  • 1. Data: 2010-02-11 16:16:11
    Temat: Biologiczna oczyszczalnia
    Od: "Jurek K." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Przymierzam się do instalacji biologicznej, przydomowej oczyszczalni ścieków.
    Decyzja zapadła i formalności załatwione. Pozostał tylko wybór modelu dla liczby
    osób 3-4, na razie rozważam o BIOEKOCENT 3300 lub AT6 - ceny i parametry według
    sprzedawcy porównywalne. Czy ktoś z Państwa coś takiego posiada i może polecić
    jakiś typ i model?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,

    --
    Jurek K.

  • 2. Data: 2010-02-12 10:06:37
    Temat: Re: Biologiczna oczyszczalnia
    Od: " 69Robert" <6...@N...gazeta.pl>

    > Przymierzam się do instalacji biologicznej, przydomowej oczyszczalni
    ścieków.
    > Decyzja zapadła i formalności załatwione.

    A ja podłączę się pod wątek z innym pytaniem: jakie formalności miałeś do
    załatwienia? Sam będziesz montował czy zlecasz montaż (jaki ewentualny koszt
    montażu)?
    69Robert

  • 3. Data: 2010-02-12 14:16:00
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 12 Lut, 11:06, " 69Robert" <6...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > załatwienia? Sam będziesz montował czy zlecasz montaż (jaki ewentualny koszt

    Ja mam. Sprawuje sie dobrze mialem tylko zastrzezenie co do kolanka
    ktore jest w srodku pierwszego zbiornika. Kolanko bylo fi1110 z
    dziurka. Musialem za porada szambiaza zdemontowac bo robil sie zator.
    Teraz jest ok.
    Montowalem przez firme koszt mnie wyszedl calosci 6kPLN.
    Pozniej tylko geodeta i temat zamkniety.

  • 4. Data: 2010-02-12 14:47:20
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

[...]

    A jak to wygląda w codzinnym użytkowaniu, czy musisz bardzo uważać co
    wylewasz do WC (na przykład zużyty olej po frytkach), czy w zimie jak
    wyjedziesz na narty to nie ma problemu, czy bez problrmu można na raz
    spuścić całą wodę z dużej wanny?

    MS

  • 5. Data: 2010-02-12 17:37:05
    Od: "Jurek K." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

> [...]
    > załatwienia? Sam będziesz montował czy zlecasz montaż (jaki ewentualny koszt

    Komplet dokumentów dla Starostwa przygotował za niewielką dopłatę architekt,
    przy okazji robienia projektu na rozbudowę domu. Dostał aktualną mapkę, wypis i
    wyrys z planu przestrzennego zagospodarowania i może coś jeszcze, ale nie
    pamiętam, bo dostarczałem wiele dokumentów, większość zapewne bez związku z
    oczyszczalnią tylko do projektu. W normalnym trybie idzie to przez zgłoszenie i
    najlepiej dowiedzieć się w Starostwie, jakie dokumenty są potrzebne. Są też
    sprzedawcy oczyszczalni, którzy załatwiają te formalności, jeśli dodatkowo
    zamówić i opłacić montaż.

    Co do montażu to jeszcze nie wiem, ale chyba zrobię to z ekipą, która będzie
    rozbudowywać dom. Ale to zdecyduję, gdy zobaczę opis i instrukcję montażu
    oczyszczalni oraz gdy poznam ew. cenę montażu przez ekipę specjalistów. Z tego,
    co się do tej pory zorientowałem, ceny montażu są dość słone.

    Aha, jeszcze jedno. Z pewnych względów, planuję tzw. biologiczną oczyszczalnię
    bez drenażu. Większość inwestorów, z tego co wiem, instaluje oczyszczalnie z
    drenażem. Tu każdy musi rozeznać swoją sytuację i podjąć stosowną decyzję.

    Pozdrawiam,

    --
    Jurek K.

  • 6. Data: 2010-02-12 20:17:57
    Od: " " <6...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Teraz jest ok.
    > Montowalem przez firme koszt mnie wyszedl calosci 6kPLN.
    > Pozniej tylko geodeta i temat zamkniety.

    Możesz podać jaką konkretnie zamontowałeś oczyszczalnię? Przyznam, że 6 tys.
    zł z montażem to super cena!!!!
    Pozdrawiam.
    Robert

  • 7. Data: 2010-02-14 21:21:52
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 12, 3:47 pm, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:
> [...]
    > wylewasz do WC (na przykład zużyty olej po frytkach), czy w zimie jak
    > wyjedziesz na narty to nie ma problemu, czy bez problrmu można na raz

    Zuzyty olej jest mniej szkodliw niz srodki piorace i zmywajace np.
    kostki do zmywarki czy tez do czyszczenia kibla.
    Tym wszystkim zbytnio sie nie przejmuje. Wazne aby wybierac regularnie
    ja np zawsze w czerwiec i poczatek grudnia (przed mrozami i sniegiem)

    odprowadzenie sciekow do POS (przydomowa oczyszcalnia sciekow) ma
    jakas zdolnosc przyjmowania. Nie pamietam ile ale dosc sporo.
    Niechcialbys placic za taka ilosc zuzytej wody do wodociagow.

  • 8. Data: 2010-02-15 04:15:09
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Zuzyty olej jest mniej szkodliw niz srodki piorace i zmywajace np.
    kostki do zmywarki czy tez do czyszczenia kibla.
    Tym wszystkim zbytnio sie nie przejmuje.

    Czyli lejesz a i tak działa?
    A masz jakiś separator tłuszczu?

    ja np zawsze w czerwiec i poczatek grudnia (przed mrozami i sniegiem)

    2 razy w roku? wszędzie piszą że raz do roku, a w niektórych materiałach
    nawet że raz na 2 lata.

    MS

  • 9. Data: 2010-02-15 08:32:05
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 12 Lut, 21:17, " " <6...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Możesz podać jaką konkretnie zamontowałeś oczyszczalnię? Przyznam, że 6 tys.
    > zł z montażem to super cena!!!!
    > Pozdrawiam.
    > Robert

    Ekocent z rozsaczaniem dla 4 osob - producent z belchatowa - nie
    pamietam jaka pojemnosc zbiornikow - ale jest ich dwie sztuki..

  • 10. Data: 2010-02-15 08:35:46
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 15 Lut, 05:15, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ja np zawsze w czerwiec i poczatek grudnia (przed mrozami i sniegiem)
    >
    > 2 razy w roku? wszędzie piszą że raz do roku, a w niektórych materiałach

    Tez tak myslalem do czasu az zima przyszlo wybicie w kratce od
    prysznica. Ja jeszcze na dlegacji zagranicznej. Zona z dzieckiem w
    domu. Snieg po kolona a tu taka niespodzianka. Weze w garazu
    zamarzniete, zona do dzisiaj mi przypomina ze jestem glab.
    Tak wiec 2x razy do roku wyprozniam aby znowu nie miec zonka.

    Aby lepiej oczyszalnia pracowala wrzucam co jakis czas drozdze
    spozywcze. Te sproszkowane specjalnie dla oczyszczalni sa te same co
    spozywcze.

    Pozdr