  • 1. Data: 2011-05-09 16:57:45
    Temat: 5 pytań kanalizacyjnych
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Ukłony,

    O kanalizacji stanu zero przeczytałem już chyba wszystko, ale zostało
    kilka pustych plam w mojej wiedzy.

    jaka jest minimalna głębokość rur poziomych pod chudziakiem? Od
    najdalszego pionu po 10metrach opuści mi się jeszcze 2-3% czyli jakieś
    25cm. Tak jak wypadnie tam kuć otwór? Czy jest jakaś minimalna głębokość
    wyścia z budynku?

    Jeden pion (bezkibelkowy) wypada mi blisko wyjścia głównej rury z
    budynku, blisko ściany zewnętrznej Jak to optymalnie wpiąć?
    - zakręcić pętlą?
    - wpiąć w rurę pod kątem prostym?
    - wyjść przez ścianę dwoma rurami i połączyć na zewnątrz?

    Jaka jest optymalna odległość pionu od ściany przy której ma iść?

    Ile powinien wystawać kielich rury nad poziom zero?

    Jak to testować? Zakładając że rury są tam gdzie powinny, uszczelki
    składane na ludwika, woda w lana w pion wychodzi bokiem - czy można się
    jeszcze zonka w przyszłości spodziewać?

    bajcik

  • 2. Data: 2011-05-09 17:18:56
    Temat: Re: 5 pytań kanalizacyjnych
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
    > Ile powinien wystawać kielich rury nad poziom zero?

    ja zrobiłem minus 2cm czyli kielichy schowały sie w chudziak - dzieki temu dało sie
    to idealnie równo wylac i zaciągnąć. Po 2 dniach te miejsca odkułem w 5 minut.

    b.

  • 3. Data: 2011-05-09 20:27:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-05-2011 o 18:57:45 <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał(a):

> [...]
    > najdalszego pionu po 10metrach opuści mi się jeszcze 2-3% czyli jakieś
    > 25cm. Tak jak wypadnie tam kuć otwór? Czy jest jakaś minimalna głębokość
    No jest, na poziomie przemarzania albo niżej, czyli np 1m.
    Wszystko zależy co będziesz miał, szambo, oczyszczalnię czy do kanalizacji.
    Ale wyżej się nie daje aby ci ścieki nie zamarzały w zimie.

    > Jeden pion (bezkibelkowy) wypada mi blisko wyjścia głównej rury z
    > budynku, blisko ściany zewnętrznej Jak to optymalnie wpiąć?
    trójnik 45st i kolano 45 st tak aby były spadki i nie za ostry zakręt.

    > - zakręcić pętlą?
    > - wpiąć w rurę pod kątem prostym?
    > - wyjść przez ścianę dwoma rurami i połączyć na zewnątrz?
    >
    > Jaka jest optymalna odległość pionu od ściany przy której ma iść?
    Nie ma takiej, zawsze będzie przeszkadzał, albo go wkuj albo obuduj
    GK, bo sam pion mało estetyczny jest.

    > Ile powinien wystawać kielich rury nad poziom zero?
    10cm spokojnie.

    > Jak to testować? Zakładając że rury są tam gdzie powinny, uszczelki
    > składane na ludwika, woda w lana w pion wychodzi bokiem - czy można się
    > jeszcze zonka w przyszłości spodziewać?
    Raczej nie. Zatkaj odpływ i nalej wody do poziomu kielichów.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-05-09 20:38:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Ale wyżej się nie daje aby ci ścieki nie zamarzały w zimie.

    Tylko, że w domu mieszkalnym, to chyba raczej niemożliwe... w najgorszym
    razie, kiedy ktoś z oszczędności, czy nie wiem jeszcze czego, ręce myje
    w zimnej wodzie, to ścieki mają coś ok plus osiem stopni C.

    Z reguły jednak mają sporo więcej, z gorącymi włącznie. Nie ma szans na
    zamarznięcie.
    Rura wejściowa owszem..., ale tę się daje zdecydowanie głębiej.

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-05-09 21:00:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >No jest, na poziomie przemarzania albo niżej, czyli np 1m.
    >Wszystko zależy co będziesz miał, szambo, oczyszczalnię czy do kanalizacji.
    >Ale wyżej się nie daje aby ci ścieki nie zamarzały w zimie.

    daje sie, daje - i nie zamarza. Scieki są ciepłe.

    b.