  • 1. Data: 2012-03-08 08:42:07
    Temat: Akumulator do domowej wkrętarki
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    Strasznie mnie wkurza że jak potrzebuję wkrętarki to ma rozładowany akumulator, a
    czas ładowania znacznie dłuższy niż skręcenie mebla czy inne domowe potrzeby.
    Mam wkrętarkę ze zwykłym akumulatorem (mało używana!!! #*^*%(^^$#).
    Czy widział gdzieś ktoś ofertę akumulatorów litowych (lub polimerowych) aby zamienić?
    Wiem że są wkrętarki z takim aku ale po pierwsze mam to co mam a po drugie są kilka
    razy droższe (a potrzebuję użyć kilka razy do roku).
    Może znalazłem lukę na rynku?

    --
    ZZ@private

  • 2. Data: 2012-03-08 09:22:58
    Temat: Re: Akumulator do domowej wkrętarki
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2012, 09:42:07 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:
    > Strasznie mnie wkurza że jak potrzebuję wkrętarki to ma rozładowany akumulator, a
    czas ładowania znacznie dłuższy niż skręcenie mebla czy inne domowe potrzeby.
    To są własnie "zalety" wkrętarki bezprtzewodowej duzywanej sporadycznie.
    Zrób tak jak ja- kup za 50zł wkretarke przewodową.

  • 3. Data: 2012-03-08 09:52:47
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2012, 10:22:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    czas ładowania znacznie dłuższy niż skręcenie mebla czy inne domowe potrzeby.
    > To są własnie "zalety" wkrętarki bezprtzewodowej duzywanej sporadycznie.
    > Zrób tak jak ja- kup za 50zł wkretarke przewodową.

    Myślałem o tym, ale akumulator też ma swoje zalety (kabel się nie ciągnie a to w
    ogródku jest ważne, z resztą przy doraźnych dokręceniach też). Wolałbym dać te 50zł
    za akumulator Lion do wkrętarki która już mam (raczej nie powinien być droższy).

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2012-03-08 14:48:08
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

[...]

    Wymień ogniwa na Li-Ion ze starej baterii z laptopa.
    Ładowarkę z balancerem możesz zrobić, lub kupić.
    U mnie działa to doskonale.

    Jeżeli często się zdarza że masz do wywiercenia jeden otwór, lub chcesz
    wkręcić jeden wkręt, to zamontuj gniazdo w wiertarce i zasilaj z mocnego
    zasilacza.
    Dla jednego wkręta czy wywierconego otworu nie warto wymieniać ogniw.
    Moze wystąpić znaczna różnica w mocy tak zasilanej wiertarki - daj grube
    przewody i duży kondensator w zasilaczu.

    Pozdr. Hals.

  • 5. Data: 2012-03-08 15:35:56
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2012, 15:48:08 UTC+1 użytkownik Hals napisał:
> [...]
    >
    > Jeżeli często się zdarza że masz do wywiercenia jeden otwór, lub chcesz
    > wkręcić jeden wkręt, to zamontuj gniazdo w wiertarce i zasilaj z mocnego

    Dobry pomysł ale nie mam takiego starego laptopa.

    > Dla jednego wkręta czy wywierconego otworu nie warto wymieniać ogniw.
    > Moze wystąpić znaczna różnica w mocy tak zasilanej wiertarki - daj grube
    > przewody i duży kondensator w zasilaczu.

    Tyle że właśnie od kabla chciałem się uniezależnić, jak mam prąd blisko (albo roboty
    na tyle że warto ciągnąć przedłużacz) to używam wiertarki.

    --
    ZZ@private

  • 6. Data: 2012-03-08 15:40:26
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ZbyszekZ napisał(a):
> [...]
    są kilka razy droższe (a potrzebuję użyć kilka razy do roku).

    Ja w swojej wkrętarce juz leciwej Bosch 14,4V dwa lata temu wymieniłem ogniwa w
    punkcie regeneracji
    baterii do laptopów. W prawdzie kosztowało mnie to coś ponad dwie stówki bo nowe
    dobre ogniwa nie są
    tanie a jest ich tam trochę. Po tej ich wymianie nawet po kilku miesiącach nie
    używania, nie traci
    napięcia i jest naładowana na full, a siły i mocy ma jak nigdy dotąd.

    W prawdzie w marketach sprzedają teraz wkrętarki po 150-200 zł, ale to takie gówno że
    nawet po max
    naładowaniu ma problem z rozwierceniem wkładki w zamku, bo zaraz bateria siada.

    Więc jak nie masz wychechłanej wkrętarki polecam zabieg wymiany ogniw. Ja na kablowa
    bym się nie
    zamienił.

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2012-03-08 16:36:06
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 00:42:07 -0800 (PST), ZbyszekZ napisał(a):
    > a potrzebuję użyć kilka razy do roku
    I zawsze tak na gwałt z zaskoczenia?
    Zrób dobrze i sobie i akumulatorowi i podłącz go do ładowania przez jakiś
    programator tygodniowy jak masz miejsce. Będzie się doładowywał np raz w
    tygodniu.

    --
    - bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    - dlaczego?

  • 8. Data: 2012-03-08 17:14:57
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2012, 17:36:06 UTC+1 użytkownik Pooh napisał:
    > I zawsze tak na gwałt z zaskoczenia?
    Nie zawsze, ale zwykle zapominam o naładowaniu na czas.

    > Zrób dobrze i sobie i akumulatorowi i podłącz go do ładowania przez jakiś
    > programator tygodniowy jak masz miejsce. Będzie się doładowywał np raz w
    > tygodniu.

    Doładowywać akumulator Cr? To bym mu dogodził dopiero.

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2012-03-08 17:16:50
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2012, 16:40:26 UTC+1 użytkownik Krzysztof 45 napisał:
> [...]
    używania, nie traci
    > napięcia i jest naładowana na full, a siły i mocy ma jak nigdy dotąd.

    O właśnie coś takiego szukam, ale to 200zł? Wkrętarka była dużo tańsza (w prezencie
    dostałem, ale to Topex, nie sądzę aby kosztował stówę).

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2012-03-08 18:04:06
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ZbyszekZ napisał(a):

    > O właśnie coś takiego szukam, ale to 200zł? Wkrętarka była dużo tańsza (w prezencie
    dostałem, ale
    > to Topex, nie sądzę aby kosztował stówę).

    No widzisz, nie wiedziałem jaka to wkrętarka, więc podałem mój przykład.
    To się z Topexem nie opłaca taka regeneracja, bo podzespoły wkrętarki szybciej sie
    rozlecą zanim
    zrekompensuje się akumulator.
    Ja zawsze wychodzę z założenia w takich zakupach, że jak dla siebie do domu to raz a
    dobrze. Bo
    potem są takie cyrki jak opisujesz.

    Sorki za spam, ale rozważył bym cos takiego + po kilku latach wymiana ogniw i masz na
    długie lata
    spokój za rozsądne pieniądze.
    http://allegro.pl/bosch-psr-14-4-wiertarka-wkretarka
    -nowa-tanio-i2176596594.html