  • 21. Data: 2020-11-18 05:54:28
    Temat: Re: zmiękczanie wody
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.11.2020 21:00, Pilocik wrote:
    > no i tu mnie masz, nie mam osobnej nitki do kuchni

    Ja też nie mam osobnej nitki w kuchni, bo i po co? Od trzech lat pije
    zmiękczoną w postaci kawy, herbaty i nic się nie dzieje. A w tym czasie
    czajnik nie czyszczony nigdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2020-11-18 06:09:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.11.2020 20:33, Pilocik wrote:
    > można prosić o opinie?

    - Ma regulację i nastawiłem urządzenie wg instrukcji obsługi po
    zrobieniu badania wody. Testem kropelkowym pokazuje że zmiękcza tak do
    1-3 kropelek w zależności ile minęło od ostatniego zmiękczania.

    - Zużywamy ~9m3 miesięcznie. Urządzenie mieści 4-5 wsypanych worków
    25kg, co ~3 miesiące dosypuję 2 worki soli.

    - Na regenerację raz w tygodniu zużywa około 220L

    - Woda smakuje normalnie, absolutnie nie czuć żeby była bardziej słona.

    - Żona czasami - raz w miesiącu - powie że "o teraz" leci obślizgła woda
    - na ile to ma związek z miękką wodą (ta zmiękczona do zera może się
    wydawać obślizgła) a na ile jakiś glut oderwał się ze zbiornika CWU,
    ciężko powiedzieć.

    - Czajnika (od trzech lat) jeszcze nigdy nie odkamienialiśmy, bo nie ma
    z czego. Ponieważ woda nie jest zmiękczana do zera, to mimo wszystko po
    dłuższym czasie na szybie kabiny, na bateriach, na pokrywie czajnika da
    się zaobserwować biały nalot - czy to wytrącona sól czy kamień, to nie
    wiem ale w zdecydowanej większości wystarczy przetrzeć...palcem albo
    ścierką z mikrofibry.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2020-11-18 10:41:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Nov 2020 05:52:19 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Przede wszystkim dla miedzi. Ale ktoś kładzie rury do CWU z miedzy
    > domu? Wszyscy na PEXach teraz, a jej to nie przeszkadza.

    A tu nie chodzi o hype instalacji miedzianych z lat 90 u.w., czyli
    dotyczy tych co instalacje wykonywanyeali (z miedzi) wtedy? Wtedy gdy
    wraz z odnową przyszły do nas nowsze technologie niż tylko stal
    ocynk/czarna.
    Podejrzewam że oprócz c.o. dużo robiono też c.w.u. Zresztą kształtki
    miedziane dedykowane do c.w.u. (łuki) są nadal dostępne....

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-11-18 13:09:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 18.11.2020 o 05:54, Mateusz Bogusz napisał:

    > Od trzech lat pije
    > zmiękczoną w postaci kawy, herbaty i nic się nie dzieje.

    Jak się nie dzieje, na razie, to pij dalej, na zdrowie, ale...
    Tako rzecze prof. dr. hab. Tadeusz Wojtaszek. b.rektor Akademii
    Rolniczej w Krakowie:

    "Ludzie pijący twardą wodę tak jak np. Gruzini maja zdrowsze serca
    i żyją dłużej, a Finowie, którzy pili miękką wodę polodowcową,
    najczęściej umierali nawet w młodym wieku na zawał serca. Według
    ostatnich statystyk również w Polsce obserwuje się, że mieszkańcy
    Polski południowo-wschodniej - gdzie występuje twarda woda
    o podwyższonej zawartości magnezu i wapnia - przeciętnie żyją dłużej.
    Pierwiastki te regulują również pracę nerek i - co może nawet wyglądać
    paradoksalnie - zapobiegają tworzeniu się kamieni i złogów".

    I ku pamięci, Twojej: on pije, ja piję.

  • 25. Data: 2020-11-18 22:44:25
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 18.11.2020 o 10:41, Marek pisze:

> [...]
    > Podejrzewam że oprócz c.o. dużo robiono też c.w.u. Zresztą kształtki
    > miedziane dedykowane do c.w.u. (łuki) są nadal dostępne....

    C.W.U. i cyrklację mam z PP, podłogówka i grzejniki z alu-pex ale cała
    kotłownia (kocioł-pompy-rozdzielacze-bojlery) z miedzi
    Trochę się bałem robić to z innych materiałów bo w końcu w tych rurach
    są nieco wyższe temoperatury.

    Tak czy inaczej, koleżanka małżonka dała się przekonać że bezpieczniej i
    zdrowiej pozostawić wodę taką jaka jest, temat definitywnie zamknięty

  • 26. Data: 2020-11-19 12:18:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 22:44, Pilocik pisze:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej, koleżanka małżonka dała się przekonać że bezpieczniej i
    > zdrowiej pozostawić wodę taką jaka jest, temat definitywnie zamknięty
    Moja za to jest przekonana do założenia zmiękczacza ze względu na
    zasyfione krany, brodziki, kible, wszędzie walczy z kamieniem, ale do
    kuchni dam zimną wodę z przed zmiękczacza osobną rurką z zaworami żeby
    wody się nie mieszały.
    Trzeba się będzie za to zabrać ale cały czas czasu brakuje :(

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2020-11-19 13:11:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.11.2020 12:18, Janusz wrote:
    > ale do kuchni dam zimną wodę z przed zmiękczacza osobną rurką z zaworami
    > żeby wody się nie mieszały.

    Tylko pamiętaj tą wodę potem odkręcać, żeby nie stała sobie za długo ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2020-11-19 17:10:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Tylko pamiętaj tą wodę potem odkręcać, żeby nie stała sobie za długo ;-)

    A to wiem że woda się psuje, ale w kuchni zimną wodę do jedzenia bierze
    się na bieżąco więc problemu nie ma, ale dzięki za czujność.

    --
    Janusz