  • 11. Data: 2017-12-15 22:43:56
    Temat: Re: Anhydryt
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Betonu tez mozna dac 3,5 centymetra. Beton ma lepsze parametry wytrzymalosciowe niz
    gips. Uzytkowe tez ma lepsze bo nie jest higroskopijny w takim stopniu jak gips.

  • 12. Data: 2017-12-15 23:34:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 22:43:58 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Betonu tez mozna dac 3,5 centymetra. Beton ma lepsze parametry wytrzymalosciowe niz
    gips. Uzytkowe tez ma lepsze bo nie jest higroskopijny w takim stopniu jak gips.

    Nie można. Ma być min. 4,5cm ponad rurki (czyli 7-10cm w praktyce),
    inaczej będzie pękać i nikt mniej nie da (albo nie da żadnej gwarancji).
    Anhydryt w tym wypadku jest mocniejszy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2017-12-16 03:56:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zadnym przypadku gips nie moze byc mocniejszy od betonu. W tym tez nie bedzie.

  • 14. Data: 2017-12-16 07:43:16
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 23:34:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie można. Ma być min. 4,5cm ponad rurki (czyli 7-10cm w praktyce),
    > inaczej będzie pękać i nikt mniej nie da (albo nie da żadnej gwarancji).

    u mnie niestety będzie dolna granica a wiec 7cm wylewki czyli ok 5cm nad rurkami
    (18mm)... po prostu za nisko wstawili mi HSa i nie da rady wyżej... chyba ze zrobić
    delikatny spad na ostatnim rzędzie płytek przy HSie...

    Przy 7cm wylewki zostaje mi 1cm na płytke i klej.

    I teraz mam tak, że jak przy HSie wyjade na 0 to na normalnych oknach tarasowych
    (obok 2 fixy) dojde tylko do dolnej krawędzi ramy - wiec nie wiem czy tam nie bede
    musiał płytkami podjechać do góry/ ew dać jakiejś listwy.

    Inny sposób dać wszędzie 8cm a tylko przy HS zrobić spad do 7cm (na około 50cm ->
    odległość fixa od HSa - co chyba nie będzie zauważalne:
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=401869&d=1511775393

    Pozdrawiam
    uciu

  • 15. Data: 2017-12-16 10:53:49
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2017-12-15 o 22:08, Adam Sz. pisze:

    > Teraz to żeś pojechał po bandzie. 200l beczułka ma być alternatywą dla
    > kilkudziesięciu ton betonu? Pała, do kąta i przemyśl swoje zachowanie :D
    >
    > Policz ciepło właściwe ~30 ton betonu i 200l wody.
    > pozdr.

    Zgoda, z tym że ToMasz pisał pewnie szybko i nie liczył a wskazał zasadę
    co do logiki nie obliczeń.

    Robak

  • 16. Data: 2017-12-16 12:21:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 03:56:27 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W zadnym przypadku gips nie moze byc mocniejszy od betonu. W tym tez nie bedzie.

    Błędnie zakładasz, że wylewka anhydrytowa to gips :-)
    Wytrzymałość wylewki anhydrytowej grubości 4cm jest taka sama jak wylewki
    z suchego betonu (z miksokreta) 8cm. Pisze o tym każdy producent, każda
    gazeta, każdy artykuł w Internecie i tak wychodzi we wszystkich testach.
    Więc pliz zenek - nie kłoć się ze wszystkimi :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2017-12-16 13:47:34
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 15.12.2017 o 22:08, Adam Sz. pisze:

    > Teraz to żeś pojechał po bandzie. 200l beczułka ma być alternatywą dla
    > kilkudziesięciu ton betonu? Pała, do kąta i przemyśl swoje zachowanie :D
    nie. ma być pomysłem, ma obrazować ideę. Litr wody będziemy nosić
    szklanką na odległość 10 metrów przez minutę. a 10 litrów wody ile
    będziemy nosić? 10 minut? Nie. też minutę, bo pójdziemy po wiadro. takie
    myślenie jest skutecznie zabijane przez szkołę.

    > Policz ciepło właściwe ~30 ton betonu i 200l wody.

    1. nie policze.
    2. Trzeba by policzyć:
    ciepło właściwe betonu
    ciepło właściwe anhydrytu
    wyliczyć różnice i cenę
    następnie do tej RÓŻNICY odnieść się ciepłem właściwym wody, pomyśleć o
    tym o ile mocniej da sie wodę nagrzać biorąc pod uwagę ograniczenia
    zbiornika i cenę modyfikacji układu ogrzewania. Tyle że po naszych
    opiniach kolega inwestor chyba już odpuścił zmiany w projekcie

    ToMasz

  • 18. Data: 2017-12-16 15:17:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A niby czym jak nie gipsem mial by byc anhydryt. Anhydryt to siarczan wapnia czyli
    gips.

  • 19. Data: 2017-12-16 15:25:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 15:17:38 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A niby czym jak nie gipsem mial by byc anhydryt. Anhydryt to siarczan wapnia czyli
    gips.

    Z dodatkami. Gips gipsowi nierówny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-12-16 16:06:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze z dodatkami ale tylko takimi co maja nizsza cene niz gips. Mam w pokoju
    wylany anhydryt. Sam robilem to jeszcze pamietam co bylo w workach. A byl w nich gips
    i piach.