  • 11. Data: 2018-06-04 11:31:58
    Temat: Re: Bajoro do kąpania
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2018-05-31 21:45, j...@p...fm pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=hnHNYkSDzLI

    Jesli nie ma stałego dopływu wody, która jest już w sobie czysta to
    zawsze będzie to taka duża kałuża jak na filmie.
    Podrawiam

  • 12. Data: 2018-06-04 14:37:09
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-05-31 o 18:24, Lisciasty pisze:
    > Jeden znajomek nosi się z zamiarem zafundowania sobie bajorka
    > takiego z piaszczystym dnem i chaszczami, czyli bez jakiś sztucznych
    > uszczelnień, do tego z boku ma być mniejsze bajoro z bagienkiem
    > służące do naturalnej filtracji wody. Całość takiej zabawy wynosi
    > ponoć około 50 tys. zł. Widział kto może takie wynalazki na żywo? :>
    > Ciekaw jestem jak to się sprawuje, w zasadzie idea filtracji znana
    > dość dobrze w akwarystyce, powinno działać i jest szansa na wodę
    > "kryształ". Brzmi fajnie, tylko trzeba mieć luźne 50 patyków :]

    W tym kształcie jak opisujesz, to raczej wyjdzie rzeczywiście bajoro.
    Analizowałem kiedyś temat i poddałem się. Nie każda firma zrobi to
    dobrze, trzeba szukać takiej, która da gwarancje, że woda będzie czysta,
    a wtedy 50 tys będzie mało. Potem oczywiście koszty bieżącego utrzymania.
    Aby to miało sens nie może to być oczko wodne, więc potrzebne jest
    zezwolenie, a do tego badania geotechiczne. Samo to wystarczy, żeby się
    odechciało.

  • 13. Data: 2018-06-05 11:48:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2018 14:37:11 UTC+2 użytkownik adam napisał:
> [...]
    > Analizowałem kiedyś temat i poddałem się. Nie każda firma zrobi to
    > dobrze, trzeba szukać takiej, która da gwarancje, że woda będzie czysta,

    No właśnie ponoć dają gwarancję i tyle ma to wynieść. Nie wiem jak tam
    z warunkami geolo u znajomka. Ale woda ma być czysta (wymuszony przepływ
    przez jakieś małe oczko wodne z bagienkiem obok, pewnie działa to
    na zasadzie tlenowo-beztlenowego cyklu azotowego jak w akwariach).
    Zobaczymy, jak się chłop na to zdecyduje to będę robił inwestygacje :>

    L.

  • 14. Data: 2018-06-07 11:18:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Napisalem ze komary i pijawki beda mialy raj.

    Ja mam ryby i co roku na wiosnę żaby. Komarów w stawie w życiu nie
    widziałem. A oglądanie kaczek przy piwie, to sama przyjemność. Z myślą o
    kąpaniu się, to basen prędzej niż staw i "bajoro".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2018-06-09 07:07:23
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 11:48, Lisciasty pisze:

> [...]
    > na zasadzie tlenowo-beztlenowego cyklu azotowego jak w akwariach).
    > Zobaczymy, jak się chłop na to zdecyduje to będę robił inwestygacje :>

    W moim oczku/stawie są ryby, nie ma komarów, nie ma żab (choć wiosną
    rechoczą stadami). Podejrzewam, ze kijanki i owadzie larwy stanowią
    pokarm dla ryb.

    Zrobienie obok oczka filtracyjnego mogłoby ten stan całkowicie zmienic.
    Znaczy pojawią się komary, żaby i co tam jeszcze z tej pandory wylezie.

    Fitruje wode wynalazkiem z półzanurzonego wiadra, pompy ogrodowej małej
    mocy, dużego kosza tzw ekspozycyjnego i jednorazowo używanyxh płatów
    najtanszej agrowłókniny. Nikt sie nie kąpie, ale efekt jest znaczący

    pozdro
    --
    A S