, że cały czas próbujesz mi przypisać czyjeś wady i
    przykleić łatki.

    > chyba że użył niecertyfikowanego śrubokręta, albo spieprzył coś
    > podczas ingerencji. Dobrze wiesz że domyślnie odpowiedzialny jest
    > właściciel i on musi szukać dupochronów.

    Nie w przypadku kotłów. Za kocioł odpowiada producent. Właściciel może
    odpowiadać tylko wtedy, kiedy nie dopilnuje wymaganych przeglądów
    okresowych.

    Natomiast błędy serwisanta musi udowodnić producent.

    > nie żądam. Napisałem jak było, a wnioski wyciągnął Twój przepracowany
    > umysł

    W tym przypadku wnioski nasuwają się same i chyba każdy czytający Twoje
    wypowiedzi wyciągnie je takie same.

    > opisałem też instalatora który korzystając z programu czyste powietrze
    > chciał mnie naciągnąć na bardzo wysokie koszty montażu instalacji
    > grzewczej. logiczne byłoby albo wziąć go w obronę, albo nie pisać nic.
    > i to jest GŁÓWNY mój zarzut do CIEBIE. Jak Ci wygodnie - piszesz,
    > nawet bardzo dużo. jak nie wygodnie - milczysz i jak mantre powtarzasz
    > to co napisałeś.

    Ale co to ma wspólnego ze mną? Dlaczego oceniasz mnie na podstawie
    kontaktów z innymi instalatorami?

    To tak jakbym napisał, że jesteś zwykłym kut....m, bo kiedyś takiego
    spotkałem na ulicy.

    > Zaproponowałeś kocioł, ja zapytałem dla czego taki drogi, czy nie
    > nadał by się termet. argumentów brak, albo argument typu, całe zycie
    > montuje mój kocioł i on się nie zepsuje. Rozumiem że ma inny
    > wymiennik, ale skąd pewność że termet się popsuje? po za tym może mieć
    > 7 lat gwarancji, może drogiej, ale jak ktoś lubi to dla czego nie?
    > Wyliczyłeś że te 7 lat gwarancji jest drogie, i to się ZGADZA, ale czy
    > zrobiłeś analizę innych podanych prze zemnie kotłów?

    Nie proponowałeś żadnych innych konkretnych kotłów poza Termetem Silverem.

> [...]
    > wiem, sam sprawdź. i to jest matactwo. Albo NIE MASZ zielonego pojęcia
    > o kotłach innych producentów, albo masz tą wiedzę, ale ją zatajasz.
    > bąknęło Ci się przypadkiem że termet ma szanse działać dobrze jak woda
    > będzie miękka. policzyłeś ile będzie kosztować miękka woda? Nie. więc?
    > Ja siebie uważam za fachowca w pewnej dziedzinie. mój klient zawsze
    > dostanie porównanie co ile kosztuje, jakie ma wady, jakie zalety i
    > ZAWSZE dostanie odpowiedź na każde pytanie dla czego. Takie pytanie
    > zadane użytkownikowi rodzi pioruny albo milczenie.

    Widzisz i znów wymyśliłeś jakieś zależności "miękka woda". Tyle, że
    "miękka woda" niszczy instalacje i grzejniki, a także i kotły to tego to
    już nie wiedziałeś.

> [...]
    > taktowanie. odpowiedzi nie otrzymałem. to też można podciągnąć pod
    > matactwo. dla czego tak uważam. (uważam, a nie jest - tego też nie
    > rozumiesz). Bo jeśli Twój kocioł ma do ogrzania chałupę jak "mój"
    > blok, to nawet z buforem może taktować częściej niż mój kociołek,
    > który grzeje mieszkanie. Gdybyśmy porównywali cyfry - mogłoby się
    > okazać, że kolejny logiczny argument prysł. tym bardziej że jak się
    > potem zastanowiłem, na taktowanie ma zajebisty wpływ histereza. Ty o
    > tym wiedziałeś, ale nie powiedziałeś. ja jako laik doszedłem do tego

    Miał byś choć odrobinę pojęcia lub uważniej czytał moje wypowiedzi to
    nie pisał byś ww głupot, bo wiedział byś, że ACV-y mają większą moc
    minimalną od proponowanego przez Ciebie Termeta i przez to mają większą
    tendencję do taktowania.

    Zadawanie przez Ciebie pytań dotyczących norm taktowania kotłów jest
    bezsensowne. To tak jak byś zapytał o normę, która określa ile litrów
    paliwa ma prawo spalać silnik samochodu, kiedy będzie go prowadzi mistrz
    Formuły 1

    Ale chyba nie zaprzeczysz temu, że agresywna jazda sportowa powoduje
    dużo większe zużycie paliwa przez silnik samochodu? Natomiast stosując
    tzw. "eco driving", którego się uczy na kursach prawa jazdy oraz wymaga
    na egzaminach, zmniejsza zużycie paliwa?

    Znasz takie normy? Bo ja nie. Tak samo jak nie znam norm, które
    określają dopuszczalne taktowanie, które jest bardzo indywidualną sprawą.

    Są co prawda wytyczne i normy dotyczące minimalnej sprawności kotłów
    gazowych, przez które zniknęły ze sprzedaży kotły typu turbo. Można by
    się było odnieść do tych wytycznych, ale obliczenie spadku sprawności
    kotła poniżej tej wartości wymaga wielu indywidualnych danych empirycznych.

    Czy do stwierdzenia, że kocioł mocniej taktujący ma mniejszą sprawność
    od kotła mniej taktującego, muszę od razu powoływać się na jakieś normy
    czy rozporządzenia, którego wymagasz ode mnie?

    Poza tym znów mataczysz, bo tamta rozmowa  nie dotyczyła taktowania
    samego kotła, ale taktowania kotła podczas ładowania zasobnika CWU z
    mało wydajną wężownicą typu podkowa, które sprawiało, że kocioł przez
    wiele godzin był zajęty ładowaniem zasobnika CWU, a w tym czasie nie
    grzał obiegów CO. Czyli głównie chodziło o komfort, a raczej brak tego
    komfortu przy kotle współpracującym z takim zasobnikiem CWU.

    Histereza? W tym przypadku pomaga w niewielkim stopniu.

    > jak widzę że dresy zaczepiają staruszka, pytam czy mają jakiś problem.

    Pozostawię bez komentarza, bo Twoja wypowiedź jednoznacznie obnaża
    Twoją, złośliwą naturę.

    > były. ariston beretta itd. ogólnie za 3k, da sie kupić kocioł
    > kondenstacyjny.

    Podaj modele.

    Dlaczego akurat kocioł za 3 tys. zł do którego trzeba będzie dołożyć
    koszty w przerobienie instalacji CO oraz jej dokładne wyczyszczenie?
    Zamknięcie instalacji to koszt ok. 500-600zł. Czyszczenie chemiczne
    instalacji przy użyciu specjalnej pompy drugie tyle.

    Dlaczego uważasz, że kocioł ACV za 4,5-5 tys. zł bez przerabiania
    instalacji i bez czyszczenia chemicznego będzie złym rozwiązaniem?

    Kosztowo wyjdzie podobnie co i kotły za 3 tys. zł. Daj jakiś, konkretny
    argument, ale nie koszt, bo kosztowo będzie podobnie.

    > NIEEEEEEE!!!!!
    > słowo klucz= RÓWNOWAGA.
    > Napisz moim zdaniem - jak laik, albo napisz jak profesjonalista
    > porównanie.

    > tak. ale TY WIESZ że nie jeden termet, ze gwarancje można dokupić u
    > firmy ubezpieczeniowej, że życie termeta można wydłużyć zmiękczaczem.
    > napisz to, albo nie pisz nic. albo nie odnoś się do komentarzy innych
    > osób.

    Skąd weźmiesz tę zmiękczoną wodę?

    Specjalnie zainstalujesz stację uzdatniania za kolejne 2,5-4 tys. zł?
    Przywieziesz w butelce? Jak ją wlejesz do instalacji? Jak będziesz
    uzupełniał jeżeli nie zamontujesz stacji uzdatniania?

    Poza tym napełnisz instalację zmiękczoną wodą i skrócisz żywotność
    instalacji oraz kotła. Jaki tu widzisz sens?

    Ja nie widzę żadnego. Widzę natomiast próby stawiania argumentów przez
    osobę, która kompletnie nie ma o tym pojęcia, a próbuje się wymądrzać.

    Wielu producentów kotłów zabrania napełniania instalacji wodą
    destylowaną, zdemineralizowaną czy też zbyt mocno uzdatnianą, których
    ustabilizowana twardość jest mniejsza od 6'dH.

    Poza tym problem w instalacji nie jest kamień, ale pływające w niej
    cząsteczki korozyjne (cząsteczki samej korozji jak i metali korodujących).

    > ło matko. oplułem monitor. 10-15 lat to ma być ta sławetna trwałość?
    > po za padniętą diodą w aristonie nie miałem pieca który by się zużył
    > ze strości. Najstarszy kocioł  (urlich) który mam w rodzinie pracuje
    > 20 lat i nie ma zamiaru umrzeć. Częściej zmieniam mieszkania niż kotły
    > gazowe.

    Od 15 lat te kotły są na polskim rynku i od tylu lat je znam. Ręczę za
    ich taką trwałość, bo tyle z nimi mam doświadczenia.

    Co ciekawsze kotły te były produkowane wcześniej i konstrukcyjnie się
    nie zmieniły. No bo po co zmieniać coś co jest doskonałe?

    W porównaniu do tych kotłów, kotły wielu innych marek dobrze jak
    wytrzymają 10 lat.

    Podaj więc jaką trwałość ma Termet Silver i od kiedy jest produkowany?

    > a wygląda na to, że gardzisz ludźmi którzy mają czelność poprosić o
    > argumenty na potwierdzenie tez które przedstawiasz.

    Nie.

    Gardzę tylko tymi, którzy manipulują i kłamią, a Ty do takich należysz.

    > ... i problemem jest to, że sam sobie coś dopowiadasz.

    > to samo co punkt pierwszy. Jesteś bogaty, kupiłeś dom, sracz za 999zł,
    > panele na dach, auto na prąd - wszyscy inni są gorsi. Jak chcą być
    > lepsi muszą kupować drogie rzeczy, nawet jak im są niepotrzebne. wtedy
    > JA pytam DLA CZEGO?

    Gdybym tak się zachowywał jak to sobie ubzdurałeś to polecałbym kotły po
    15-20 tys. zł. zamiast kotłów za 4.5-5 tys. zł.

    Tak więc daruj sobie te konfabulacje i wymyślone przez Ciebie insynuacje.

    Tutaj znów przejawisz tę swoją cechę, którą opisałem: "Nazwałem cię
    wielbłądem to masz mi udowodnić, że tym wielbłądem jesteś"

    > zastosowania filtrów.

    Dobre filtry to spory wydatek. Porządny filtroodmulnik magnetyczny to
    wydatek 800-1000zł wliczając w to jeszcze odpowiednie złaczki, aby go
    wpiąć w układ i robociznę, a i on nie jest w stanie w 100% ochronić kocioł.

    Zwykłe filtry siatkowe w starej instalacji to stanowczo za mało, aby
    ochronić Twój kocioł.

    Natomiast aby zabezpieczyć kocioł odporny na takie zanieczyszczenia
    wystarczy zwykły filtr skośny czy też zawór z filtrem Bioflux firmy
    Womix, który zastępuje cały zestaw: zawór kulowy-nypel-filtr
    skośny-nypel-zawór kulowy. i jest tańszy od całego takiego zestawu.

    https://womix.pl/pl/oferta/armatura_wodna/zawory-kul
    owe-bioflux

    > nie. allegro, kondensacyjne - od najtańszych.

    To, że wiesz, że takie kotły są w sprzedaży, nie oznacza, że je znasz i
    wiesz jakie są ich zalety, ale przede wszystkim wady.

    Wiele z tych najtańszych kotłów nawet nie leżały koło kotłów
    kondensacyjnych. W wielu przypadkach są to kotły kondensujące czyli
    takie, które fabrycznie przerobiono z wersji kotła niekondensacyjnego z
    zamkniętą komorą tzw. kotła turbo na kocioł kondensujący poprzez
    dołożenie przystawki kondensującej. W efekcie tego mają sprawność nieco
    wyższą od kotłów turbo, ale dużo niższą od prawdziwych kotłów
    kondensacyjnych. Ponadto posiadają wadę kotłów turbo to znaczy nie
    powinny pracować w zakresie temperatur poniżej kondensacji tj. 57'C,
    ponieważ w komorze spalania będzie się wykraplać rosa, która spowoduje
    korozję wymiennika w przeciągu kilku lat.

    O tym też nie wiedziałeś.

    > dowód jakiś na te rewelacje by się przydał. o 7 letniej gwarancji
    > termeta dowiedziałeś sie z grupy dyskusyjnej. jak pytałem o tani
    > kocioł przed akcją "czyste powietrze" nie raczyłeś odpisać. to dowodzi
    > tezie, że ACVy znasz, ale resztę rynku... tak średnio

    A czy jest to w moich obowiązkach, udzielać porad osobom, które mnie
    lekceważą, poniżają i mają za nic?

    Za każdym razem jak tylko dyskutowaliśmy, każda moja porada kończyła się
    Twoimi zarozumiałymi tekstami i przekonywaniem w chamski sposób do
    łamania prawa.

    Poza tym weź pod uwagę, że jeżeli mnie ktoś pyta co wybrać to nie mam w
    obowiązku robić mu wykładów z wiedzy, którą przyswajałem i zdobywałem
    latami, bo jest to nawet fizycznie niemożliwe, abym siedział przed
    komputerem całymi dniami i tłumaczył, a co rusz jeszcze trafiają się
    takie ToMaszki czy Zenusie, które tylko patrzą jak tu uprzykrzyć życie.

    > nie. bronię go bo jest człowiekiem. takim samym jak ja i Ty. Nie je
    > mięsa, jeździ hulajnogą, wolno mu. Nam wolno zablokować w czytniku
    > jego posty. A Ty go prowokujesz. Zenek może sobie popyskować, ale
    > sprawi Ci to radość? W życiu jesteś taki sam? Jeśli tak, miej
    > świadomość że takie zachowanie może doprowadzić do zajebistego
    > konfliktu, który właśnie kiełkuje. Nasze dzieci zostawią nas na
    > starość, bo będą miały dość konfliktów, a Ty właśnie je tworzysz.

    No popatrz mnie wytykasz wady, a samemu je przejawiasz.

    > Z Tobą nie da się dyskutować. ja widzę dyskusję z Tobą tak:
    > https://tiny.pl/rsjv8
    > w kółko powtarzasz to samo, coś co już powiedziałeś i nie jest to
    > odpowiedzią. Ja Ci sie to staram wyjaśnić - dopowiadasz sobie zniewagi
    > i reagujesz agresją. Może Zenek nie umie tego zrobić z kulturą? wrzuć
    > go albo i mnie do kfa lub zacznij odpowiadać na pytania, zamiast "lać
    > wodę" Albo rób dalej to co robisz... tu doprowadzisz do wyludnienia
    > grupy, a w życiu... w życiu taki nie jesteś, albo unikasz ludzi
    > zadających pytania.

    To naucz się dyskutować bez mieszania ludzi z błotem.

  • 93. Data: 2021-04-25 13:13:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zwaliło na dwa dni.
    Drugiego dnia dreszcze jak po wycieczce w góry w kąpielówkach.
    Ramię bolało trzy dni.

    -----

  • 94. Data: 2021-04-25 15:15:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 25.04.2021 10:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > No i co zrobiłes?

    Nic nie byłem w stanie zrobić. Wypis ze szpitala bez NOP. Lekarz
    pediatra kwalifikujący do szczepienia powiedział że nie ma podstaw do
    zgłoszenia NOP bo dziecko w szpitalu było na zapalenie płuc.
    Taki to jest wyrafinowany system.

    > Z tymi NOPami jest troche smiesznie - dlaczego po tych szczepionkach
    > nikt nie zbiera informacji po szczepieniu? Przeciez to by była
    > ogromna baza wiedzy...

    Teraz zbierają, bo ludzie są królikami doświadczalnymi szczepionek
    Covid. Wcześniej zamiatali pod dywan.

    --
    Pete

  • 95. Data: 2021-04-25 15:24:43
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Pisali ci już użyszkodnik że debil jesteś czy jestem pierwszy?

    Tobie wielokrotnie to pisali ale jesteś taki prezydent, że tego nie
    rozumiesz.

    --
    Czarek

  • 96. Data: 2021-04-25 15:30:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ąćęłńóśźż.
    On 25.04.2021 13:13 you wrote:

    > Zwaliło na dwa dni. Drugiego dnia dreszcze jak po wycieczce w góry w
    > kąpielówkach. Ramię bolało trzy dni.

    Kurczę, to ja Covid lżej przeszedłem. Najgorsze w nim to utrata smaku
    akurat na Wielkanoc.

    --
    Pete

  • 97. Data: 2021-04-25 16:00:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2021 o 10:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Z tymi kwarantannami to teraz jest tak ze jak sam sie nie poddasz to
    > oni cie nie znajda.
    > W jaki sposób trafiło na twoja małzonke.

    Teściowa podała kto ją przywiózł na sor.

    TG

  • 98. Data: 2021-04-25 16:40:20
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 25.04.2021 10:59, Budzik wrote:

    > Co do moderny to sie nie wypowiem bo nie znam osób które były nia
    > szczepione.

    Ja znam 2 osoby 65L małżeństwo. Brak skutków ubocznych, nawet ręce nie
    bolały.

  • 99. Data: 2021-04-25 16:42:23
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 25.04.2021 13:13, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zwaliło na dwa dni.
    > Drugiego dnia dreszcze jak po wycieczce w góry w kąpielówkach.
    > Ramię bolało trzy dni.

    Mnie po Pfizerze lekko bolało ramię ale już przeszło i tylko przy
    dotyku. Spać się chciało pierwsze dwa dni.
    W sumie tyle ale po tężcu też boli ręka i spać się chce.

  • 100. Data: 2021-04-25 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Teraz zbierają, bo ludzie są królikami doświadczalnymi szczepionek
    > Covid. Wcześniej zamiatali pod dywan.

    Nie zbieraja, w kazdym razie nie robią tego aktywnie.
    IMO powinny być robione wywiady po szczepieniu (mozna to zrobić
    telefonicznie), mozna takie informacje zbierac przy okazji rejestracji
    na szczepienie, ale liczenie na to ze ludzie sami sie zgłoszą to
    naiwnosc.
    Ja z kilkudziesieciu osób zaszczepionych nie znam nikogo kto by
    zgłosił.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,