  • 21. Data: 2021-01-14 12:12:07
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.01.2021 10:02, budynPL wrote:
    > -za 5000zł dopłaty obywatel sam z siebie dorzuca jeszcze ze 30kzł.

    Jeszcze w zeszłym roku u znajomych zakładali panele 320Wp. Czytałem w
    sierpniu, że Chińczycy rozpoczęli produkcję paneli 495Wp, 540Wp, 590Wp.
    A w 2021 mają przekroczyć 600Wp.

    Pytanie, kiedy te panele zaczną pojawiać się w Polsce? Cena zestawu
    będzie taka sama tylko mniej miejsca będą zajmować?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2021-01-14 12:43:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    >
    > Pytanie, kiedy te panele zaczną pojawiać się w Polsce? Cena zestawu
    > będzie taka sama tylko mniej miejsca będą zajmować?

    Skąd wniosek, że będą zajmować mniej miesca? W zapowiedziach
    marketingowych nie ma nic o tym, czy moc będzie zwiększona
    w drodze podniesienia sprawności, czy zmiany rozmiarów. Gdyby
    odnieść to 600 W do typowej powierzcni półtora metra kwadratowego,
    to mamy sprawność 40% i niebezpiecznie zbliżamy się do teoretycznej
    granicy sprawności przemiany widma słonecznego w prąd.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2021-01-14 13:36:51
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 12:12:09 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Jeszcze w zeszłym roku u znajomych zakładali panele 320Wp. Czytałem w
    > sierpniu, że Chińczycy rozpoczęli produkcję paneli 495Wp, 540Wp, 590Wp.
    > A w 2021 mają przekroczyć 600Wp.

    to są takie same panele jak inne tylko większe i trudniej na dach wtargać.
    Moze dla farm naziemnych będzie łatwiejszy montaż.

    nas interesuje cena zł/kWp w panelach, te dużej mocy nie są tańsze (ale też zł/kWhp
    całości kosztów inwestycyjnych).

    b.

  • 24. Data: 2021-01-14 14:54:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 13 stycznia 2021 o 11:52:51 UTC+1 budynPL napisał(a):

    > widzisz, temat może i warty obgadania ale masz wielbicieli, którzy powodują że nie
    warto nawet zaczynać

    Słuszny kierunek Zenek ze swoim wielbicielem obrali.
    Założony maja odrębny watek i tam sobie słodzą

  • 25. Data: 2021-01-14 14:58:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.01.2021 o 10:02, budynPL pisze:

> [...]
    > z geopolitycznie akceptowanych źródeł typu OZE, jak ją zmagazynować (problem przy
    węglu nieistniejący)
    > Oczywiście wszystko na koszt obywateli, to jest jasne.
    > Więc na dziś państwo poprzez dopłaty do fotowoltaiki ma naprawdę solidny lewar
    > -za 5000zł dopłaty obywatel sam z siebie dorzuca jeszcze ze 30kzł. Im więcej PV to
    trzeba bedzie
    > zacząć prowokować dopłatami budowanie magazynów energii. Dalej przymuszać
    dystrybutorów energii
    > do modernizacji sieci - tu specjalnie nic nie trzeba zmieniać, jak im się sieci

    dziś oze to ściema. wyobraź sobie rok 2050, na każdym dachu jest bateria
    słoneczna, elektrownie węglowe zamknięte. ale mamy zimę, baterie nie
    działają wiatru na lądzie brak. skąd zasilanie? z garstki wiatraków na
    bałtyku? Z elektrowni węglowych poza unią europejską? więc Co za różńica
    dla planety, w którym rejonie świata będzie spalany węgliel? kto i ile
    będzie płacił za tą energię?

    Brakuje nam jasnej, realnej, ekonomicznie uzasadnionej polityki
    enegretycznej. same baterie słoneczne, w dalekiej przyszłości moga
    poprawić sytuacje, ale teraz są pudrowaniem syfa. mydleniem oczu że coś
    robimy.

    Trzeba sprawę postawić jasno. jeśli nie będziemy mieli możliwości
    magazynowania energii odnawialnej - leżymy i kwiczymy. jeśli nie
    postawimy zajebiście wielkiej elektrowni atomowej - leżymy i kwiczymy.
    zostawiamy problem swoim dzieciom. a one mogą go chcieć rozwiazać, lub
    wyjechać jak najdalej, gdzie takie problemy nie istnieją.

    ToMasz

  • 26. Data: 2021-01-14 15:39:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 14:59:00 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > zostawiamy problem swoim dzieciom. a one mogą go chcieć rozwiazać, lub
    > wyjechać jak najdalej, gdzie takie problemy nie istnieją.

    Uważam że stawianie teraz elektrowni atomowej to błąd. Koreańczycy chwalili się że
    utrzymali reakcie termojądrową przez 20 sekund. Twierdzą że za 5 lat utrzymają ja
    przez minutę. Czyli do minuty dojdą w dwa lata a za pięć lat powstanie użytkowa
    elektrownia termojadrowa. Jeśli by się udało to za dwadzieścia lat byśmy mieli prąd
    tylko z takich elektrowni. Wtedy zrobi się problem z odnawialnymi źródłami energii bo
    przestaną mieć jakikolwiek sens.

  • 27. Data: 2021-01-14 17:10:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    tylko z takich elektrowni. Wtedy zrobi się problem z odnawialnymi źródłami energii bo

    tak. jest taka możliwość. ale jeśli im sie nie uda, to my na serio
    zostaniemy na łasce lub nie łasce sąsiednich państw. Tyle że w to
    wchodzi taki jeszcze aspekt... socjologiczno polityczny. Naszym kobietom
    zabroniono usuwania zagrożonych ciąż, jakby to miało coś pomóc. nie
    pomoże, bo można te ciąże usunąć w ościennych państwach. czyli taki
    zakaz dla zakazu. taki sam opór jest wobec elektrowni atomowej. co z
    tego ze w przypadku awarii, jesteśmy w "zasięgu" kilku elektrowni
    atomowych. to że MY nie mamy ani jednej, daje złudne nadzieje
    bezpieczeństwa.
    ale chciałbym dożyć momentu w którym energia elektryczna będzie prawie
    darmowa, to by rozwiązało masę problemów. choć pewno stworzyło by też kilka

    ToMasz

    PS. byłeś kogutkiem, jesteś zenkiem, zmien sobie nika, bo głupi nie
    jesteś, tylko wdajesz sie w bezsensowne spory

  • 28. Data: 2021-01-14 17:44:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 17:10:54 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    >
    > PS. byłeś kogutkiem, jesteś zenkiem, zmien sobie nika, bo głupi nie
    > jesteś, tylko wdajesz sie w bezsensowne spory
    Co to da że zmienię sobie ksywkę. Sądzisz że ten chuj osrany mnie nie rozpozna? Ubaw
    będzie miał po pachy i jeszcze bardziej będzie się dopierdalal bo uzna że wygrał bo
    się wycofałem. A taki chuj jak komin Batorego. Pierwszy zaczął to nie widzę powodu
    żeby mu pola oddać. To co wypisuje zlatuje po mnie jak woda po kaczce. Ale to co ja
    piszę strasznie go wkurwia. I tak ma zostać. to mnie nie może obrazic bo byle kto nie
    może. W kontaktach z tym śmieciem wyłączyłem emocje.

  • 29. Data: 2021-01-14 18:15:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > PS. byłeś kogutkiem, jesteś zenkiem, zmien sobie nika, bo głupi nie
    > jesteś, tylko wdajesz sie w bezsensowne spory
    Nie może się nie udać. Zbyt duża kasa jest utopiona i za dużo od tego zależy. Jakiś
    czas temu czytałem artykuł na temat bezrobocia w następnych dziesięcioleciach. Tam
    było napisane coś takiego. Rośnie mechanizacja i automatyzacja procesów
    produkcyjnych. W USA jest np fabryka w której robią jeepy i z wyjątkiem kilku
    zajmujących się nadzorem na automatami osob nie ma innych pracowników. W budynku
    produkcyjnym nie ma okien a w czasie pracy panuje ciemność jeśli nie liczyć
    świecących diodek na pulpitach. W rolnictwie kilka przełomów się zrobiło. Fabryki
    świń, kurczaków itp. ogromne gospodarstwa na których pracują maszyny wielkości
    niedużych domów. Gospodarstwa ogrodnicze w których wykorzystuje się technologie
    hydroponiczna w ktorych na kilku hektarach pracuje kilka osob. Takie działania
    spowodują że bezrobocie będzie musiało wzrosnąć. Prognozowali że w okolicach 2070
    roku pracowała będzie co dziesiąta osoba zdolna do pracy. Co nie znaczy że reszta
    będzie musiała umrzeć z głodu. A wręcz przeciwnie. Reszta pomimo że nie będzie
    pracowała będzie musiała żyć na przyzwoitym poziomie. Żeby to się udało potrzeba jest
    ogromna ilość bardzo taniej energii. A taka może być w tej chwili tylko z elektrowni
    termojądrowych. Elektrownie termojądrowe to nie kaprys a konieczność. Zdaje sobie
    sprawę że taka wizja przyszłego świata ociera się o komunizm. Ale nie będzie to model
    komunizmu jaki lansowali Lenin i Stalin.

  • 30. Data: 2021-01-14 20:19:28
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2021-01-14 o 17:44, kanalia i bydlak Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    tylko z takich elektrowni. Wtedy zrobi się problem z odnawialnymi źródłami energii bo

    zmien na bydlak. jest adekwantna. ;-))))

    >Sądzisz że ten chuj osrany mnie nie rozpozna?
    sam jesteś chuj osrany bydlaku! ;-))))

    > Ubaw będzie miał po pachy i jeszcze bardziej będzie się dopierdalal bo uzna że
    wygrał bo się wycofałem.

    zenusiu, czegos nie rozumiesz.tu nie chodzi o wygraną. nie pozowle by
    taki bydlak bezkarnie obrażał moich rodziców.

    > A taki chuj jak komin Batorego.
    twój jest jak fistaszek ;-)))

    > Pierwszy zaczął

    nic z tego bydlaku. to ty obraziles moich rodziców kiedy miałem inne
    zdanie niz ty. od tego sie zaczeło. nie mydlij oczu kanalio!

    > to nie widzę powodu żeby mu pola oddać.
    a wez sobie to "pole" ;-)))

    > To co wypisuje zlatuje po mnie jak woda po kaczce.
    to sa tylko i wylacznie te inwektywy i fekalie którymi mnie polewasz.
    nic innego. nie udawaj swietoszka kanalio!

    >Ale to co ja piszę strasznie go wkurwia.
    nie pochlebiaj sobie zenusiu ;-))))

    > I tak ma zostać.
    i zostanie. bedziesz polewany tymi samymi fekaliami.

    >to mnie nie może obrazic
    jasne. kanalia i bydlak zahartwoany w ub-eckim swiatku. ;-))))

    > bo byle kto nie może.
    zenusiu, ty jestes kims? jesteś scierwem! ;-))))

    > W kontaktach z tym śmieciem wyłączyłem emocje.

    zenusiu, śmieciem to jesteś ty, tak jak twoja cała rodzina. Miłe
    smieciu? Oculum pro oculo dentem pro dente! KANALIO!

    --
    Runt