  • 91. Data: 2018-09-05 20:06:02
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 12:41, Adam Sz. pisze:

    > Normalnie - jest okazja to kupuje bilety i lecimy. Czasem za tydzien,
    > czasem za 3 m-ce. Różnie. Nie planuję tego jakoś specjalnie.

    Zgodzisz sie, ze w ten sposob trudniej realizuje sie plany?

    > Komuś, nie sobie.

    > Pokazałem tylko że dla tych jak twierdzi Tomasz ponad 50% ludzi w Polsce
    > jest bardzo tania alternatywa spędzenia bardzo tanich wczasów w dużo
    > bardziej atrakcyjnym miejscu (pod względem klimatu, temperatur wody)
    > niż polskie morze i znaaaaaaacznie taniej :)

    Gdyby kazdy tak robil to nie byloby last minute. Taki sposob planowania
    wakacji obarczony jest dosc powaznymi warunkami.

    > Tydzień w Gruzji wyszedł mnie dokładnie 1550 pln na dwie osoby z wszystkim
    > - loty, hotele, jedzenie, picie, ponad 1000km zrobione w samej Gruzji
    > marszrutkami :) Nażarłem i napiłem się tam jak nigdy nigdzie.
    >
    > A i 3 dni spędziliśmy nad ciepłym morzem w Batumi :-)

    A to sorry. Myslalem o tej moze mniej znanej 1000 letniej republice
    Weneckiej nad Adriatykiem.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2018-09-05 20:08:05
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 12:45, Adam Sz. pisze:

    > Dla porównania wejdź teraz w jakiekolwiek biuro podróży i zobacz ile kosztują
    > tygodniowe wczasy w Gruzji. 3-4k na łeb może nie starczyć :-)

    Jak znam Twoje pisarstwo, to jest tu z pewnoscia pewien haczyk o ktorym
    dowiemy sie w nastepnych rozdzialach.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2018-09-05 20:23:30
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    > Inna kwestia, to jakie wnioski dziecko z tego wyciągnie i w jaki sposób
    > odbije się to na jego późniejszym nastawieniu do życia i obowiązków.

    To tez. Dochodza tez inne rzeczy w niektorych klasach, jak wybor grupy
    zaawansowania, dochodzace przedmioty itp.

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2018-09-05 21:06:47
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam

    > To prawdopodobnie były tabletki do chloronatora. Dlaczego, to już nie wiem.
    > Może przez przypadek, jeśli w komplecie go nie było.
    A nie jest tak, ż do chlorowania używają podchlorynu sodowego w roztworze,albo
    proszku? W wodociągach używają tego w płynie, bo się włącza pompę impulsową i
    tylko bańki zmienia.Ten w proszku lub w tabletkach jest rzadziej spotykany, żebysię
    ludzie nie potruli.
    Natomiast sól do wymienników jest bardzo dobra, choć nie jodowana."Dobroć" rzejawia
    się tym, że nie zdarzyło mi się przesolić kartofli, gdy jej używalem. Dokładna miara,
    choć nie pamiętam jaka.Ale do kapusty i ogórków musiałem ją ozpuszczać.Miałem ją
    zawsze, więc nie marudziłem, że kamienna lepsza...
    pozdro.abomito

  • 95. Data: 2018-09-05 22:34:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 17:43:21 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Portugalia u mnie odpada przy "morświnowaniu" bo ma zimny ocean i parówę w
    > lipcu/sierpniu jak w PL czy Chorwacji. Jedynie skrajne południe jest
    > znośne.

    No pewnie, że południe :) Algarve wymiata!

    > Wyciągasz skrajności i porównujesz nieporównywalne. Prawda jest taka, że
    > za piwo duże (0,5l) w Portugalii płaci się podobnie jak gdzie indziej -
    > 2-7 EUR w zależności od regionu.

    W centrum Albufeiry czyli miejscowości wyjątkowo turystycznej płaciłem
    codziennie 1Eur za zimne smaczne piwo przy stoliku na głównym deptaku przy
    samym oceanie - 2 lata temu :)

    > Za 1 EUR kupisz litr piwa ale w sklepie -
    > nad oceanem w turystycznej miejscowości zapłacisz 5 EUR. W restauracji jak
    > pójdziesz z 5 osobową rodziną zostawisz 100-150 EUR (za podstawowe dania,
    > bez szaleństw). Dodatkowo w Portugalii mają zwyczaj nastawiania przed
    > daniem głównym sporo przystawek, które są płatne. Jak ktoś niezorientowany
    > to się może zdziwić.

    Spokojnie za 10-12Eur zjesz do pełna dwudaniowe smaczne danie na osobę -
    na pewno tańsze i smaczniejsze niż smażona ryba nad polskim morzem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 96. Data: 2018-09-05 22:38:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 17:43:21 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Wyciągasz skrajności i porównujesz nieporównywalne. Prawda jest taka, że

    A już nie piszę o hotelach bo akurat w albufeirze mieliśmy 4 osobowy
    apartament 80m2 z widokiem na ocean w bardzo wysokim standardzie
    (pełna kuchnia w zabudowie, bardzo duże, klimatyzowane sypialnie etc) za
    500 pln / 3 doby / 4 osoby (~42 pln / osobodobę). W Polsce w życiu za tyle
    takiego lokum nie znajdziesz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2018-09-06 11:56:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 11:47:04 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Dowodzi to tego, że za granicą taniej?

    Cóż - byłem kilkanaście razy za granicą, byłem kilkanaście razy w Polsce.
    Za granicą zawsze taniej i lepsza pogoda.

    Polskie morze jest dla bogaczy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2018-09-06 13:17:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 12:29:11 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > I tak taniej Ci wyszło na Malcie?

    Pokój 2 osobowy w świetnym hotelu 4* (basen na dachu i na dole) w centrum
    Bugibby ze śniadaniami - 1500 pln / tydzień. Bilety akurat miałem free za
    punkty Wizzairowe - normalnie kosztowałyby 450 pln / osobę ale pewnie gdybym
    nie miał free to bym znalazł za dwie stówy w innym terminie ;) Komunikacja
    miejska na tydzień 21Eur. Normalny obiad/kolacja 10-15Eur. Wielki talerz
    owoców morza (ja nie jadam) w najlepszej knajpie w okolicy według trip
    advisora (stolik zamawiany 2 dni wcześniej) 30Eur ale to raczej porcja dla
    dwóch osób.

    No moim zdaniem taniej niż nad morzem. Znajomi jeżdżą często tutaj
    (mają zniżki pracownicze):

    https://www.sandraspa.pl/cennik/

    7 dni / 2 osoby w sezonie (byłem w sierpniu) = 270 pln / osobodzień = 3780
    pln :-) Bicz pliz. Za tyle to ja już miałem bilety, hotel i ponad tysiąc
    kieszonkowego na miejscu do wydania na 10 x lepsze obiado-kolacje ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2018-09-06 15:38:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 06.09.2018 o 13:17, Adam Sz. pisze:

    > 7 dni / 2 osoby w sezonie (byłem w sierpniu) = 270 pln / osobodzień = 3780
    > pln :-) Bicz pliz. Za tyle to ja już miałem bilety, hotel i ponad tysiąc
    > kieszonkowego na miejscu do wydania na 10 x lepsze obiado-kolacje ;)

    Ale można też jechać do jakiejś zwykłej kwatery i wydać 1/3 albo i mniej
    za dzień nad takim polskim morzem. Że o jakichś campingach nie wspomnę,
    choć nie zawsze wychodzą korzystniej.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 100. Data: 2018-09-06 17:39:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2018 15:38:56 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ale można też jechać do jakiejś zwykłej kwatery i wydać 1/3 albo i mniej
    > za dzień nad takim polskim morzem. Że o jakichś campingach nie wspomnę,
    > choć nie zawsze wychodzą korzystniej.

    Ale identycznie jest za granicą ;) Porównujmy jednak podobny standard :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.