  • 1. Data: 2009-08-05 18:56:36
    Temat: Alarm otwartych drzwi lodówki
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    poszukuję urządzenia, które będzie dźwiękiem sygnalizować zbyt długo
    otwarte drzwi lodówki.
    Na Allegro jest kilka aukcji z jednym modelem czegoś takiego - czy ktoś
    może się podzielić wrażeniami z użytkowania? Chodzi mi szczególnie o
    niezawodność - czy nie zdarza mu się "nie zauważyć" że drzwi są otwarte
    albo sygnalizować otwarcia pomimo że drzwi są zamknięte?

    Czy możecie polecić jakieś inne urządzenia tego rodzaju?

    Swoją drogą lekko frustrujące jest, że wciąż sporo lodówek nie ma
    takiego alarmu wbudowanego, choć w masowej produkcji kosztowałby
    niewiele i możnaby go ukryć w obudowie lodówki (ten z Allegro zajmuje
    miejsce wewnątrz na półce).

    Dzięki za pomoc.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2009-08-05 19:50:31
    Temat: Re: Alarm otwartych drzwi lodówki
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    Wystarczy urządzenie na 230V i podłączyć do żarówki w chłodziarce. Uchylenie
    drzwi i będzie alarm oraz żarówka się zaświeci.

  • 3. Data: 2009-08-05 20:09:34
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Panslavista pisze:
    > Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wystarczy urządzenie na 230V i podłączyć do żarówki w chłodziarce. Uchylenie
    > drzwi i będzie alarm oraz żarówka się zaświeci.

    No właśnie nie bardzo, w mojej lodówce przy minimalnie uchylonych
    drzwiach żarówka się nie zapala, dopiero przy ciut większym otwarciu.
    Dlatego też jestem ciekawy, czy takie urządzenia jak to z Allegro
    (działające, jak zgaduję, na zasadzie pomiaru temperatury) poprawnie
    wykrywają taki niewielki uchył.

    --
    Jacek Midura

  • 4. Data: 2009-08-05 20:35:01
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    trza było przy zakupie mysleć ;)
    a drzwi nie da sie tak wyregulować, że będą sie domykać same?
    ewentualnie jakiś czujnik na światło, ustawiony tak, że minimalna ilość światła
    włącza obwód - taki czujnik zmierzchowy w drugą strone - możesz wtedy do niego
    podłączyć co chcesz - dzwonek, żarówke itp.

  • 5. Data: 2009-08-05 21:06:20
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > Dlatego też jestem ciekawy, czy takie urządzenia jak to z Allegro
    > (działające, jak zgaduję, na zasadzie pomiaru temperatury) poprawnie

    Moment zapalenia się żarówki jest łatwy do regulacji. W końcu to jakiś
    przycisk dociskany drzwiami.

  • 6. Data: 2009-08-05 22:31:42
    Od: "GB" <a...@t...pl>

    > Moment zapalenia się żarówki jest łatwy do regulacji. W końcu to jakiś
    > przycisk dociskany drzwiami.

    No nie zawsze przycisk. W mojej jest kontaktron i wtedy trudno o jaką
    kolwiek regulację.

    GB

  • 7. Data: 2009-08-06 04:07:18
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "GB" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No nie zawsze przycisk. W mojej jest kontaktron i wtedy trudno o jaką
    > kolwiek regulację.
    >
    > GB

    Hm, zazwyczaj równie łatwe, mała przeróbka - zmniejszenie szczeliny w celu
    wcześniejszego zamknięcia obiegu pola magnetycznego f funkcji obrotu drzwi
    chłodziarki. To może być mała blaszka wyciuęta z puszki po konserwach...
    :-))))))

  • 8. Data: 2009-08-07 09:36:13
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Jacek Midura pisze:
> [...]
    > takiego alarmu wbudowanego, choć w masowej produkcji kosztowałby
    > niewiele i możnaby go ukryć w obudowie lodówki (ten z Allegro zajmuje

    samsung moj ma taki z 2-ma drzwiami :)

  • 9. Data: 2009-08-09 22:05:29
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Jacek Midura (j...@...krakow.pl)
    in news:n71pk6xuan.ln2@m.krakow.pl

    > poszukuję urządzenia, które będzie dźwiękiem sygnalizować zbyt
    > długo otwarte drzwi lodówki.
    > Na Allegro jest kilka aukcji z jednym modelem czegoś takiego

    Nie mogę znaleźć, podaj proszę link albo nr aukcji.

    MSz