  • 11. Data: 2020-11-11 10:06:25
    Temat: Re: Tanie rekuperatory - warte to coś?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 11 listopada 2020 09:33:40 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > ciepła. czy są więc rekuperatory połączone z pompą ciepła? Bo mnie się
    > to wydaje oczywiste.

    Wydawać się może, ale nie jest. Jakby przepływ powietrza przez reku był
    10x większy to wtedy jakiś sens pompy ciepła by był.

    L.

  • 12. Data: 2020-11-11 13:03:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.11.2020 23:16, Lisciasty wrote:
    > Czyli raptem 40% więcej :>

    Ale 400m3/h z tego linku waży już 31kg, czyli 1kg mniej od Alnora.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2020-11-11 13:07:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.11.2020 12:13, heby wrote:
    > https://allegro.pl/oferta/centrala-wentylacyjna-reku
    perator-200m3-h-panel-9654546482

    > Myslałem że to glitch, ale nie. W cenie 2.5kzł można kupić kilka różnych.

    Ale za wydatek 200m3/h. Jak masz dom jednorodzinny to raczej w
    350-450m3/h najmniej powinieneś celować. A 400m3/h z odnośnika powyżej
    już kosztuje 4500zł czyli normalna cena za "golasa" bez bajerów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2020-11-11 13:10:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 13:07, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > 350-450m3/h najmniej powinieneś celować. A 400m3/h z odnośnika powyżej
    > już kosztuje 4500zł czyli normalna cena za "golasa" bez bajerów.

    No tak ,ale z drugiej strony żyje w tym domu *bez* rekuperatora obecnie,
    więc jakas poprawa w okolicy nawiewu non-stop będzie zawsze lepsza niż brak.

  • 15. Data: 2020-11-11 14:31:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-11 o 13:10, heby pisze:
    perator-200m3-h-panel-9654546482

    > No tak ,ale z drugiej strony żyje w tym domu *bez* rekuperatora obecnie,
    > więc jakas poprawa w okolicy nawiewu non-stop będzie zawsze lepsza niż
    > brak.
    Jedyną różnicę jaką widzę w stosunku do droższych to że ma jeden
    wymiennik a nie dwa krzyżowe jak inne, w związku z tym ma max sprawność
    ~75%, co akurat nie jest najważniejsze, mniejsza sprawność to i mniejsza
    szansa na zalodzenie wymiennika w zimie, a przez resztę okresu roku jest
    mało istotna.
    Myślę że warto bo to zawsze jakiś 'dmuch' w domu zrobi, lepsze niż nic,
    poza tym Ci co mają wydajniejsze też nie idą non stop pełną mocą bo i po co.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2020-11-11 15:16:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.11.2020 14:31, Janusz wrote:
> [...]
    > wymiennik a nie dwa krzyżowe jak inne, w związku z tym ma max sprawność
    > ~75%, co akurat nie jest najważniejsze, mniejsza sprawność to i mniejsza

    Tam jest wymiennik entalpiczny więc raczej tam nic nie zamarznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2020-11-11 15:18:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.11.2020 13:10, heby wrote:
    > No tak ,ale z drugiej strony żyje w tym domu *bez* rekuperatora obecnie,
    > więc jakas poprawa w okolicy nawiewu non-stop będzie zawsze lepsza niż
    > brak.

    To fakt, tylko pamiętaj że wentylator 400m3/h chodzący na pół gwizdka
    będzie cichszy niż wentylator 200m3/h chodzący pełną parą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2020-11-11 15:40:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 10 listopada 2020 o 12:13:57 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Pytanie jednak: czy rekuperator za 2.5kzł-3kzł ma jakikolwiek sens? Tak
    > wiem że są "lepsze" modele, na razie pytam o tani.
    >
    > Spodziewam się że oszczędzi mi troche na ogrzewaniu vs wciskanie
    > powietrza bezpośrednio z zewnątrz, i załatwi problem zaduchu w domu,
    > ogrniczy zarodniki i problemy alergiczne. Cudów natomiast nie chcę.
    > Doskonale sobie zdaje sprawę że może być problem z dyskutowaniem ile się
    > zwróci. Może się nigdy nie zwróci, ale wystarczy że choć nie strace za
    > dużo na wymianie powietrza.
    >
    > Te rekuperatory wyglądają jakoś małe. Wymiennik ciepła w środku jest tak
    Nie znam czlowieka, kiedyś o nim na jakimś portalu budowlanym napisali. Na biegu
    znalazłem to.
    http://siwicki.pl/dane_techniczne.html
    Przeciwprądowy 40m? powierzchnia wymiennika. Według niemieckich zaleceń rekuperator
    o takiej powierzchni będzie bardzo dobry do ok 100-120 m? wentylowanej powierzchni
    mieszkalnej. Jak ładnie pomalowane mają wymienniki krzyżowe i powierzchnię wymiennika
    4m? to do klatki dla królika się nadają a płaci się za ładne pomalowanie.

  • 19. Data: 2020-11-11 16:48:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 15:40, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przeciwprądowy 40m? powierzchnia wymiennika.[ ...] i powierzchnię wymiennika 4m?
    Nie wiem czy są porównywalne wprost, tam są inne technologie.

  • 20. Data: 2020-11-11 17:30:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 11 listopada 2020 o 16:48:37 UTC+1 heby napisał(a):
    > Nie wiem czy są porównywalne wprost, tam są inne technologie.
    Zapewne ten co ma 40m? działa w oparciu o prawa fizyki a ten co niby chcesz
    zamontować w oparciu o cud.