  • 71. Data: 2021-04-24 18:52:43
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 24.04.2021 o 18:00, Pete pisze:

    > Zwłaszcza że powołania po szczepieniu finansują sami
    > pacjenci bądź ich rodzice.

    Tzn. za tamten pobyt córki w szpitalu musieliście zapłacić?

    --
    Ewa

  • 72. Data: 2021-04-24 18:56:27
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Po pierwszej, druga ma być na początku maja.

    Aha. Tak pytam, bo o u mnie po pierwszej dawce niemal zero skutków
    ubocznych (tych zauważonych oczywiście), poza lekkim mięśniowym bólem
    ręki w okolicach podania. No ale ja jestem młodsza od Twojej teściowej,
    załapałam się na szczepienie w wyniku primaaprilisowego żartu rządu.

    Dobrze, że Twoja żona była czujna.

    --
    Ewa

  • 73. Data: 2021-04-24 19:09:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 24.04.2021 18:52 you wrote:

    > Tzn. za tamten pobyt córki w szpitalu musieliście zapłacić?

    Oczywiście. Leki do wykupienia przed i po pobyciew szpitalu. 20%
    wynagrodzenia mamy za 2 tygodnie L4. Że o pozostałych kosztach
    pozaszpitalnych pobytu w szpitalu.
    No i u nas się to skończyło bez powikłań, ale historia zna przypadki
    śmierci albo nieodwracalnych skutkach.

    --
    Pete

  • 74. Data: 2021-04-24 19:37:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 24.04.2021 18:51 you wrote:

    > Powikłania poszczepienne można zgłaszać samemu, w ulotce szczepionki
    > jest podana strona. Ja kiedyś kontrolnie zgłosiłam mailowo
    > powikłanie w postaci obrzęku u synka i, o dziwo, dostałam odpowiedź
    > wraz z numerem rejestru zgłoszenia. Ktoś tu też niżej podaje stronę
    > rządową.

    Może teraz. 10 lat temu tylko lekarz mógł to zgłosić. Poszliśmy do
    lekarza POZ po tym pobycie w szpitalu a on rozłożył ręce i powiedział że
    nie ma podstawy do zgłoszenia NOP bo pobyt w szpitalu był w związku z
    zapaleniem płuc.

    Zresztą wtedy też trafiłem na jakiś wewnętrzny dokument jednego z
    producentów szczepionek dla dzieci i w tabelce z podsumowaniem NOP w
    bodajże UK było ich kilkadziesiąt razy więcej niż w Polsce.

    Normalnie tak na ziemi w tej Polsce.

    Dopiero też przy okazji szczepień Covid powstał fundusz odszkodowawczy
    na powikłania poszczepienne. Ale tylko na Covid. Pozostałe szczepienia
    nadal na ryzyko obywatela.

    --
    Pete

  • 75. Data: 2021-04-24 19:51:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.04.2021 20:53, PiteR wrote:
    > Słyszałem od ozdrowieńca, że trwale zmienił się smak.
    > Minął miesiąc. Miejmy nadzieje, że się naprawi.

    Po dwóch tygodniach wszystko wraca do stanu jak przed.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 76. Data: 2021-04-24 19:55:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.04.2021 23:46, KIKI wrote:
    > Ale to jest opinia jednego usera usenetu:-) Jakoś nie słychać szerzej o
    > tym.

    Innych wyzywasz od antyszczepionkowców, a sam zachowujesz się jak szur w
    kontekście astry.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 77. Data: 2021-04-24 20:29:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.04.2021 o 09:41, Uzytkownik pisze:

    > pierwszy argument: ja tak mam
    to nie jest logiczny argumnent
    > drugi argument: musi być drogo i skomplikowanie bo tani i prosty termet
    > jest awaryjny.
    to jest teza, którą należałoby udowodnić

    > Oczywiście wg Ciebie to co ja napisałem to były głupoty,
    nieprawda.

    oczywiście, sugeruje że słuchacze, czytacze, muszą sie zgodzić z
    następującymi słowami. tyle że to nie są moje słowa. Gdybyś chciał
    załagodzić konflikt, zadał byś pytanie. jeśli chcesz eskalować konflikt,
    TY twierdzisz ze ktoś tam zroibł/napisał/ powiedział coś tam. to FAŁSZ

    > Gdzie udowodniłem, że z palcem w d... autorka tamtego tematu zmieści się
    > w założonych przez nią finansach z kotłem, który ja zaproponowałem, a
    > będzie w tym przypadku o wiele lepszym rozwiązaniem i wcale nie będzie
    > droższym od Twojej propozycji.
    gdyż nie odniosłeś sie do moich uwag.

    > Później przez cały wątek bijesz pianę i
    > oczekujesz, że ja Ci przyznam rację,
    skąd wiesz czego ja oczekuję? Teraz napiszę Ci czego oczekuję. szacunku
    do kogoś kto ma śmiałość zapytać dla czego? Używania logicznych argumentów

    > a przy tym w każdej wypowiedzi mnie
    > dyskredytujesz, aby pokazać światu jaki to ze mnie ch..... instalator,
    > złodziej, naciągacz i ch.... wie co jeszcze.
    drugi raz porszę wskaż gdzie. bo jeśli nie napiszesz, to możesz być
    zajebistym fachowcem, ale bez jaj.

    > Teraz szukasz każdej
    > możliwej okazji, aby mi przywalić i się odegrać, za to, że jesteś biedny.
    ODEGRAĆ?
    cytuję:
    Ciekawe kiedy zenusia zaprowadzą do weterynarza, aby zaszczepić na
    wściekliznę? ;)

    pytam ponownie. po co wkładasz kij w morowisko.

    odpowiedz albo przeproś.

    > Ponadto udowodniłem, że 7 lat gwarancji to mrzonki i obarczone jest
    > wydaniem dużo większej kasy niż za kocioł, który ja zaproponowałem, a do
    > tego montaż zaproponowanego przeze mnie kotła będzie dużo prostszy, a
    > instalacja mniej skomplikowana,
    udowodniłeś. w TERMECIE. Teraz jak masz jaja, to zrób to we wszystkich
    wymienionych kotłach.

    > a Ty dalej swoje i mnie obrażasz.

    no proszę. napisz jak cię obraziłem. bardzo prosze. Cytat.

    > Żal mi Ciebie chłopaku, bo faktycznie jesteś biedny z takim myśleniem i
    > postrzeganiem innych ludzi oraz nienawiścią do osób lepiej sytuowanych
    > od Ciebie.
    1. skąd wiesz jak jestem sytuowany. Mało czytasz co piszę. ;)
    2. jak jestem biedakiem, to gardzisz mną? Bo? Tak Cię mama wychowała?
    3. Ja do nikogo się nie dowalam, nie przypieprzam. natomiast dość często
    pytam dla czego. Ty masz dużą wiedzę, ale zatajasz informacje
    niekorzystne dla siebie. dowód? Wyśmiałeś termeta, bo było łatwo, ale
    innych producentów przemilczałeś. wyśmiałeś "głupka" który ma instalacje
    w której kocioł taktuje, ale nie napisałeś jakie jest "zdrowe" taktowanie.
    I teraz też pytam DLA CZEGO nie sprowokowany w tym wątku, dopierdzielasz
    Zenkowi?

    ToMasz

  • 78. Data: 2021-04-24 21:10:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Pete.
    On 24.04.2021 19:09 you wrote:

> [...]
    > pozaszpitalnych pobytu w szpitalu. No i u nas się to skończyło bez
    > powikłań, ale historia zna przypadki śmierci albo nieodwracalnych

    Dodam jeszcze, że to były czasy kiedy rodzic płacił za nocleg w
    szpitalu, więc jeszcze jakieś 7 noclegów rodzica.

    --
    Pete

  • 79. Data: 2021-04-24 21:42:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-04-24 o 17:19, KIKI pisze:

    > A może powinno się podawać preparaty niejakiego Zięby zamiast
    > szczepionek? On ma lekarstwo na każdą chorobę, nawet na covid-19.
    >
    > A jak uważasz czy kwantowy analizator zdrowia coś daje? Mówię o tych
    > walizeczkach z Allegro?

    Te rzeczy są dla prostaczków.
    Dla szpanerów są szczepionki.

  • 80. Data: 2021-04-24 23:14:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-24 o 20:29, ToMasz pisze:
    > to nie jest logiczny argumnent
    > to jest teza, którą należałoby udowodnić

    Dlaczego chcesz abym udowadniał coś co sam spreparowałeś i w sposób
    kłamliwy mi przypisujesz? To tak jak ja bym Ciebie nazwał wielbłądem i
    żądał od Ciebie abyś obronił tej tezy, że jesteś wielbłądem i
    przedstawił mi argumenty, że jesteś wielbłądem.

    Jest to szczyt Twojego chamstwa i bezczelności i to jest to co Ci
    wytykam już po raz kolejny.

    Wskaż gdzie ja napisałem powyższe cytaty, albo przeproś.

    > nieprawda.

    Kłamca, kłamca, kłamca...

> [...]
    > załagodzić konflikt, zadał byś pytanie. jeśli chcesz eskalować
    > konflikt, TY twierdzisz ze ktoś tam zroibł/napisał/ powiedział coś

    Tutaj dokładnie opisałeś samego siebie.

    > gdyż nie odniosłeś sie do moich uwag.

    Mogę się odnieść do uwag, kiedy są one rzeczowe i podparte prawdziwymi
    argumentami. Nie mam zamiaru odnosić się do Twoich kłamstw i nie mam
    zamiaru Ci udowadniać, że jestem wielbłądem, bo Ty mnie tak nazwałeś.

    > skąd wiesz czego ja oczekuję? Teraz napiszę Ci czego oczekuję.
    > szacunku do kogoś kto ma śmiałość zapytać dla czego? Używania
    > logicznych argumentów

    Skoro oczekujesz szacunku od innych to miej szacunek do innych.

    > drugi raz porszę wskaż gdzie. bo jeśli nie napiszesz, to możesz być
    > zajebistym fachowcem, ale bez jaj.

    "To właśnie jest użytkownik, którego argumetem jest tytuł i lata pracy w
    zawodzie."

    Uważasz, że ta Twoja wypowiedź nie jest sarkazmem?

    "nie pisz pierdół" o innych termetach, ich gwaracjach. bo mnie się
    zdarzyło że ariston padł na amen. wtedy Twój kolega po fachu chciał za
    nową płytę główną 750zł, kolega ogarnął mi to za flaszkę. opisu poszukaj
    sobie na elektrodzie.

    Co niby ma znaczyć ta wypowiedź: "Twój kolega po fachu chciał za nową
    płytę główną 750zł, kolega ogarnął mi to za flaszkę"?

    Że niby co? Że serwisant to złodziej, cwaniak i ździerca? A że ja niby
    taki sam?

    Wyskoczyłeś z tym tekstem jak "filip z konopi". Tekst kompletnie
    oderwany od tematu tamtej dyskusji, tylko po to, aby mi kolejny raz z
    rzędu przywalić.

    Napisałeś to jako użytkownik, który doszukuje się naciągania wśród
    serwisantów. Tylko nie wiesz, że serwisantowi NIE WOLNO JEST
    SAMODZIELNIE DOKONYWAĆ JAKICHKOLWIEK NAPRAW CZY PRZERÓBEK PŁYT GŁÓWNYCH
    KOTŁÓW GAZOWYCH i nie chodzi tu o wyciąganie pieniędzy od klienta, ale
    chodzi o BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA KOTŁA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

    Za takie samowolne przeróbki, serwisant natychmiast straciłby
    autoryzację, musiałby zapłacić karę umowną, a gdyby coś się stało to
    zostałby pociągnięty do odpowiedzialności karnej.

    Wymieniając całą płytę główną kotła, odpowiedzialność ciąży na
    producencie kotła.

    Tak więc kolego nie żądaj od serwisantów nadstawiania dupy w imię tego,
    że Ciebie nie jest stać lub też skąpisz na nową płytę. Ciesz się, że
    masz kumpla, który Ci to naprawił i w razie jak Ci chałupa wyleci w
    powietrze nie ciągaj go po sądach.

    Poza tym wskaż mi gdzie są te moje pierdoły, albo przeproś.

    Na moją wypowiedź i wyliczenia kosztów 7-letniej gwarancji Termeta, w
    chamski sposób przypisujesz mi matactwo, choć podałem link do strony
    Termeta, gdzie jak byk jest napisane to co opisałem i wyliczyłem w
    tamtej dyskusji.

    "a jednak termety też musisz zakładać? tak, wiem że to mało opłacalna
    gwarancja, ale Ty wiesz, ze bez niej powinno się robić przeglądy, które
    damowe nie są. a więc próbując mnie ośmieszyć, wpadłeś we własne sidła
    matactwa.

    a ja gwarancje mam, na 7 lat, ale na innych zasadach"

    To, że Ty masz nie oznacza, że inni także będą mieć i że będzie ją mieć
    autorka tamtego wątku. Poza tym czy masz tę gwarancję to się okaże przy
    awarii kotła.

    Wskaż mi te moje matactwa, albo przeproś.

> [...]
    > wściekliznę? ;)
    >
    > pytam ponownie. po co wkładasz kij w morowisko.

    A Ty po co wkładasz?

    Przywaliłem Zenusiowi i on wie dokładnie za co i będę mu przywalał tak
    długo jak długo on będzie się do mnie dopierdalał bezzasadnie.

    > udowodniłeś. w TERMECIE. Teraz jak masz jaja, to zrób to we wszystkich
    > wymienionych kotłach.

    W jakich kotłach? Gdzie one są wymienione? Na stronie ministerstwa czy
    gdzie?

    Poza tym dlaczego żądasz ode mnie, abym to ja coś udowadniał.

    To Ty przedstawiłeś argument, że Termet jest tańszy i posiada 7 lat
    gwarancji.

    Ja Ci udowodniłem, że żeby Termet miał te 7 lat gwarancji będzie dużo
    droższym od ACV-a.

    Oczywiście ja nie mam takich argumentów. Ja tylko mogę poświadczyć, że
    serwisowałem setki ACV-ów, z których najstarsze pracują już po 10-15 lat
    bezawaryjnie i poza normalnymi przeglądami i czyszczeniami nic się nie
    dzieje z tymi kotłami niedobrego. Prawdziwe awarie mogę policzyć na
    palcach jednej ręki i zazwyczaj były to jakieś pierdoły nie związane z
    jakością kotła, typu: zastała się pompa obiegowa po sezonie letnim,
    zapchany kamieniem czujnik przepływu wody użytkowej w kotle
    2-funkcyjnym, uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej, zapchany filtr
    siatkowy, kilkakrotnie się zdarzyło jechać do kotła w którym pojawiały
    się stany awaryjne, jak się okazywało na skutek odwrotnego podłączenia
    do gniazda - tzn. zamienione L i N.

    Jeden jedyny przypadek uszkodzonej elektroniki na skutek przepięć
    spowodowanych uszkodzoną różnicówką 3-fazową. Ale elektronikę firma
    wymieniła na gwarancji nieodpłatnie - klient zadowolony, choć tak
    naprawdę wina była po jego stronie, a w zasadzie po stronie elektryka,
    który mu robił instalację.

    W zeszłym roku doznałem szoku, bo dokonałem wymiany pierwszego takiego
    kotła, który pracował ponad 11 lat. Padła elektronika. Użytkownik sam
    sobie czyścił kocioł i zalał elektronikę. Ale najciekawsze się okazało,
    że chciał abym mu na szybko wymienił ten kocioł na nowy. No to
    przywiozłem nowy kocioł na wymianę, a stary okazało się, że był sprawny.
    Wystarczyło tylko poczekać, aż elektronika wyschnie. Ale i tak decyzja
    zapadła, że wymieniamy. Stary kocioł sobie zostawił na części.

    > 1. skąd wiesz jak jestem sytuowany. Mało czytasz co piszę. ;)

    Nie wiem i nie chcę wiedzieć. Nigdy ludzi nie oceniałem po zasobności
    portfela i nigdy nikomu nie życzyłem źle tylko dlatego, że miał kasę.

    > 2. jak jestem biedakiem, to gardzisz mną? Bo? Tak Cię mama wychowała?

    Nigdy nie gardziłem i nie gardzę biedakami. Gardzę natomiast ludźmi,
    którzy przejawiają postawę roszczeniową i uważają, że:

    "mnie się należy, bo jestem biedny"

    "nie stać mnie na wymianę płyty głównej to uważam, że serwisanci to
    ździercy i złodzieje"

    "ja jestem biedny to inni też powinni mieć tylko to co ja mam"

> [...]
    > innych producentów przemilczałeś. wyśmiałeś "głupka" który ma
    > instalacje w której kocioł taktuje, ale nie napisałeś jakie jest

    Kiedy wyśmiałem Termeta?

    Nie wyśmiewałem Termeta tylko wyśmiewałem Twoje argumenty.

    Była rozmowa o starej, zabrudzonej instalacji CO i tu przedstawiłem, że
    o wiele lepszym rozwiązaniem będzie ACV. Termet w tym przypadku będzie
    dużo gorszym, ponieważ jest duże prawdopodobieństwo, iż ulegnie on
    awarii w tej, konkretnej instalacji. I napisałem to nie na podstawie
    domysłów, ale znanych mi przypadków uszkodzeń kotów, które posiadają
    taki typ wymiennika jak podany przez Ciebie Termet, w tym także i Termetów.

    Co do Termeta to może on mieć zalety tylko w nowych, czystych
    instalacjach, zwłaszcza jak są to małe mieszkania, gdzie taktowanie ma
    znaczenie.

    Tak więc przestań kolejny raz przypisywać mi coś, czego nigdy nie
    napisałem i żądać, abym obronił tezy, które sam wymyśliłeś i mi przypisałeś.

    Podniecasz się tym Termetem i polecasz go wszystkim, nie patrząc na
    realia i czy w ogóle taki kocioł w danej instalacji ma sens i czy będzie
    się nadawał. Co ciekawsze jest to jedyny kocioł, który znasz, bo go
    masz. Ja natomiast polecam to co uważam za lepsze spośród tych kotłów,
    które znam nie tylko jako użytkownik, a miałem do czynienia z wieloma
    markami.

    > I teraz też pytam DLA CZEGO nie sprowokowany w tym wątku,
    > dopierdzielasz Zenkowi?

    To po raz kolejny zapytam: sypiasz z nim, że tak go bronisz?

    Dlaczego nie widzisz jego agresji i przypierdalania się bezpodstawnie
    jego osoby do mnie?

    Co do Zenka to po prostu zacząłem go traktować dokładnie tak samo jak on
    mnie, a Tobie co do tego? Wkładasz kij w mrowisko.