  • 1. Data: 2011-05-09 11:20:45
    Temat: pobudowa podjazdu do garażu - jak wykonać w gliniastym terenie?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć,

    Mam budowe w czystej glinie. Jak w takim terenie wykonać podjazd do
    garażu? Do jakiej głębokości powinno się wybrać grunt rodzimy i jakimi
    warstwami najlepiej to uzupełnić? Oczywiście "najlepiej" rozumiem przez
    najtaniej, ale tak, aby spełniało wymagania.

    Garaż oczywiście osobowy - żadnych czołgów, traktorów, Hummerów ani nawet
    dostawczaków.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-05-09 15:52:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
> [...]
    > najtaniej, ale tak, aby spełniało wymagania.
    >
    > Garaż oczywiście osobowy - żadnych czołgów, traktorów, Hummerów ani

    Mam tak samo..., ale nie mam jeszcze podjazdu zrobionego, bo do tego na
    razie nie doszedłem. Wjeżdżam po podestach z desek.

    Myślę docelowo zrobić tak:

    Wybrać jakieś 30 cm gliny, zasypać najpierw grubszymi kamieniami, potem
    trochę drobniejszymi i na koniec kamykami tak mniej więcej do 1 cm
    średnicy. Ubić skoczkiem.
    To potem wyrównać i układać kostkę. Po bokach oczywiście ograniczyć
    krawężnikami. Pod osobówkę będzie ok.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-05-09 19:53:23
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tez mam podobvny teren. Podpowiedziano mi ze na taki grunt na poczatek
    tylko kliniec i dopiero cala reszta.

    KADAR

  • 4. Data: 2011-05-10 07:02:02
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 09-05-2011 o 17:52:45 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > średnicy. Ubić skoczkiem.
    > To potem wyrównać i układać kostkę. Po bokach oczywiście ograniczyć

    30cm.. Wydaje mi się to o dużo za mało. Gdyby jednak wystarczyło, to była
    by dobra wiadomość :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-05-10 07:15:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:

    > 30cm.. Wydaje mi się to o dużo za mało. Gdyby jednak wystarczyło, to
    > była by dobra wiadomość :)

    Ja podpytywałem tubylców i tyle sugerowali pod osobówkę, ale pewnie to
    też zależy jaki tam masz grunt, bo stwierdzenie, że ziemia jest
    gliniasta jeszcze nie wszystko mówi.
    U mnie jest rumosz gliniasto-skalny zawierający czym głębiej, tym więcej
    kamieni. Można zatem śmiało powiedzieć, że ten grun się nie rozmyje, ani
    nie zapadnie, ale jak jest u Ciebie... :-) Nie wiem.

    Pozdr
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-05-10 07:35:31
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 09:15:10 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > kamieni. Można zatem śmiało powiedzieć, że ten grun się nie rozmyje, ani
    > nie zapadnie, ale jak jest u Ciebie... :-) Nie wiem.

    U mnie rumosz miejscami też się pojawia, ale muszę zakładać wariant
    pesymistyczny - czyli czysta glina. Akurat nie za bardzo mam kogo popytać,
    sąsiedzy wybudowani są ulokowani inaczej, mają przed domami wyasfaltowaną
    drogę itd. W każdym razie mają inną sytuację.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-05-10 10:15:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Maj, 09:35, Shaman <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > sąsiedzy wybudowani są ulokowani inaczej, mają przed domami wyasfaltowaną
    > drogę itd. W każdym razie mają inną sytuację.

    Ja mam czysta gline bez kamieni - wybralem 40cm i poki co uzupelnilem
    berga (czyli takim naszym slaskim przepalonym kamieniem z haldy
    kopalnianej, ktory sie swietnie klinuje, a ten ktory mam ma sie nie
    lasowac - opinia kolezanki ktora pracuje w owej kopalni i jest
    geologiem ;) Niesortem - kamienie maja od 1mm (praktycznie mial) do
    nawet 10cm, a czasem zdarzy sie jakis spiek polmetrowy ze go trzeba
    kopara / mlotem rozwalac na mniejsze ;) Jezdze po tym od poltorej roku
    i nic sie nie zapada - w przyszlym bede kladl juz kostke.

    Generalnie to na dol powinienes dawac kamienie mozliwie duzej frakcji
    (3-6cm a nawet moga byc wieksze) - moze byc gruz, byle czysto-
    betonowy. Potem coraz mniejsze ale juz dobrze klinujace sie. Na koniec
    5cm piasku z cementem w proporcji 1:10 i kladziesz kostke :) Przed
    polozeniem piasku oczywiscie calosc ubic SOLIDNA zageszczarka - taka
    minimum 300-400kg. Stukilowa popierdolka nic nie ubijesz. Skoczkiem
    tez nie polecam (stopa), tylko zwykla zageszczarka plytowa. Wyjdzie
    rowniej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-05-10 10:31:08
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 12:15:40 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > kopara / mlotem rozwalac na mniejsze ;) Jezdze po tym od poltorej roku
    > i nic sie nie zapada - w przyszlym bede kladl juz kostke.

    A gdzie kupowałeś kruszywo, jeśli można zapytać?
    Buduję w okolicach Tarnowskich Gór.

> [...]
    > minimum 300-400kg. Stukilowa popierdolka nic nie ubijesz. Skoczkiem
    > tez nie polecam (stopa), tylko zwykla zageszczarka plytowa. Wyjdzie

    Z ciekawości - jak taką zagęszczarkę dostarcza się na budowę?
    Wypożyczalnia jest w stanie to dowieźć w rozsądnych kosztach?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2011-05-10 13:24:19
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
    > Buduję w okolicach Tarnowskich Gór.

    O widzisz... a ja właśnie stamtąd zwiałem... w góry, ale te prawdziwe
    :-), a nie Tarnowskie :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-05-10 13:51:39
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 15:24:19 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > O widzisz... a ja właśnie stamtąd zwiałem... w góry, ale te prawdziwe
    > :-), a nie Tarnowskie :-).

    No i gdzie Ty biedaku teraz na wakacje będziesz jeździł? ;p

    --
    PZDR
    Shaman