  • 581. Data: 2021-05-10 19:59:59
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > realnie. Nominalnie pozostanie na niezmienionym poziomie. Wyobraź
    > sobie że masz 100k i inflację 10%. Po 10 latach te 100k ma siłę
    > nabywczą dzisiejszych 35k. Możesz teraz kupić np. 1/4 mieszkania
    > albo za 10 lat 1/11 . A teraz wyobraź sobie że bierzesz kredyt z
    > zerowym oprocentowaniem. Oddać musisz za 10 lat też 100k, ale to
    > też już nie będą te same tysiące co teraz. Sprzedasz jedno
    > mieszkanie (zamień sobie na budynek zusu czy spółkę skarbu
    > państwa) i spłacisz 11 takich pożyczek

    No ale przeciez dług trzeba obsługiwać...
    Pomijam fakt ze jakos jestem spokojny ze ten rzad nie powstrzyma
    spirali załuzania...

    > Nie sądzę, raczej nie będzie takiej woli. Przypuszczam jednak, że
    > w pewnym momencie waluta straci zaufanie i będą musieli ją zmienić

    Grubo. Nie wiem tylko czy to twój pesymizm czy myslenie zyczeniowe...

    > ja mam wypaczony pogląd, bo większość moich znajomych cały czas
    > żyje normalnie, co nie oznacza że otacza nas normalność

    No o tym własnie mowie.
    Skad pomysł ze ten oglad jest wypaczony?
    Obecnie z tego co ja obserwuje to jedyna roznica polega na tym ze nie
    mozna wyjsc do kina czy isc do restauracji. Ale i to juz coraz bardziej
    sie zmienia tyle ze nie idziesz zjesc, idziesz pracowac jako
    degustator. Albo na spotkanie partii.
    Hotele pozamykane ale juz do roznych pensjonatów mozna jechac z
    przymruzeniem oka, zwłaszcza jak masz jakies relacjie z włascicielami w
    miejscach gdzie juz byłes.
    Pomijam fakt ze to zamkniecie hoteli to przeciez tez jest absurd prawie
    taki sam jak zamkniecie lasów.
    Jak roznica czy wyjezdzam i mieszkam w hotelu czy mieszkam u siebie w
    bloku?

    > ok.
    > Zamknięty basen mi nie przeszkadza, nawet jeśli tegoroczny
    > lockdown do niego doprowadził, o ile nie jest zamknięty przez
    > kolejne obostrzenia. Powrót do normalności dla mnie to koniec
    > cyrków: maseczek, losowego zamykania gospodarki, ograniczeń w
    > przemieszczaniu się czy w zgromadzeniach. Tak jak było za naszych
    > czasów - mogliśmy iść na grilla, wsiąść w auto i pojechać do
    > Chorwacji itd. Testy uważam za dodatkowy podatek związany z tym
    > cyrkiem i też uważam za nienormalność

    Hmm, maseczki sa dla mnie niezauwazalne.
    Zakładam w zamknietych miejscahc typu sklep i tyle.
    Na dworze łaze bez. Jezeli jako warunek stawiasz odejscie od maseczek
    to nie przyjmuej zxakładu bo imo to jest zadne ograniczenie.

    Ograniczenia w przemieszczaniu? A masz jakies?

    Zgromadzenia? Mowisz o spotkaniu z przyjaciołmi czy o publicznych
    zgromadzeniach? Bo tego pierwszego to nawet jakby ktos chciał to nikt
    ci nie jest w stanie zabronic. I ja tego zakazu nie widze i nie czuje.

    Pojechac do chorwacji? No przeciez mozna...

    Testy kosztuja grosze. W sumie tylko u nas sa takie drogie. Znowu ktos
    kreci lody?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 582. Data: 2021-05-10 21:16:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ddddddddddddd.
    On 10.05.2021 19:35 you wrote:

    > Nie, nie ma. Statystyki covid to statystyki umieralności z dowolnego
    > powodu w ciągu 28 dni od pozytywnego testu p.s. te nowe szczepionki
    > nie mają skutków ubocznych. Tzn. dziś rano w mojej parafii był jeden
    > przypadek: https://zapodaj.net/f1cd9571b385b.jpg.html ale po kilku
    > godzinach zniknął, więc go nie ma. No i teraz są dwie opcje: 1) fb
    > zablokował post i musieli go zmienić 2) zwolennicy dawania w żyłę
    > się oburzyli W obydwu przypadkach nikomu nie trzeba płacić, a
    > szerzone są tylko jedne informacje. Dokładnie tak to działa.

    Pierwsi odważni już są:
    https://wydarzenia.interia.
    pl/raporty/raport-koronawirus-chiny/aktualnosci/news
    -norwegia-eksperci-od
    radzaja-stosowanie-szczepionek-astrazene,nId,5222554

    Ciekawe co na to nasz grupowy trefniś.

    Pewnie znowu wydali z siebie coś o płaskoziemcach.

    --
    Pete

  • 583. Data: 2021-05-10 21:50:09
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 10.05.2021 o 19:35, ddddddddddddd pisze:

    > Nie, nie ma. Statystyki covid to statystyki umieralności z dowolnego
    > powodu w ciągu 28 dni od pozytywnego testu

    Skąd Ty bierzesz te brednie i w dodatku rozpowszechniasz?

    Już wrzucałam tu link, ale widać mało. Zapoznaj się, jak to działa:

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,kiedy-czlowiek-umiera-na-covid-19--a-kiedy-przyc
    zyna-sa-choroby-wspolistniejace---wyjasniamy-,artyku
    l,75653257.html

> [...]
    > No i teraz są dwie opcje:
    > 1) fb zablokował post i musieli go zmienić
    > 2) zwolennicy dawania w żyłę się oburzyli

    Jeśli podali mu w żyłę, to rzeczywiście mogło być źle, ale pretensje
    należałoby kierować tylko do konkretnego personelu szczepiącego.

    > W obydwu przypadkach nikomu nie trzeba płacić, a szerzone są tylko
    > jedne informacje. Dokładnie tak to działa.

    Jeśli są szerzone informacje jak Twoje powyżej, to powinno się je jak
    najszybciej usuwać, żeby nie śmiecić bredniami internetu.

    --
    Ewa

  • 585. Data: 2021-05-11 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Ale to i tak przepaść w stosunku do naszego
    > antyszczepionkowego ciemnogrodu.

    Ale pytanie pozostaje aktualne - czy widziałes gdzies badania które
    pokazuja jak ten wysoki poziom wyszczepialnosci antygrypowej wpływa na
    ilosc zachorowan?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 584. Data: 2021-05-11 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Nie, nie ma. Statystyki covid to statystyki umieralności z
    > dowolnego powodu w ciągu 28 dni od pozytywnego testu

    No i moznaby powiedziec ze to tylko statystyka... gdyby nie fakt ze w
    Polsce zamiast srednich 390tys rocznie czy nawet najwyzszych 414 tys
    nagle w 2020 roku umarło prawie 490tys przy czym do konca wrzesnia
    umieralnosc była na wzglednie stałym srednim poziomie.
    I nagle stwierdzono ze wygralismy z wirusem, pootwieralismy wszystko we
    wrzesniu i przyszedł pazdziernik...

    P.S. To chyba nie jest tak jak piszesz - w przyczynach zgonu, poza tym
    ze ktos miał korone, wpisuje sie tez inna przyczyne smierci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 586. Data: 2021-05-11 06:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > myślę, że w takim przypadku, przyjmując że testy są dokładne,
    > przesunięcie O KILKA DNI ma sens.
    > Tylko w takim UK okres oczekiwania do szpitala wzrósł kilka
    > tysięcy procent (do marca 2020 ponad rok oczekiwało ok. 1500 osób,
    > w okolicach września/października było to już 140.000 osób). To
    > oznacza, że może Maciek się dostanie, ale jego brat o chorobie
    > może dowiedzieć się za późno...
    > Sam miałem taką sytuację z żoną - okres oczekiwania wynosił rok
    > (po roku ją przyjęli), na szczęście zrobiliśmy badania prywatnie,
    > będąc w Polsce - a podejrzewaliśmy raka...

    A pomimo tego to w Polsce umiera wiecej osób.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 587. Data: 2021-05-11 09:04:31
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-05-10 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
    > Testy kosztuja grosze. W sumie tylko u nas sa takie drogie. Znowu
    > ktos kreci lody?

    Może dlatego kosztują, że inne kraje do nich po prostu dopłacają? W
    zeszłym tygodniu małżonka wyskoczyła na dwa dni do Polski. Obowiązkowy
    test RT-PCR w obie strony - we Francji ten test zrobiła za darmo (koszt
    pokryty przez tutejszy odpowiednik NFZ), w Polsce zapłaciła za
    wykonanie tego samego testu nieco ponad 500 zł. Pytanie, ile taki test
    realnie kosztuje? W Indiach wygląda na to, że kosztuje 30 zł (600 INR):
    https://www.dnaindia.com/india/news-covid-19-what-is
    -rt-pcr-test-and-how-much-does-it-cost-2859431

    Przy czym to niekoniecznie te same testy, być może kupowane na innych
    warunkach, może Indie też do nich dopłacają, itp...

    Mateusz

  • 588. Data: 2021-05-11 09:10:04
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-05-10 o 21:16 +0200, Pete napisał:
    > Pierwsi odważni już są:
    > https://wydarzenia.interia.
    > pl/raporty/raport-koronawirus-chiny/aktualnosci/news
    -norwegia-eksperci-od
    > radzaja-stosowanie-szczepionek-astrazene,nId,5222554

    Nie tacy pierwsi, Francuzi już od dłuższego czasu zakazali stosowania
    szczepionki Astra Zeneca z powodu możliwości pojawiania się zakrzepów.

    Mateusz

  • 589. Data: 2021-05-11 09:41:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.05.2021 o 18:59, Budzik pisze:
    > No ale przeciez dług trzeba obsługiwać...
    > Pomijam fakt ze jakos jestem spokojny ze ten rzad nie powstrzyma
    > spirali załuzania...

    ale koszty są praktycznie zerowe

    > Grubo. Nie wiem tylko czy to twój pesymizm czy myslenie zyczeniowe...

    życzeniowe raczej nie - mimo, że majątku za dużo nie mam, to cenię tych,
    którym się udało go wypracować i chciałbym żeby moje dzieci też miały
    taką szansę.
    Pesymizm? pewnie tak - ja zwykle wolę przygotować się na najgorsze
    czasy, a liczyć na najlepsze. Ale dlatego też uważam, że można to
    ciągnąć długo - realna inflacja nie musi wynosić 15 czy 20% - może być 8
    czy 10% przez kilkanaście czy więcej lat - i system jeszcze długo się
    nie wysypie. Osobiście wolałbym żeby naturalnie się "wyzerował" teraz
    niż po wieloletnim podtrzymywaniu trupa.
    Nie pamiętam kto, ale fajnie ktoś odpowiedział na temat CBDC w Chinach,
    które ma mieć termin ważności - "my tego nie musimy wprowadzać, inflacja
    robi to samo"
    Czasy na pewno są ciekawe - ci którzy dostrzegą teraz szansę - wybiją
    się. Ja ciągle mam nadzieję że mi też się uda i małymi kroczkami do tego
    dążę - nie wiem tylko czy nie są za małe (większe nie mogą być, mogłem
    jedynie wcześniej zacząć kroki stawiać), żeby uciec przed kroczącym
    wielkim butem totalitaryzmu ;)

> [...]
    > Na dworze łaze bez. Jezeli jako warunek stawiasz odejscie od maseczek
    > to nie przyjmuej zxakładu bo imo to jest zadne ograniczenie.

    mi by przeszkadzał

    > Ograniczenia w przemieszczaniu? A masz jakies?

    nie wiem jak teraz, ale spodziewam się okresowych zakazów

    > Zgromadzenia? Mowisz o spotkaniu z przyjaciołmi czy o publicznych
    > zgromadzeniach? Bo tego pierwszego to nawet jakby ktos chciał to nikt
    > ci nie jest w stanie zabronic. I ja tego zakazu nie widze i nie czuje.

    ja też go nie czuję, co nie zmienia faktu, że oficjalnie łamię prawo
    (może teraz już nie?)

    > Pojechac do chorwacji? No przeciez mozna...

    można, tylko trzeba sprawdzić czy i ile trzeba testów, czy nie trzeba
    kwarantanny, jakie sa wymogi na poszczególnych granicach, czy trzeba się
    zapisać do grupy konspiracyjnej żeby wejść do restauracji ;), czy muszę
    wiedzieć gdzie jutro będę jadł obiad.... dla mnie to nie jest normalność

    > Testy kosztuja grosze. W sumie tylko u nas sa takie drogie. Znowu ktos
    > kreci lody?

    u nas przy powrocie trzeba 3 testy (powrót, 2 i 8 dzień) - ok. ?200 od
    osoby.
    Już pomijając fakt, że lądować trzeba w Anglii, bo jak przylecę
    samolotem bezpośrednio do Szkocji to jeszcze dodatkowe ?1700 za osobę za
    hotel...

    Lukasz

  • 590. Data: 2021-05-11 11:17:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mateusz Viste.
    On 11.05.2021 09:10 you wrote:

    > 2021-05-10 o 21:16 +0200, Pete napisa=C5=82:
    -norwegia-eksper
    > Nie tacy pierwsi, Francuzi ju=C5=BC od d=C5=82u=C5=BCszego czasu
    > zakazali s= tosowania szczepionki Astra Zeneca z powodu
    > mo=C5=BCliwo=C5=9Bci pojawiania si=C4=99 = zakrzep=C3=B3w.

    Norwegowie dodali jeszcze J&J

    --
    Pete