  • 601. Data: 2021-05-11 19:17:58
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-05-11 o 16:59 GMT, Budzik napisał:
    > Obecnie zrobienie darmowego testu PCR w Polsce nie jest problemem -
    > zgłaszasz sie przez epuap, wymyslasz objawy i czekasz na wynik.

    Brzmi super. Czy ten wynik jest po angielsku i z jakąś groźnie
    wyglądającą pieczątką? Bo tego wymagają na lotniskach.

    > Jedyny minus ze od momentu zgłoszenia do czasu otrzymania wyniku
    > jestes na kwarantannie.

    No to taki średnio fajny ten lifehack jednak. :)

    Mateusz

  • 602. Data: 2021-05-11 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Brzmi super. Czy ten wynik jest po angielsku i z jakąś groźnie
    > wyglądającą pieczątką? Bo tego wymagają na lotniskach.

    A nie wiem.
    Przerabiałem z osoba która nie udawała.
    Mysle ze mozna wydrukowac jakos z epuapu ale zdziwiłbym sie gdyby było
    w "obcych jezykach"

    > No to taki średnio fajny ten lifehack jednak. :)

    Trzeba dobrze zaplanowac.
    Zgłosic sie w piatek, termin badania na sobote, w niedziele wynik.
    Dla 400zł mozna sobie podarowac jakies dalsze wycieczki, zreszta nie
    wiem jak jest teraz ze sprawdzaniem tej kwarantanny.
    No bo w sumie w jaki sposób ktokolwiek miałby sprawdzic gdzie jestem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 603. Data: 2021-05-11 21:27:35
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.05.2021 o 17:08, Pete pisze:

    > Ale bardziej w temacie Covid?

    A' propos szczepień? Jest to kraj o nieporównywalnie mniejszej do Polski
    liczbie ludności, a przy tym nieporównywalnie bogatszy. Może sobie
    pozwolić na chwilowe wstrzymanie dostaw szczepionek jednej firmy i
    czekanie na dostawę innych, bo bezwładność związana ze zmianami będzie o
    wiele mniej odczuwalna. Obecnie nastawiają się na wyszczepienie jak
    najmłodszych dorosłych. Co do samej pandemii - i tam nie brakuje
    wariatów- koronasceptyków, którzy swą głupotę przypłacili życiem (patrz
    niejaki Gaarder).

    A u nas? Szczepionce AZ zrobiono już taki czarny PR, że u nas sprawa
    wyrównuje się bez odgórnych regulacji. Ludzie nie chcą się szczepić AZ i
    te szczepionki najpewniej się zmarnują. A co, nie stać nas?!

    --
    Ewa

  • 604. Data: 2021-05-11 22:05:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 11.05.2021 18:59 you wrote:

> [...]
    > zgłaszasz sie przez epuap, wymyslasz objawy i czekasz na wynik.
    > Jedyny minus ze od momentu zgłoszenia do czasu otrzymania wyniku

    Drugi minus to taki, że nie dostajesz kwitu, więc taki test to OKDR.

    --
    Pete

  • 605. Data: 2021-05-11 22:17:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 11.05.2021 18:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    -norwegia-ek >>
    > Spojrzenie na skale problemu. Jeżeli w stanach na 7 mln szczepionek
    > zakrzepice miało bodaj 5 osób z czego jedna zmarła to nawet jeżeli
    > to szczepionka byłaby bezposrednim powodem to i tak taka szczepionke
    > nalezałoby podac całej polskiej populacji. Oznaczałoby to ze podajac
    > ja 30 mln dorosłych ludzi umarłoby 6 osób. A w 2020 w Polsce umarło
    > prawie 100 tysiecy wiecej niz srednio przez ostatnie 10 lat.

    To teraz wytłumacz dlaczego w Norwegii zmarło ich mniej. Bez żadnej
    szczepionki.
    Co poszło u nich nie tak?

    --
    Pete

  • 606. Data: 2021-05-11 22:23:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 11.05.2021 21:27 you wrote:

> [...]
    > tam nie brakuje wariatów- koronasceptyków, którzy swą głupotę
    > przypłacili życiem (patrz niejaki Gaarder).

    Ale jak to jest że u nich w 2020 zmarło mniej osób niż w 2019?

    Wnuczki ukrywają ciała dziadków żeby pobierać emeryturę?

    A może ten cały przyrost zgonów u nas to jednak nie Covid tylko
    zamknięta służba zdrowia?

    > A u nas? Szczepionce AZ zrobiono już taki czarny PR, że u nas sprawa
    > wyrównuje się bez odgórnych regulacji. Ludzie nie chcą się szczepić
    > AZ i te szczepionki najpewniej się zmarnują. A co, nie stać nas?!

    J&J popularny nadal, bo tylko jedna dawka.

    A w Norwegii ban.

    --
    Pete

  • 607. Data: 2021-05-11 23:11:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

> [...]
    > wiem jak jest teraz ze sprawdzaniem tej kwarantanny.
    > No bo w sumie w jaki sposób ktokolwiek miałby sprawdzic gdzie jestem?

    Znam takiego, co kiedyś dla uniknięcia wojska symulował wrzody żołądka.
    Miał załatwione skierowanie do szpitala, gdzie życzliwy medyk miał
    w wypisie stwierdzić co trzeba. Ale oni go tam rzeczywiście zbadali
    i wykryli wrzody w zawansowanym stadium.

    Jarek

    --
    Z reumatyzmem nie pchaj się między nas. Reumatyzm znaczy u nas akurat tyle
    co odciski. Ja mam anemię, brak mi połowy żołądka i pięciu żeber, a nikt mi

  • 608. Data: 2021-05-11 23:54:07
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.05.2021 o 22:23, Pete pisze:
    > Ale jak to jest że u nich w 2020 zmarło mniej osób niż w 2019?

    Myślę, że w dalszym ciągu możemy to tłumaczyć zarówno mniejszą
    liczebnością, jak i większym statusem materialnym, który przekłada się
    na wyższy poziom opieki zdrowotnej.

    > Wnuczki ukrywają ciała dziadków żeby pobierać emeryturę?

    Takie jaja to we Włoszech. Polecam komedię "Babcia w zamrażarce."

    > A może ten cały przyrost zgonów u nas to jednak nie Covid tylko
    > zamknięta służba zdrowia?

    Przecież to właśnie covid spowodował częściowe zablokowanie służby
    zdrowia, która już w erze przedcovidowej nie miała lekko. Do tego
    paniczna organizacja i decyzje rządu od czapy.

    A tak na marginesie - po początkowej panice w ochronie zdrowia,
    sensownie zarządzane placówki, które nie zostały dotknięte
    przekształceniem na covidowe - działały w miarę normalnie. Wiem, bo sama
    miałam okazję korzystać.

    --
    Ewa

  • 609. Data: 2021-05-11 23:55:09
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.05.2021 o 22:17, Pete pisze:

    > To teraz wytłumacz dlaczego w Norwegii zmarło ich mniej. Bez żadnej
    > szczepionki.

    Ale co to znaczy bez żadnej szczepionki? Przecież oni się się szczepią.

    --
    Ewa

  • 610. Data: 2021-05-11 23:57:59
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.05.2021 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Oznaczałoby to ze podajac ja 30 mln dorosłych ludzi umarłoby 6 osób.
    > A w 2020 w Polsce umarło prawie 100 tysiecy wiecej niz srednio przez

    Poczekajmy jeszcze. Właśnie dotarła do mnie "informacja" że oddech osób
    po szczepionkach mRNA powodują poronienia u kobiet przebywających w pobliżu.

    --
    Ewa