  • Data: 2021-10-05 19:45:57
    Temat: Wino z własnych winogron
    Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Z własnych winogron postanowiłem zrobić wino.
    Znalazłem jakiś przepis w internecie gdzie zalecano na 10 kg
    owoców dawać 5 l wody i 3 kg cukru.
    Z winogron wycisnąłem sok i dolałem zalecany syrop.
    W cieczy przeznaczonej do fermentacji było niestety ok. 30%
    cukru.
    Byłem przekonany że w tej ilości cukru nic nie zafermentuje,
    jednak po dwóch dniach fermentacja ruszyła pełną parą.
    Po tygodniu fermentacja prawie ustała, zmierzyłem cukier i
    jest jeszcze 10%.
    Takie wino będzie za słodkie a drożdże już się duszą w alkoholu.
    Poradźcie mi co zrobić aby resztę cukru drożdże jeszcze
    przerobiły?
    Może dolać odpowiednią ilość czystej wody?
    --
    Tomasz