  • 21. Data: 2017-12-16 16:08:46
    Temat: Re: Anhydryt
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 13:47:36 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > 2. Trzeba by policzyć:
    > ciepło właściwe betonu
    > ciepło właściwe anhydrytu
    > wyliczyć różnice i cenę

    te fizycy :) ciepło własciwe to stoi w tabelkach. Wy chcecie policzyć co innego :P

    b.

  • 22. Data: 2017-12-16 17:25:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 16:08:47 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > te fizycy :) ciepło własciwe to stoi w tabelkach. Wy chcecie policzyć co innego :P

    Oczywiście że co innego - pojemność cieplną ale żeby ją policzyć trzeba
    znać ciepło właściwe ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2017-12-16 18:23:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Dec 2017 12:21:46 -0800 (PST), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Szybko się nagrzewa więc i szybciej ochładza

    I bardzo dobrze, że szybko się schładza bo to oznacza, że sprawnie
    oddaje ciepło.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-12-16 19:38:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 18:23:20 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > I bardzo dobrze, że szybko się schładza bo to oznacza, że sprawnie
    > oddaje ciepło.

    eh fizycy....

    b.

  • 25. Data: 2017-12-16 20:00:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 18:23:20 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > I bardzo dobrze, że szybko się schładza bo to oznacza, że sprawnie
    > oddaje ciepło.

    Akurat anhydryt ma niższą wartość współczynnika przewodzenia ciepła, więc
    tak naprawdę jakbyś miał 10cm anhydrytu i 10cm betonu to anhydryt się
    będzie wolniej nagrzewał i wolniej oddawał mniejszą ilość ciepła ;)
    Ale ponieważ wylewka anhydrytowa jest zwykle cieńsza o połowę - dlatego
    to ciepło szybciej dociera do jej powierzchni (przez co można stwierdzić
    dość przewrotnie, choć zgodnie z prawdą - że szybciej się nagrzewa i
    szybciej oddaje ciepło, choć sam materiał ma dokłądnie odwrotne
    właściwości :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2017-12-16 20:27:58
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > więc tak naprawdę jakbyś miał 10cm anhydrytu i 10cm betonu to
    > anhydryt się będzie wolniej nagrzewał i wolniej oddawał mniejszą

    Wylewka anhydrytową charakteryzuje ją *wysoki współczynnik* przenikania
    ciepła ?z = 1,66 - 1,87 W/mk, który ma bezpośredni wpływ na szybki i łatwy
    przepływ ciepła, wytwarzanego przez instalacje ogrzewania podłogowego do
    pomieszczenia. Także płynna konsystencja wylewki bez pęcherzy powietrza,
    ułatwia przenikanie ciepła.

    Pozdr.
    T.

  • 27. Data: 2017-12-16 21:13:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 20:27:54 UTC+1 użytkownik Twardy napisał:

> [...]
    > przepływ ciepła, wytwarzanego przez instalacje ogrzewania podłogowego do
    > pomieszczenia. Także płynna konsystencja wylewki bez pęcherzy powietrza,

    Wylewka betonowa ma lambdę ok. 1,7 więc bez rzeczywiście - bez większych
    różnic ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2017-12-22 09:33:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 15 Dec 2017 22:43:16 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > Inny sposób dać wszędzie 8cm a tylko przy HS zrobić spad do 7cm (na około
    > 50cm -> odległość fixa od HSa - co chyba nie będzie zauważalne:

    Będzie BARDZO zauważalne.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2017-12-22 09:39:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 15 Dec 2017 17:58:47 +0100, Kżyho napisał(a):

    > No dobra, ale to ogó?lnie fajny ten anhydryt czy nie?

    Fajny. Szybko, idealnie równo i gładko. Nie pęka, nie pyli. Jak sprawdzisz
    cenę, zamiast powielać mity jak niektórzy tutaj, to też się zdziwisz - może
    wyjść taniej, niż zbrojona wylewka betonowa "na gotowo".

    Wada jest taka, że trzeba przygotować szczelne podłoże, więc instalatorzy
    będą marudzić, bo trzeba się przyłożyć. Musisz mieć też możliwość wjazdu
    wielkiego i ciężkiego auta z agregatem i materiałem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl