  • 21. Data: 2020-11-11 17:47:17
    Temat: Re: Tanie rekuperatory - warte to coś?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 17:30, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zapewne ten co ma 40m? działa w oparciu o prawa fizyki a ten co niby chcesz
    zamontować w oparciu o cud.

    Wystarczy że będzie działać w oparciu o inne prawa fizyki.

    W tanim jest bodaj bibuła. I podobno odzyskuje wilgoć. W grę wchodzi
    więc termodynamika z ciepłem parowania.

  • 22. Data: 2020-11-11 18:10:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 11.11.2020 o 17:47, heby napisał:

    > W tanim jest bodaj bibuła.

    A w drogim - "paroprzepuszczalna membrana celulozowa".
    Zwana w tanim bibułą, ale to już tak dobrze nie brzmi.

  • 23. Data: 2020-11-11 18:22:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 11 listopada 2020 o 17:47:21 UTC+1 heby napisał(a):
    > Wystarczy że będzie działać w oparciu o inne prawa fizyki.
    >
    > W tanim jest bodaj bibuła. I podobno odzyskuje wilgoć. W grę wchodzi
    > więc termodynamika z ciepłem parowania.
    Jesteś w stanie obliczyć jaki procent odzyskiwanego ciepła pochodzi od tej
    termodynamiki związanej z parowaniem.

  • 24. Data: 2020-11-11 18:26:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 18:22, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jesteś w stanie obliczyć jaki procent odzyskiwanego ciepła pochodzi od tej
    termodynamiki związanej z parowaniem.

    Nie jestem i dlatego pytam tutaj.

  • 25. Data: 2020-11-11 18:56:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 11 listopada 2020 o 18:27:02 UTC+1 heby napisał(a):
    termodynamiki związanej z parowaniem.
    > Nie jestem i dlatego pytam tutaj.
    Nie pytałeś o uzyski wynikające z termodynamiki. Za to w formie " to musi być
    prawda" napisałeś o uzyskach z termodynamiki. Wilgotne ciepłe powietrze jakie jest w
    pokoju wpada do wymiennika ciepła. Przy jego schładzaniu wykropli się woda na zimnej
    powierzchni przegrody. Przegroda umożliwia przenikanie wody na drugą stronę. Po
    drugiej stronie przepływa zimne powietrze z zewnątrz. Woda odparuje i w zimnym.
    Odparowanie wody spowoduje obniżenie temperatury przepływającego powietrza. Do pokoju
    zostanie wdmuchniete powietrze zimniejsze niż jak by przegroda wody nie
    przepuszczała. Widzisz jakiś błąd w moim wytłumaczeniu zjawiska?

  • 26. Data: 2020-11-11 19:02:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 18:56, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie pytałeś o uzyski wynikające z termodynamiki.

    Nie pytałem.

    > Za to w formie " to musi być prawda" napisałeś o uzyskach z termodynamiki.

    Nigdzie tak nie napisałem, masz urojenia.

    > Widzisz jakiś błąd w moim wytłumaczeniu zjawiska?

    Nie widzę danych porównujących kilo aluminium z kilo bibuły. Pytam więc
    ile to warte. Twierdzisz że zjawiska takie same. Przyjmuje do
    wiadomości. Ale z zaznaczeniem że jesteś Zenek, to jeden z miliona troli
    w necie.

  • 27. Data: 2020-11-11 19:04:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 11 listopada 2020 o 19:02:09 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > ile to warte. Twierdzisz że zjawiska takie same. Przyjmuje do
    > wiadomości. Ale z zaznaczeniem że jesteś Zenek, to jeden z miliona troli
    To chuj ci w dupę jak nie chcesz posłuchać i się madrujesz. Kup ten z małym
    wymiennikiem bo tani i będziesz zadowolony.

  • 28. Data: 2020-11-11 19:11:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 19:04, Zenek Kapelinder wrote:
    > To chuj ci w dupę

    No, niezłe masz fantazje erotyczne.

    > jak nie chcesz posłuchać

    Ale kogo mam posłuchać? Zenka który bredzi o ciepłym powietrzu? Jedyne
    co mie przekona to tabela porównująca sprawność kilo aluminium z kilo
    bibuły. Inne opinie są tylko opiniami, słowa są tanie. Ja wiem jak
    działą tak iwymiennik, ale to nie oznacza że mam dostęp do danych
    pomiarowych pozwalajacych porównać go z blaszanym.

    > i się madrujesz

    To że ktoś Ci nie przytakuje, tylko przyjmuje do wiadomości, to nie
    mądrowanie. To tylko sceptycyzm. I dotyczy od zarówno zapewnień
    producenta tego rekuperatora jak i zapewnień Zenka że wie wszystko o
    zjawiskach tam zachodzących.

    Może te 4m2 są tyle warte co 4m2 aluminium. Nie wiem. Było by miło
    zobaczyć dane.

  • 29. Data: 2020-11-11 21:26:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 11 listopada 2020 o 19:11:49 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > zjawiskach tam zachodzących.
    >
    > Może te 4m2 są tyle warte co 4m2 aluminium. Nie wiem. Było by miło
    Coś ci się spierdoliło bo temat na spam wygląda. Chujowe te rekuperatory co niby
    przypadkowo zobaczyłeś. Zacierają się silniki wentylatorów i piszczą a bibuła z
    której są zrobione wymienniki nasiąka woda potem gnije i pleśnieje. Do tego w opisie
    oszukują bo żaden wymiennik krzyżowy nie może mieć sprawności większej niż 45%.
    Wymyślili nieistniejący parametr - sprawność temperaturowa. I piszą że to są
    rekuperatory z odzyskiem ciepła jak by mogły być bez odzysku.

  • 30. Data: 2020-11-11 21:33:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/11/2020 21:26, Zenek Kapelinder wrote:
    > Coś ci się spierdoliło bo temat na spam wygląda.

    Nie, nie wygląda.

    > Chujowe te rekuperatory co niby przypadkowo zobaczyłeś.

    Nie niby przypadkowo tylko zwyczajnie przypadkowo. Sherlock z ciebie
    kiepski, ale nie ma tu niespodzianki.

    > Zacierają się silniki wentylatorów i piszczą a bibuła z której są zrobione
    wymienniki nasiąka woda potem gnije i pleśnieje.

    O widzisz, i to jest opinia z pierwszej ręki. Dziekuję. Piszesz o wielu
    awariach, masz już jakieś spojrzenie statystyczne [1]?

    > Do tego w opisie oszukują

    Ale wszyscy oszukują. Więc nie patrzę na to co napisał producent, tylko
    chciałbym zapytać czy ktos nie miał dostepu do jakiegoś porównania, lub
    choć opinię z pierwszej reki, usera czy montera.

    To że jest na rynku masa gówna to każdy widzi. Czasem jednak to gówno da
    się wytresować. A czasem się nie opłaca tresura.

    [1] Obawiam się zapytać czy to są obserwacje czy przypuszczenia.