  • 31. Data: 2020-11-12 12:59:20
    Temat: Re: Tanie rekuperatory - warte to coś?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Nov 2020 00:00:36 -0800 (PST), Lisciasty

    > No nie bo Twój wydatek jest potwierdzony parametrami. A tutaj nic nie wiadomo.
    > Poza tym 2x mocniejsze wentylatory są tylko odrobinę cięższe.

    Tak samo potwierdzony na papierze jak przy tym chońskim noname. Ma 200m3.
    Wentylatory to jedno, ale przy 2x mniejszym wydatku ma mniejszy wymiennik,
    mniejsze gabaryty to i mniejszą ma wagę. Ja bym się akurat tego nie
    czepiał. Szwagrowe reku mają 350m3 (no, ale też mają odzysk wilgoci) a wagę
    taką jak mój Alnor 450m3 -- pewnie dlatego, że mój Alnor ma kontrukcję
    szkieletową a sama "obudowa" jest w całości z XPS.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2020-11-12 14:06:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2020 o 09:00 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > No nie bo Twój wydatek jest potwierdzony parametrami. A tutaj nic nie
    > wiadomo.
    > Poza tym 2x mocniejsze wentylatory są tylko odrobinę cięższe.

    Zgadza się, moja jednostka kanałowa od klimy ma wymiary 1,4m x 0,8m x
    0,3m, 2400m3/h i waży niecałe 38kg :-)

    TG