  • 11. Data: 2015-03-18 21:37:06
    Temat: Re: Automatyka w domu na sterowniku Beckhoff
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 12:27, Budyń pisze:
    > W dniu wtorek, 17 marca 2015 00:32:55 UTC+1 użytkownik d...@g...com
    > sądze ze jestem w stanie wyprodukowac sterownik w oparciu o raspberry pi +tani
    tablet jako ekran za 10% w/w ceny.
    > 20kzł to jakis obłęd :-)
    >

    > b.

    To zapraszam do siebie - wikt, opierunek i mieszkanie zapewniam. Chętnie
    skorzystam z Twojej oferty, a i myślę, że wielu chętnych klientów także
    znajdę :)

  • 12. Data: 2015-03-19 10:14:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 18 marca 2015 21:37:02 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > To zapraszam do siebie - wikt, opierunek i mieszkanie zapewniam. Chętnie
    > skorzystam z Twojej oferty, a i myślę, że wielu chętnych klientów także
    > znajdę :)

    :-)
    Kto ci to kupi gdy bedzie oparte na "amatoskim" komputerku -musi byc drogie zeby
    klient był spełniony :-) Chociaz gdyby to zapakowac w drogie pudełko to kto wie,
    hehehe
    A tak powazniej - co z tych systemach robi cene? Sam sterownik czy okolicznosci w
    postaci czujek itp?

    b.

  • 13. Data: 2015-03-19 17:58:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-03-19 o 10:14, Budyń pisze:
> [...]
    > drogie pudełko to kto wie, hehehe A tak powazniej - co z tych
    > systemach robi cene? Sam sterownik czy okolicznosci w postaci czujek

    Akurat Beckhoff ma bardzo tanie moduły wejść/wyjść. CPU już jest droższe
    ale też nie poziom Siemensa S7-300.
    Cenę robi target - to nie jest zabawka tylko maszynka do zarabiania
    pieniędzy. Sprzedaje się tego niewiele.
    A najwięcej kosztuje napisanie softu, bo bez niego to jest tylko kupka
    elektronicznego złomu.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2015-03-19 19:13:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-19 17:58, Irokez wrote:
    > A najwięcej kosztuje napisanie softu, bo bez niego to jest tylko kupka
    > elektronicznego złomu.

    BTW, czy ktoś rozważał użycie http://www.openhab.org/ ?

    Według ich opisów wygląda nieźle:
    - otwarta architektura,
    - wtyczki do całkiem sporej liczby urządzeń (np. do alarmów Satela),
    - serwer OpenHAB można postawić na byle-czym,
    - na pierwszy rzut oka całkiem wygodna konfiguracja.

    Czy bawił się tym ktoś?

    Piotrek

  • 15. Data: 2015-03-19 20:53:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Czy ja gdzieś napisałem, że będę sprzedawał tanio? :)

    > A tak powazniej - co z tych systemach robi cene? Sam sterownik czy okolicznosci w
    postaci czujek itp?

    Elementy wykonawcze. Sterownik to najmniejszy koszt.
    Jeżeli chcesz za 2 tys. zrobić cały system tj. sterownik z elementami
    wykonawczymi to ja wchodzę w taki interes.
    Jeżeli zaś masz na myśli wykonanie samego sterownika z wyświetlaczem bez
    choćby przekaźników to szukaj naiwnych, bo za taką kasę to ja mam
    fabryczne, małe PLC z panelem operatorskim, a za 3-5 tys. to złożysz
    system na używanych, przemysłowych PLC.

  • 16. Data: 2015-03-19 22:29:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 19 marca 2015 20:53:54 UTC+1 użytkownik Uzytkownik
> [...]
    > choćby przekaźników to szukaj naiwnych, bo za taką kasę to ja mam
    > fabryczne, małe PLC z panelem operatorskim, a za 3-5 tys. to złożysz

    no własnie pytam co w sklad systemu powinno byc wliczone. Sterownik z wyswietlaczem,
    lacznosc z netem, przekaźniki, czujniki temperatury, czujniki ruchu, domyslam sie ze
    czujnik otwartego sracza - co dalej? I po ile sztuk typowo wychodzi? Ciekaw jestem
    ile narzutu jest w tych 20kzł.

    b.

  • 17. Data: 2015-03-20 06:22:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-03-19 o 22:29, Budyń pisze:
> [...]
    domyslam sie ze czujnik otwartego sracza - co dalej? I po ile sztuk typowo wychodzi?
    Ciekaw jestem ile narzutu jest w tych 20kzł.

    Piszę o centralnym, sterowniku i panelu operatorskim wraz z
    przekaźnikami w systemie centralnym.
    W systemach, które ja buduję czujników ruchu nie liczę, bo te montuje
    się w ramach instalacji systemu alarmowego. System automatyki także
    korzysta z tych czujników, ale w ten sposób, że dostaje od centrali
    gotowe sygnały.
    System steruje w pełni całym oświetleniem domu, wyłącza zbędne zasilania
    gniazd, steruje obiegami CO i CWU, wyłącza i nadzoruje instalację wodną,
    steruje roletami - i to jest takie minimum, które system spełnia.
    Wszystko co ponadto to wodotryski i niepotrzebne koszty.

  • 18. Data: 2015-03-20 11:03:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 06:25:04 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > steruje roletami - i to jest takie minimum, które system spełnia.
    > Wszystko co ponadto to wodotryski i niepotrzebne koszty.

    A ile wyjsc przekaznikowych stosujesz? W raspbery mam ze 20 do użycia - co powyżej
    komplikowałoby projekt. Co to znaczy "nadzoruje instalację wodną" ?

    b.

  • 19. Data: 2015-03-20 11:23:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 11:03:03 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > A ile wyjsc przekaznikowych stosujesz? W raspbery mam ze 20 do użycia - co powyżej
    komplikowałoby projekt.

    Zawsze mozesz spiac dwa raspberry np. po LANie.

    > Co to znaczy "nadzoruje instalację wodną" ?

    Zapewne odlacza zaworem doplyw wody do instalacji po uzbrojeniu alarmu :-)
    Tylko "nadzoruje instalacje wodna" ladniej brzmi :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2015-03-20 11:40:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2015 11:24:00 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    powyżej komplikowałoby projekt.

    > Zawsze mozesz spiac dwa raspberry np. po LANie.

    a nie - łatwiej dac modul przekazników wyzwalanych innym sygnałem niż gołym 0/1 na
    pinie np 1wire cos takiego ma, nawet zmontowałem takiego cudaka kiedyś.

    > Zapewne odlacza zaworem doplyw wody do instalacji po uzbrojeniu alarmu :-)
    > Tylko "nadzoruje instalacje wodna" ladniej brzmi :))

    tylko kruca bomba-po co? Jedynym sensownym argumentem jest - by przytulic nieco
    wiecej kasy :) No chyba ze stosuje czujniki zalania i wtedy tą wode odłącza -
    wariactwo :)

    b.