  • 591. Data: 2021-05-11 12:20:46
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.05.2021 o 05:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > A pomimo tego to w Polsce umiera wiecej osób.

    Mi też liczba 1500 wydawała się śmiesznie niska, ale faktycznie na
    wizytę czekało się poniżej miesiąca.
    w Polsce od lat była zasada 'albo amputacja, albo prywatnie', jak do
    tego doszło wyłączenie części opieki zdrowotnej, to mamy co mamy - co
    innego, gdy szpitale nie wyrabiają się kilka dni w roku jak to było w
    UK, a co innego jak kilkanaście czy kilkadziesiąt - przy braku pandemii,
    a właściwie przy pandemiach które mamy co roku, tylko się o nich nie mówi.

    Lukasz

  • 592. Data: 2021-05-11 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Może dlatego kosztują, że inne kraje do nich po prostu dopłacają?
    > W zeszłym tygodniu małżonka wyskoczyła na dwa dni do Polski.
    > Obowiązkowy test RT-PCR w obie strony - we Francji ten test
    > zrobiła za darmo (koszt pokryty przez tutejszy odpowiednik NFZ), w
    > Polsce zapłaciła za wykonanie tego samego testu nieco ponad 500
    > zł. Pytanie, ile taki test realnie kosztuje? W Indiach wygląda na
    > to, że kosztuje 30 zł (600 INR):
    > https://www.dnaindia.com/india/news-covid-19-what-is
    -rt-pcr-test-an
    > d-how-much-does-it-cost-2859431
    >
    > Przy czym to niekoniecznie te same testy, być może kupowane na
    > innych warunkach, może Indie też do nich dopłacają, itp...

    Na lotnisku w Polsce test kosztuje 200 albo 250zł.
    W niemczech połowa tej kwoty.
    Mysle ze nikt nie dopłaca i ze u nas ktos sobie niezle na tym zarabia.
    To chyba jest test płytkowy, nie PCR.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 593. Data: 2021-05-11 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Norwegowie dodali jeszcze J&J

    Norwegowie to sobie moga byc nadmiernie ostrozni bo w Norwegii w 2020
    umarło mniej ludzi niz w 2019.
    A nie tak jak u nas ze mamy 20% przyrost zgonów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 594. Data: 2021-05-11 13:36:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 11.05.2021 12:59 you wrote:

> [...]
    > Norwegowie to sobie moga byc nadmiernie ostrozni bo w Norwegii w
    > 2020 umarło mniej ludzi niz w 2019. A nie tak jak u nas ze mamy 20%

    I jakie z tego wnioski?

    --
    Pete

  • 595. Data: 2021-05-11 13:37:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-05-11 o 10:59 GMT, Budzik napisał:
    > Na lotnisku w Polsce test kosztuje 200 albo 250zł.

    Test antygenowy, tak. Ja piszę o teście RT-PCR, bo taki jest wymagany
    dla większości lotów międzynarodowych. Na lotnisku im. Szopena test
    RT-PCR kosztuje 520 zł:
    https://lotnisko-chopina.pl/pl/aktualnosci-i-wydarze
    nia/0/1036/szczegoly.html

    > Mysle ze nikt nie dopłaca i ze u nas ktos sobie niezle na tym zarabia.

    W różnych krajach istnieją różne systemy opieki zdrowotnej, pokrywanie
    częściowego lub całego kosztu takiego testu nie jest czymś
    niewyobrażalnym. Jak już wspominałem, za RT-PCR we Francji małżonka nie
    zapłaciła zupełnie nic - nie dlatego, że taki test nic nie kosztuje,
    tylko dlatego że koszty testów pokrywa z automatu tutejszy system
    zdrowotny. W PL być może NFZ po prostu nie dokłada się do tego -
    poniekąd niegłupio, bo dlaczego ogół miałby płacić za widzimisię
    jednostki. W USA RT-PCR kosztuje zdaje się ok. $200 (informacja z
    powyższego linku), przy tej cenie polskie 500 zł nie wydaje się
    wygórowane.

    Mateusz

  • 596. Data: 2021-05-11 13:44:00
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.05.2021 o 13:36, Pete pisze:

    > I jakie z tego wnioski?

    Te co zwykle - do Norwegii nam jeszcze baaardzo daleko. Pod każdym względem.

    --
    Ewa

  • 597. Data: 2021-05-11 17:05:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mateusz Viste.
    On 11.05.2021 13:37 you wrote:

> [...]
    > Francji m= a=C5=82=C5=BConka nie zap=C5=82aci=C5=82a zupe=C5=82nie
    > nic - nie dlatego, =C5=BCe taki test nic = nie kosztuje, tylko
    > dlatego =C5=BCe koszty test=C3=B3w pokrywa z automatu tutejszy
    > system zdrowotny. W PL by=C4=87 mo=C5=BCe NFZ po prostu nie
    > dok=C5=82ada si=C4=99 = do tego - poniek=C4=85d nieg=C5=82upio, bo
    > dlaczego og=C3=B3=C5=82 mia=C5=82by p=C5= =82aci=C4=87 za
    > widzimisi=C4=99 jednostki. W USA RT-PCR kosztuje zdaje si=C4=99 ok.
    > $200 (informacja z powy=C5=BCszego linku), przy tej cenie polskie
    > 500 z=C5=82 nie wydaje si=C4= =99 wyg=C3=B3rowane.

    U nas w przypadku objawów, test też jest bezpłatny. Natomiast "na
    życzenie" czyli cena rynkowa to koszt ok 400 zł. Z możliwym opisem w
    jednym z trzech obcych języków.

    --
    Pete

  • 598. Data: 2021-05-11 17:08:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 11.05.2021 13:44 you wrote:

    -norwegia-ek >>
    > Te co zwykle - do Norwegii nam jeszcze baaardzo daleko. Pod każdym
    > względem.

    Ale bardziej w temacie Covid?

    --
    Pete

  • 599. Data: 2021-05-11 18:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > I jakie z tego wnioski?

    Spojrzenie na skale problemu.
    Jeżeli w stanach na 7 mln szczepionek zakrzepice miało bodaj 5 osób z
    czego jedna zmarła to nawet jeżeli to szczepionka byłaby bezposrednim
    powodem to i tak taka szczepionke nalezałoby podac całej polskiej
    populacji.
    Oznaczałoby to ze podajac ja 30 mln dorosłych ludzi umarłoby 6 osób.
    A w 2020 w Polsce umarło prawie 100 tysiecy wiecej niz srednio przez
    ostatnie 10 lat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 600. Data: 2021-05-11 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > jednostki. W USA RT-PCR kosztuje zdaje się ok. $200 (informacja z
    > powyższego linku), przy tej cenie polskie 500 zł nie wydaje się

    Obecnie zrobienie darmowego testu PCR w Polsce nie jest problemem -
    zgłaszasz sie przez epuap, wymyslasz objawy i czekasz na wynik.
    Jedyny minus ze od momentu zgłoszenia do czasu otrzymania wyniku jestes
    na kwarantannie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac