  • 1. Data: 2009-08-04 09:53:31
    Temat: piekarnik gazowy, ktory gasnie
    Od: jacky <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam kilkuletnia kuchenke gazowa Mastercooka z piekarnikiem gazowym.
    Wlacza sie to, przytrzymujac wcisniete pokretlo gazu az do momemntu
    rozgrzania sie piekarnika. Niestety, od jakiegos czasu piekarnik ciagle
    sie wylacza, mimo ze pokretlo gazu trzymam nawet kilka minut. Czy ktos
    wie w jaki sposob to naprawic?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-04 09:53:53
    Temat: Re: piekarnik gazowy, ktory gasnie
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *jacky* napisał(-a):

> [...]
    > rozgrzania sie piekarnika. Niestety, od jakiegos czasu piekarnik
    > ciagle sie wylacza, mimo ze pokretlo gazu trzymam nawet kilka minut.

    Wygląda to na problem z termoparą. Albo się wypaliła, ale pogorszył się
    styk jej wyprowadzeń.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2009-08-04 10:49:40
    Od: jacky <j...@p...onet.pl>

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    t.pl

    > Wygląda to na problem z termoparą. Albo się wypaliła, ale pogorszył się
    > styk jej wyprowadzeń.

    Dzieki za odpowiedz.
    Da sie to samodzielnie wymienic, czy trzeba wzywac fachowca?

  • 4. Data: 2009-08-04 10:59:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *jacky* napisał(-a):

    > Dzieki za odpowiedz.
    > Da sie to samodzielnie wymienic, czy trzeba wzywac fachowca?

    Na to to już Ci nie odpowiem. Ja bym zaczął od poprawy styków termopary
    jeśli nie jest wypalona. Pewnie wymaga to trochę rozkręcania. Dużo
    zalezy od Twoich zdolności manulanych i oceny sytuacji co jest skopane

  • 5. Data: 2009-08-04 18:34:12
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > Na to to już Ci nie odpowiem. Ja bym zaczął od poprawy styków termopary
    > jeśli nie jest wypalona. Pewnie wymaga to trochę rozkręcania. Dużo zalezy
    > od Twoich zdolności manulanych i oceny sytuacji co jest skopane

    Miałem wolnostojący piekarnik gazowo-elektryczny Mastercooca i tam aby gaz
    się odpalił to oprócz przytrzymania trzeba było mocno docisnąć kurek i
    dopiero puścić. Nieziemsko wkuźwiające.
    Daltego teraz mam zabudowany piekarnik Mastercooka (ten taki z wyswietlaczem
    kolorowym) a płyte gazowa Whirpoola która to nie ma tego problemu.

    Także jeśli ten sam motyw jest w tym przypadku, to jak mi nie załapywało to
    serwisant podkładał podkładki pod kurek.
    No ale może byc to i termopara.

    Pozdrofka

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-08-04 20:07:07
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Whirpoola która to nie ma tego problemu.

    > Także jeśli ten sam motyw jest w tym przypadku, to jak mi nie załapywało
    > to serwisant podkładał podkładki pod kurek.
    > No ale może byc to i termopara.

    W kurkach gazowych kuchenek stosuje się podkłądki regulacyjne (dystansowe)
    umożlwiające "załapanie" elektrozaworu przy dociskaniu kurka. Może trzeba
    zmniejszyć dystans ??
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-08-04 20:56:07
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    jacky pisze:
    t.pl

    > Dzieki za odpowiedz.
    > Da sie to samodzielnie wymienic, czy trzeba wzywac fachowca?

    Miałem dokładnie te same objawy, też kuchenka Mastercook.
    Wymieniłem sam, choć jestem laikiem.

    Zacznij od zdjęcia blachy z dna piekarnika, by odsłonić palnik - nad
    palnikiem znajdziesz czujnik termopary. Od niego idzie metalowy przewód
    do elektrozaworu przy pokrętle (u mnie ten przewód był w pewnym miejscu
    przepalony). Żeby go odkręcić, u mnie trzeba było zdjąć też górną płytę
    kuchenki (tę pod palnikami).
    Oryginalną termoparę kupiłem wysyłkowo tutaj:
    http://czesci-mastercook.pl/termopara-l1000-p-7837.h
    tml
    Wcześniej trafiłem na jakieś zamienniki 90cm, ale nie dość że za krótkie
    to jeszcze skok gwintu był niewłaściwy.

    Z podkładkami pod pokrętło radzę nie kombinować. Jeśli wcześniej
    piekarnik nie gasł, to znaczy że pokrętło jest w porządku.

    --
    Jacek Midura

  • 8. Data: 2009-08-05 12:03:27
    Od: jacky <j...@p...onet.pl>

    jacky pisze:
> [...]
    > rozgrzania sie piekarnika. Niestety, od jakiegos czasu piekarnik ciagle
    > sie wylacza, mimo ze pokretlo gazu trzymam nawet kilka minut. Czy ktos

    Dzieki za wszystkie pomysly.
    Problem lezal w zbyt slabym docisku kurka. Zrobilem podkladke i teraz
    wszystko dziala.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 9. Data: 2009-08-06 05:39:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *jacky* napisał(-a):

    > Dzieki za wszystkie pomysly.
    > Problem lezal w zbyt slabym docisku kurka. Zrobilem podkladke i teraz
    > wszystko dziala.

    To jeszcze sprawdź, czy po zdmuchnięciu płomienia odcina gaz (po kilku
    sekundach), bo może teraz masz tak jakbyś sam trzymał wciśnięty kurek.

  • 10. Data: 2009-08-06 08:06:41
    Od: jacky <j...@p...onet.pl>

    Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    t.pl

    > To jeszcze sprawdź, czy po zdmuchnięciu płomienia odcina gaz (po kilku
    > sekundach), bo może teraz masz tak jakbyś sam trzymał wciśnięty kurek.

    Sprawdzalem - wszystko jest ok.