  • 1. Data: 2011-05-09 11:30:48
    Temat: Podmurówka gotowa sens ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Na dniach będę grodził moją działkę.

    Wszystkie domy koło mnie mają ogrodzenie bocznych boków i tylnie
    wykonane ze zwykłej siatki. Jedynie przednie ogrodzenie jest inne
    (droższe ;)

    Sąsiadka zrobiła u siebie jeden bok z ogrodzenia z siatki 1,2m +
    podmurówka gotowa systemowa. Pozostałem boki to siatka 1,5m bez
    podmurówki ..

    Przyglądałem się takiej podmurówce systemowej i szczerze mówiąc mimo
    że sam chciałem takie coś zrobić u siebie mam pewne wątpliwości ...

    Podmurówka zamontowana tak jak u sąsiadki ma raczej właściciwości
    ozdobne , choć nie wiem czy wielkie łączniki są tą ozdobą ...
    Podmurówka jest tak naprawdę na powierzchni ziemi , więc w żaden
    sposób nie chroni przez jakimś np. podkopaniem lub "zalaniem". No może
    trochę ...

    Zastanawiam się więc czy zamiast takiej podmurówki , która tak
    naprawdę pełni funkcje ozdobną , nie zastosować wyższej siatki i część
    siatki wkopać w ziemię , aby jakieś zwierzątka nie przedostały się ,
    tym bardziej że moja działka leży niżej niż sąsiadująca ...

    czy ktoś z Was stosował taką gotową podmurówkę ?
    Szczerze mówiąc taka podmurówka zbytnio mi się nie podoba , chciałem
    założyć głównie aby "zabezpieczyć" się przed ewentualnym
    "wtargnięciem" jakiegoś psa/kota , ale to musiałaby być jakaś
    podmurówka chociaz do połowy zakopana w glebie ...

  • 2. Data: 2011-05-09 22:44:03
    Temat: Re: Podmurówka gotowa sens ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Maj, 13:30, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > siatki wkopać w ziemię , aby jakieś zwierzątka nie przedostały się ,
    > tym bardziej że moja działka leży niżej niż sąsiadująca ...

    Oszalales :) Albo rzeczywiscie chcesz po 2-3 latach wymieniac siatke
    jak Ci sie rozleci i zgnije w tej ziemi :)

    Dla kota siateczka 1,5 czy 2 metrowa nie jest ZADNA przeszkoda :-) A
    zaden pies pod siatka powieszona ok 5cm powyzej poziomu terenu nie
    przejdzie. I tak ja Ci proponuje zrobic, bo nic Ci nie da zakopywanie
    siatki poza szybkim jej uszkodzeniem. Olac te systemowe koszmarne
    betonowe podmurowki ktore u mnie osobiscie powoduja odruchy wymiotne
    (szczegolnie te na chama probujace udawac cegle czy inne wzorki -
    przypominaja mi te koszmarne betonowe ogrodzenia z plyt). Podstawowym
    ich celem jest tylko ulatwienie koszenia i zeby trawa nie wchodzila w
    siatke. Ja mam z przodu ogrodzenie z paneli (zgrzewany drut fi6) i nie
    mam zadnej podmurowki ale wszystkie panele sa te 5cm nad ziemia. Nie
    ma zadnych problemow z koszeniem - przy slupkach trawa nie rosnie bo
    jest beton, a pod panelem spokojnie moge "wjechac" zylka z
    podkaszarki. Docelowo z obu stron plot bedzie zarosniety jakimis
    niskimi iglakami. Poprowadz dolny drut naciagowy 5cm nad ziemia i
    bedzie dobrze :)

    No chyba ze obawiasz sie wtargniecia na posesje pieciocentymetrowego
    psa ;))))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-05-09 22:54:22
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote:
    > czy ktoś z Was stosował taką gotową podmurówkę ?

    Ja się przymierzam. Namierzyłem obrzeże 100x20x6 Semmelrock w dobrej cenie i
    zamierzam zamówić by się oddzielić od sąsiadów. Miała być wylewana podmurówka,
    ale szkoda mi czasu na zabawę z tym. Są też betony 2,5m, ale ja nie mam do
    takich dostępu.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-05-10 06:23:15
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-05-09 13:30, /// Kaszpir /// pisze:

    > Przyglądałem się takiej podmurówce systemowej i szczerze mówiąc mimo
    > że sam chciałem takie coś zrobić u siebie mam pewne wątpliwości ...

    Moim zdaniem to bezkonkurencyjna metoda. Murki leżą na takich
    "L" przyspawanych do slupków i na koniec moga (powinny) byc obsypane
    ziemia (i obsiane trawa). Podczas montazu wyrównywaniu podlegaja
    tylko slupki - murki wskakuja w specjalne zamki. Nic nie peka,
    mróz niczego nie wysadza. Tanio i 100 razy mniej pieprzenia sie
    niz przy betonowaniu.

    Ekipa powinna byc precyzyjna - od razu trzeba wymierzyc, gdzie
    sie troche wkopie, by gdzies indziej bylo nieduzo do nadsypania.

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2011-05-10 10:05:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Maj, 08:23, "Andrzej S." <A...@g...com> wrote:

    > Moim zdaniem to bezkonkurencyjna metoda. Murki leżą na takich
    > "L" przyspawanych do slupków i na koniec moga (powinny) byc obsypane

    Wiekszosc uzywa betonowego lacznika nakladanego na slupek i osadzonego
    na betonie w ktorym jest slupek. Z tym ze w tej wersji chyba murek
    lezy na tymze betonie (lacznik go tylko utrzymuje w pionie) i jak zle
    zabetonuja to potem te murki siadaja, krzywia sie i wyglada to
    okropnie :) Zreszta spawac ocynkowany i pomalowany proszkowo slupek
    nie wypada.. A gotowych z taka eLka jest chyba niewiele (ja jeszcze
    nie widzialem). Choc moze malo widzialem ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-05-10 10:38:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > i zamierzam zamówić by się oddzielić od sąsiadów. Miała być wylewana
    > podmurówka, ale szkoda mi czasu na zabawę z tym. Są też betony 2,5m, ale

    Semmerlock w dobrej cenie?
    Ostatnio orientowałem sie w cenach kostki i akcesoriów to semmerlock
    wychodził drogo.
    Obrzeza semmerlocka u nas po ok 10zł ale innych producentów mozna dostac po
    7zł

  • 7. Data: 2011-05-10 11:30:11
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Oszalales :) Albo rzeczywiscie chcesz po 2-3 latach wymieniac siatke
    > jak Ci sie rozleci i zgnije w tej ziemi :)

    No cóż myslałem że to dobry pomysł ...
    Teoretycznie siatka jest ocynkowana i powleczona PCV ...
    Więc powinna być odporna na warunki atmosferyczne ...

    > No chyba ze obawiasz sie wtargniecia na posesje pieciocentymetrowego
    > psa ;))))

    No wiesz te kwiożercze jamniki wszędzie się wcisną ;)

    Zapewne skończy się na siatce , wysokośc muszę jeszcze zmierzyć.
    Sąsiedzi mają 1,5m siatke , ale nasza działka jest trochę niżej , więc
    zapewne będę musiał kupić wyższą siatkę ...

  • 8. Data: 2011-05-10 11:32:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    >Sąsiedzi mają 1,5m siatke , ale nasza działka jest trochę niżej , więc
    >zapewne będę musiał kupić wyższą siatkę ..

    Niekoniecznie. Siatka 1,5 metra wystarcza.

  • 9. Data: 2011-05-10 11:38:52
    Od: fleczer <p...@o...pl>

    W dniu 2011-05-09 13:30, /// Kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >
    > Na dniach będę grodził moją działkę.

    Ja grodziłem w zeszłym roku, z uwagi na fakt iż do okuła mam lasy i łąki
    zastosowałem podmurówkę prefabrykowaną (zwierzaki rok wcześniej zjadły
    mi wszystkie jabłonki). Łączników nie stosowałem bo szkoda mi było na
    nie kasy. Do słupków przyspawano dwa ceowniki i w nich umieszczono
    płyty, wszystko zalałem razem z słupkiem
    https://picasaweb.google.com/piotr.placzek/Dzialka_n
    ?authkey=Gv1sRgCMu2zZD4l-m-sAE#5461165234569975234

    Nie żałuję, żaden zając mi pod ogrodzeniem nie przejdzie i całkiem
    nieźle to wygląda.

  • 10. Data: 2011-05-11 11:42:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Maj, 13:38, fleczer <p...@o...pl> wrote:

    > Nie żałuję, żaden zając mi pod ogrodzeniem nie przejdzie i całkiem
    > nieźle to wygląda.

    Wystarczy biegajacy pies na posesji i nic nie wejdzie :-) Ja mam b.
    ciezki teren i takiej podmurowki nawet jakbym chcial - nie zrobie - bo
    mam b. duze spadki, gory, doliny. Siatki na tylach mam w sumie 200m,
    daje dolny drut (4,5mm ocynk+powlekany, czyli taki solid) jak najnizej
    sie da. Watpie, ze jakis zajac sie przecisnie - chyba ze jakis maly :)
    A jak wejdzie duzy, to zrobimy z niego obiad, chyba ze piesek sie
    poczestuje najpierw ;)
    pozdr.

    --
    Adam